Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Als het kriebelt moet je ... krabben

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Als het kriebelt moet je ... krabben

Onderwaterbeelden van krabben. Impressies? Hoe verbeteren (techniek, compositie,...)?
    Ik ben maar een eenvoudig beginnertje, die de basisprincipes nog aan het leren is...

Re: Als het kriebelt moet je ... krabben

Is dit gefotografeerd in een aquarium?
    Robby BB
    Minder tijd achter de computer
    Is meer tijd achter de camera

Comment

Meer informatie is inderdaad handig voor onderbouwde kritiek.

Mij valt de eerste het meest in de smaak; bij de andere twee zijn de krabben redelijk goed gecamoufleerd.

Comment

De eerste foto heeft m'n voorkeur... leuke compositie, goeie kleur en scherpte, I like it!
        Heb je dit door het raam van je aquarium genomen? amaai dat glas is proper!

Comment

Ik denk dat ze niet in een aquarium werden genomen ...

De scherpte ligt telkens goed.
          Bij de compositie zou ik er wel op letten dat je krabben niet telkens zo centraal in beeld staan.
          Opletten met flitsen op nabij staande delen (vb de overbelichte zakpijp in foto 2).
          Bij foto 3 is het misschien mogelik nog wat op te lichten ?

greetz
          Cheeta
          Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
          flickr

Comment

De foto's zijn genomen,met een Canon PS A710IS.
            De 2e en 3e foto zijn genomen in Zeeland (Grevelingen meer) tijdens duiken met perslucht, de 1e foto heb ik op "weekend" genomen in Portsmouth (Zuid Engeland), terwijl ik daar aan het snorkelen en vrijduiken was.
            Die eerste (een spinkrab) is zonder flits is genomen (ondiepte: meter of 3, zeer helder water). De 2e en 3e zijn met flits genomen op iets grotere diepte (ik weet niet exact meer hoeveel, maar waarschijnlijk tussen de 5 en 10 meter). Gezien ik geen externe flits heb aan dat onderwaterhuis, is het idd onmogelijk om gericht te flitsen.
            Het is de bedoeling voor mijn nieuw toestel wel een externe flits te kopen, en er betere (belichte) foto's mee te maken.
            Wat betreft de camouflage: tja, dat is idd het probleem met dieren die in het wild levn, ze vallen liefst zo weinig mogelijk op .

Heel erg bedankt voor de reacties in ieder geval!
            Ik ben maar een eenvoudig beginnertje, die de basisprincipes nog aan het leren is...

Comment

Puur natuur met een minimum aan kunstmatig licht. Mooie foto's
              2 en 3 vindt ik de beste omdat 1 niet echt scherp lijkt. Dat kan mischien door de afstand en het water komen.
              Maar ik denk toch dat je moet investeren in een goede belichting.
              Alleen maar om je comfort op gebied van fotograferen te bevorderen.
              Ik denk nu dat je niet veel reserve hebt. Zo te zien zit je op het randje van kunnen wat je apperatuur betreft. Het zijn goede foto's maar je ziet toch dat ze pit missen.
              Hoe dieper dat je gaat hoe minder licht. Dus maak het u gemakkelijker en investeer.
              Doe dit zo snel mogelijk, want het is zo gebeurd, dat het gedaan is met duiken.
              Robby BB
              Minder tijd achter de computer
              Is meer tijd achter de camera

Comment

Idd, ik heb het gevoel dat ik op het limiet van mijn materiaal aan het komen was. Daarom dat ik nu een G12 met onderwaterhuis heb en verlichting is voor heel binnenkort.
                Waarom G12? Omdat het materiaal voor een DLSR veeeel duurder is (een onderwaterhuis kost minstens evenveel als het toestel dat erin hoort), en vooral omdat de G12 polyvalent is. Anders moet ik op voorhand beslissen of ik voor groothoek of makro wil gaan, gezien je onderwater niet snel van lens kan wisselen, en als je verkeerd gokt kan je dus de hele duik geen foto's nemen (nu niet dat dat een ramp is gezien gewoon duiken ook fijn is, maar je zult juist dan de perfecte foto tegenkomen...)
                Noodgedwonen neem ik meestal wel makro's onderwater, omdat het zicht in deze contreien minder is, maar als ik een kans krijg om op wrakken te duiken, kan dat hele mooie groothoek-beelden opleveren.
                1 is idd van een grotere afstand genomen dan 2 en 3. In het water zitten ook vaak partikels, die voor troebeling van het beeld kunnen zorgen, of storend kunnen zijn bij het weerkaatsen van flitslicht (vooral als het een ingebouwde flits betreft, van opzij flitsen met (verstelbare) armen geeft minder storing)

Comment

Working...
                X