Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar is de veerpont?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Waar is de veerpont?

Ik ben net terug van een weekje vakantie, en heb daar deze eenzame reiziger kunnen fotograferen.

Tips en suggesties zijn meer dan welkom!

Re: Waar is de veerpont?

de reiziger valt niet erg op maar de compo is prima met de loopplanken scherp en in het verlengde de bomen in de mist
    Groetjes Vicky

Comment

Je had de reiziger toch een lift kunnen geven , de foto wel mooi

Comment

Komisch gezien en een rustgevende foto
        grt,
        Pimpeltje
        Ik fotografeer met mijn gevoel ,zo bereik ik ook mijn doel.
        Pimpel

Comment

prachtige sfeervolle foto , leuk grapje die eenzame reiziger.

Comment

Bedankt voor de reacties!

Het was ook niet de bedoeling op die meeuw mee te fotograferen, maar zo komt er wel een 'verhaal' in de foto. In dit sombere weer doet het openbaar vervoer niet altijd zijn werk.

Comment

het openbaar vervoer ging het stil beeld vertroebelen 't is beter zo, echt sfeervol beeld om stil bij te zijn

Comment

quasi perfecte compositie.. de foto al eens omgezet naar zwart-wit? persoonlijk vind ik dat eiland in de mist het beste element van de foto maar ik vind het jammer dat door die gele loopplanken mijn aandacht er een beetje van wordt afgeleid.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fena Bekijk bericht
                  prachtige sfeervolle foto , leuk grapje die eenzame reiziger.
                  Hier ga ik in mee Mich
                  Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

mooie foto...
                    A snap shot is a two-dimensional piece of paper. A photograph is a three-dimensional work of art.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tenzin Bekijk bericht
                      quasi perfecte compositie.. de foto al eens omgezet naar zwart-wit? persoonlijk vind ik dat eiland in de mist het beste element van de foto maar ik vind het jammer dat door die gele loopplanken mijn aandacht er een beetje van wordt afgeleid.
                      Hier ga ik ook mee akkoord. Ik zou het zelfs volledig zonder de planken doen, gewoon links volledig eraf snijden zodat je enkel het mistige deel in portretstand overhoudt. Het feit dat de planken kleur bevat leidt inderdaad af en kan enigzins verholpen worden door zw, maar de planken zijn ook scherp waardoor de aandacht nog steeds naar de planken toe getrokken wordt en de ogen wegleidt van de mistige en wazige bomen.

Comment

Bedankt voor de leuke reacties allemaal.

Oorspronkelijk geplaatst door Tenzin
                        de foto al eens omgezet naar zwart-wit? persoonlijk vind ik dat eiland in de mist het beste element van de foto maar ik vind het jammer dat door die gele loopplanken mijn aandacht er een beetje van wordt afgeleid.
                        Dit heb ik nog niet geprobeerd. De foto is al voor een deel gedesatueerd om de aandacht wat van het gele af te leiden. Dat was al een toegeving, want het mooie blauwgroene water verloor hierdoor zijn kleur (en op dat moment had ik geen grote photoshopingrepen in gedachten). Uiteindelijk wordt de somberheid net versterkt door de bijna afwezige kleuren denk ik. Met z/w verlies je dat ook, maar waarschijnlijk heb ik niet genoeg ervaring met z/w om daar een echt oordeel over te geven. Experimenteer gerust met de foto als je wil.

Oorspronkelijk geplaatst door Kammie
                        Ik zou het zelfs volledig zonder de planken doen, gewoon links volledig eraf snijden zodat je enkel het mistige deel in portretstand overhoudt.
                        Hier ben ik het niet mee eens. Nu is er een wisselwerking tussen de loopplank en het eiland; de loopplank trekt de aandacht (door het gele), maar verwijst je telkens terug naar het eiland. Met de ingreep die je voorstelt, is het een totaal andere foto, die minder interessant is volgens mij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mich_ Bekijk bericht
                          Bedankt voor de leuke reacties allemaal.
                          Hier ben ik het niet mee eens. Nu is er een wisselwerking tussen de loopplank en het eiland; de loopplank trekt de aandacht (door het gele), maar verwijst je telkens terug naar het eiland. Met de ingreep die je voorstelt, is het een totaal andere foto, die minder interessant is volgens mij.
                          Ik geef je inderdaad gelijk, maar doordat de planken scherper op de foto staan dan het eiland worden (mijn) ogen steeds terug afgeleid door de planken.

Comment

om eerlijk te zijn vind ik deze foto subliem.
                            Het is wel een zeer gevaarlijke foto voor mensen die een zeer laag verstandelijk niveau hebben.
                            ze worden namelijk in de foto de hele tijd met hun ogen naar het eilandje gestuurd en dan weer terug....
                            een pessimist is een optimist met ervaring.
                            Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
                            Pentax k-3II en nog meer glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vicky Bekijk bericht
                              ...de compo is prima met de loopplanken scherp en in het verlengde de bomen in de mist
                              Ik volg!
                              Mijn YouTube kanaal || Fotografische uitstapjes in België? Een overzicht per provincie vind je hier.

Comment

Working...
                              X