Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Studioshot van fietsje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Studioshot van fietsje

Deze foto heb ik gemaakt in m'n ministudio.

Wat vinden jullie ervan, wat kan er beter.

EDIT: Oei, vergeten van de max. afmetingen
    Last edited by Polygoon; 12 januari 2011, 19:49.
    [center] Canon EOS 1000D -- Canon 17-85 IS USM, Canon 50mm F1.4 en Sigma 70-300

Re: Studioshot van fietsje

durf eigenlijk weinig commentaar te geven, ben zelf een beginner, maar ik vind het een prachtige foto. de belichting is goed, maar ik zou (mijn persoonlijke mening) een beetje meer plaats laten aan de rechterkant.
    Knappe foto!

Comment

Goede foto, maar de fiets zit een beetje krap in het kader vind ik. Ook zou er wat meer schaduw mogen zijn; de achtergrond is vrij wit en de fiets lijkt hierdoor te zweven.

Comment

Ga volledig akkoord met mijn voorgangers !
        Dank bij voorbaat voor zowel positieve als negatieve reacties !
        http://www.fotochristoph.fotopic.net/
        Grt ,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mich_ Bekijk bericht
          Goede foto, maar de fiets zit een beetje krap in het kader vind ik. Ook zou er wat meer schaduw mogen zijn; de achtergrond is vrij wit en de fiets lijkt hierdoor te zweven.
          Enig idee hoe ik meer schaduw in de foto krijg. Belichting van plaats veranderen of in PS wat foefelen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ankie Bekijk bericht
            durf eigenlijk weinig commentaar te geven, ben zelf een beginner, maar ik vind het een prachtige foto. de belichting is goed, maar ik zou (mijn persoonlijke mening) een beetje meer plaats laten aan de rechterkant.
            Knappe foto!
            Over de crop: ik had gedacht dat een vierkantje hier wel zou passen dus vandaar wat krap links en rechts.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Polygoon
              Enig idee hoe ik meer schaduw in de foto krijg. Belichting van plaats veranderen of in PS wat foefelen?
              Om wat meer schaduw te krijgen zou ik de invloed van de softbox wat verminderen; de lichten wat verzwakken (verder zetten, of laten bouncen) en wat ander/harder licht toelaten. Dit is mijn eerste gedacht, ik ben geen expert hierin. Eventueel ook een andere kleur aan de ondergrond geven, zodat de fiets ergens op staat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mich_ Bekijk bericht
                Om wat meer schaduw te krijgen zou ik de invloed van de softbox wat verminderen; de lichten wat verzwakken (verder zetten, of laten bouncen) en wat ander/harder licht toelaten. Dit is mijn eerste gedacht, ik ben geen expert hierin. Eventueel ook een andere kleur aan de ondergrond geven, zodat de fiets ergens op staat.
                Dit is m'n setup misschien helpt het om wat accuratere tips te geven. Ik gebruik geen softbox en het onderwerp word enkel langs de flanken belicht.

http: //i1006.photobucket.com/albums/af185/Polygoon/IMG_7911.jpg

[Mod-Sannepoes]
                Deze foto is groter dan de toegestane afmetingen. Graag de foto verkleinen en weer zichtbaar plaatsen.
                Als dat gebeurd is mag je ook mijn tekst verwijderen.
                Last edited by Sannepoes; 15 januari 2011, 16:28.

Comment

Je laatste is blijkbaar te groot Met schaduw in diagonaal krijgt je foto een bijkomende factor wat een gevoelige sfeerverbetering inhoud. Gemakkelijk te doen met je lichtplaatsing, bijv. eentje schuin van bovenuit
                  Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Working...
                  X