Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vanochtend tussen 9 en 10 uur

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vanochtend tussen 9 en 10 uur

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
    Hey juppekes

Leuk dat je het ook geprobeerd hebt

Maar hier heb je het toch totaal mis hoor

De foto is gewoon een reflectiefout.

De zon kan NOOIT voor de maan komen

De afstand van de zon naar de aarde is 150.000.000km en die van de maan naar de aarde maar 385.000km.
    Ik heb het wel fout omdat de maan voor de zon gaat ,
    maar het is geen reflexi fout hoor ik heb er zeker 10 genomen en steeds kwamen ze dichter naar elkaar toe , ik zet er nog een neer dichter naar elkaar toe
    grt,
    Pimpeltje
    Ik fotografeer met mijn gevoel ,zo bereik ik ook mijn doel.
    Pimpel

Comment

Hey juppekes

Oorspronkelijk geplaatst door Pimpeltje Bekijk bericht
      Ik heb het wel fout omdat de maan voor de zon gaat ,
      maar het is geen reflexi fout hoor ik heb er zeker 10 genomen en steeds kwamen ze dichter naar elkaar toe , ik zet er nog een neer dichter naar elkaar toe
      grt,
      Pimpeltje
      En toch is het een fout

De maan stond al voor de zon vooraleer hij opkwam, dus kunnen ze niet naar elkaar toekomen

En moesten ze nog naast elkaar gestaan hebben, zou de maan onmogelijk verlicht zijn omdat het zonlicht op de achterkant van de maan valt op zo'n moment
      Bootjes

Comment

Ja Pimpeltje, het was een zonsverduistering ! Amaai je krijgt nogal wat reacties en ik weet dat dit je deugd doet... als ze nu eens wat meer reacties zouden geven op (bijna) iedereen wat zou het dan voor allen plezant en bemoedigend zijn hé
        Om die stralen te bekomen heb je waarschijnlijk een sterrenfilter gebruikt ofwel is deze in nabewerking aangebracht ? Niks mis mee hoor. Je hebt weer je best gedaan en interessant om te bekijken
        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Inderdaad de maan ging voor de zon, anders waren we nu allemaal verkoold .

Sorry maar ik denk ook dat het een reflectiefout is of zo en dit om volgende redenen:

1) De zonsverduistering was al bezig toen de zon opkwam en op het sterkste punt om iets na kwart over 9. (ongeveer 75% bedekking van de zon) Dus dat ze een eindje uit elkaar stonden en naar elkaar toekwamen is eigenlijk niet mogelijk.

2) De maan wordt beschenen door de zon aan de achterkant (nieuwe maan). Dus is het onmogelijk om 2 lichtpunten te zien.

3) Eigenlijk zie je 3 lichtpunten de "zogezegde maan", en 2 boven elkaar van de zon. (ook te zien aan de dubbele ster).

4) Bij een zonsverduistering kan je enkel een zwarte schijf zien als de maan voor de zon is. Het gedeelte naast de zon is niet te zien. (net zoals de volledige maan naast de zon)

Dat de "sterretjes" steeds dichter bij elkaar komen kan ik ook niet zo direct verklaren, maar willicht omdat de zon steeds hoger kwam te staan, en de invalshoek op je lens veranderde en zo ook de plaats van de "lensflare" die ik denk dat het is.

Toch goed dat je het geprobeert hebt. Maar ik denk niet dat je zonder een speciale filter (of er zouden wat wolkensluiers moeten voorzitten) en zonder een beetje tele je er iets zichtbaars kan van vastleggen.

Jammer dat ikzelf niet kunnen fotograferen heb omdat ik naar een vergadering van mijn werk moest.
          Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Erven Bekijk bericht
            Inderdaad de maan ging voor de zon, anders waren we nu allemaal verkoold .

Sorry maar ik denk ook dat het een reflectiefout is of zo en dit om volgende redenen:

1) De zonsverduistering was al bezig toen de zon opkwam en op het sterkste punt om iets na kwart over 9. (ongeveer 75% bedekking van de zon) Dus dat ze een eindje uit elkaar stonden en naar elkaar toekwamen is eigenlijk niet mogelijk.

2) De maan wordt beschenen door de zon aan de achterkant (nieuwe maan). Dus is het onmogelijk om 2 lichtpunten te zien.

3) Eigenlijk zie je 3 lichtpunten de "zogezegde maan", en 2 boven elkaar van de zon. (ook te zien aan de dubbele ster).

4) Bij een zonsverduistering kan je enkel een zwarte schijf zien als de maan voor de zon is. Het gedeelte naast de zon is niet te zien. (net zoals de volledige maan naast de zon)

Dat de "sterretjes" steeds dichter bij elkaar komen kan ik ook niet zo direct verklaren, maar willicht omdat de zon steeds hoger kwam te staan, en de invalshoek op je lens veranderde en zo ook de plaats van de "lensflare" die ik denk dat het is.

Toch goed dat je het geprobeert hebt. Maar ik denk niet dat je zonder een speciale filter (of er zouden wat wolkensluiers moeten voorzitten) en zonder een beetje tele je er iets zichtbaars kan van vastleggen.

Jammer dat ikzelf niet kunnen fotograferen heb omdat ik naar een vergadering van mijn werk moest.
            Ik heb alleen op het knopje gedrukt en de camera heeft vast gelegd wat hij zag
            grt,
            Pimpeltje
            Pimpel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
              Ja Pimpeltje, het was een zonsverduistering ! Amaai je krijgt nogal wat reacties en ik weet dat dit je deugd doet... als ze nu eens wat meer reacties zouden geven op (bijna) iedereen wat zou het dan voor allen plezant en bemoedigend zijn hé
              Om die stralen te bekomen heb je waarschijnlijk een sterrenfilter gebruikt ofwel is deze in nabewerking aangebracht ? Niks mis mee hoor. Je hebt weer je best gedaan en interessant om te bekijken
              Ja G.R. ik ben het met je eens !!!
              Dan zouden er heel wat beginnend fotografen gestimuleerd worden .
              Ik krijg er steeds meer zin in als er geantwoord wordt.
              Ik heb nog geen filters maar ik heb los in mijn hand een filter voor de lens gehouden in de hoop dat het lukte , maar ik heb wel wat filters besteld een polorisator filter oa.
              Bedankt voor je reactie
              grt,
              Pimpeltje
              Pimpel

Comment

Zo kan je zien hoe de maan VOOR de zon ging.... Vanaf 09:10 zat hij ongv in t midden dit was waarschijnlijk het moment dat jij de foto maakte... Waarschijnlijk vandaar het bedrog van 2 zonnen....???

Gr Jordy
                || Canon EOS 60D || Canon 50mm f1.8 || Sigma 18-200mm ||

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                  ... als ze nu eens wat meer reacties zouden geven op (bijna) iedereen wat zou het dan voor allen plezant en bemoedigend zijn hé
                  we doen ons best!
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

mooie foto's dat klopt denk ik, als ge uitzoomt komt alles precies dichter bijeen

mvg
                    Last edited by B.Bibber; 4 januari 2011, 16:36.

Comment

Dank je wel voor alle wijze lessen
                      Grt,
                      Pimpeltje
                      Pimpel

Comment

De redenering van Jordy in combinatie met de wolken lijkt me een logische verklaring te zijn voor het fenomeen wat je hebt vastgelegd Pimpeltje.
                        De eerste twee zijn echt wel knap , een zeldzaam moment dat je heel mooi hebt weten vast te leggen.
                        Ik heb mijn screensaver al gekozen voor de volgende weken .

grtjs
                        Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

Comment

Bedankt Edje voor je reactie
                          Ik heb er in ieder geval mooie foto's aan over gehouden
                          grt,
                          Pimpeltje
                          Pimpel

Comment

Working...
                          X