Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Tja, ook bij enkele van mijn eerder geposte foto's kwam deze vraag af en toe naar boven. Het meest simpele antwoord voor mij is: 'ik voel mij goed in de beginnershoek'
Ik moet nog veel leren en dat lukt goed in dit forumonderdeel. Mede dankzij meer ervaren leden/seniors die de moeite doen om 'af te dalen' naar de beginnershoek om hun kennis te delen.
Heel erg bedankt voor je reactie. Ook aan de anderen die gisteren nog gereageerd hebben
Thx,
Peter
Laat u niet "misleiden" door het etiket "junior/member/senior"... Dat is enkel maar een aanwijzing van de hoeveelheid posts...
Voor sommige takken van de fotografie waar forumleden meer bedreven in zijn, zullen ze in "showcase" posten, maar worden er nieuwe terreinen aangesneden, zullen die ook in "beginnershoek" posten.
Net zoals ondergetekende.
Ik kan alleen maar volgen bij de vele voorgangers ... Een prachtplaat van formaat !
Echt eentje die een ereplaatsje aan de muur mag krijgen ...
groeten,
deka
There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )
mooie karaktervolle foto die Z/W zeer goed tot zijn recht komt !
ik weet niet of dit een valabele opmerking is, maar ik zou het gezicht wat meer naar rechts verschuiven door te croppen waardoor de kap iets minder prominent in beeld komt en het 'blikveld' nog ruimer wordt . 't is maar een idee.....
mooie karaktervolle foto die Z/W zeer goed tot zijn recht komt !
ik weet niet of dit een valabele opmerking is, maar ik zou het gezicht wat meer naar rechts verschuiven door te croppen waardoor de kap iets minder prominent in beeld komt en het 'blikveld' nog ruimer wordt . 't is maar een idee.....
Dirk
wel, ik had dit ook in gedachten om eerlijk te zijn, en ik moet er ook zeer zeker op nadrukken dat je perfect hebt scherpgesteld, net op het oog, perfect , slaat in als een
canon 50d, canon 17-85mm is usm, canon 50mm 1:1.8,cactus flashke en triggersetje en enkele budgetvriendelijke bouw(spaar)lampkes
@Dirk en de wim: Ik heb bewust voor deze compositie gekozen omdat ik zo de vlakverdeling mooi vond. De grens tussen achtergrond-gezicht en gezicht-kap valt telkens (ongeveer) op 1/3.
Wat niet wegneemt dat de compositie die jij in gedachte hebt niet goed zou zijn, misschien zelfs beter... maar je moet natuurlijk kiezen, en dit is de keuze die ik gemaakt heb .
@Deka, Dirk, de wim: heel erg bedankt voor julle reacties
Grtz,
Peter
Canon EOS 550D - Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II VC - Canon EFS 55-250mm - Tamron 90mm f/2.8 DI Macro 1:1
Ik ben er sprakeloos van. Hoort deze kwaliteit nog thuis in de beginnershoek? Hoeveel weg heb ik dan nog af te leggen?...
werkelijk eentje om tentoon te stellen.
Ik heb het licht gezien!!! ... nu er nog een beeld mee maken.
Comment