Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Koffiekan

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Koffiekan

Mvg
    Spogy
    Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

Re: Koffiekan

Mis hier scherpte. komt waarschijnlijk door het croppen.
    Neem eens de theorie van de DOF door. Hulpmiddeltje hier
    Robby BB
    Minder tijd achter de computer
    Is meer tijd achter de camera

Comment

Ja, de scherpte komt er niet helemaal goed uit. Toch een mooi geslaagde opname Er zitten nog wat storende vlekjes in de foto, deze even retoucheren !
      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Ik houd ervan als een koffiekan vriendelijk uitziet. Een beetje lief zelfs. En dat doet deze
        helaas niet. Ze ziet eruit alsof je alleen een klats koude koffie voorgeschoteld krijgt. Wat
        wil zeggen dat ik ze niet aantrekkelijk vind ogen, iets wat bij een product aanbevolen is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
          Ik houd ervan als een koffiekan vriendelijk uitziet. Een beetje lief zelfs. En dat doet deze
          helaas niet. Ze ziet eruit alsof je alleen een klats koude koffie voorgeschoteld krijgt. Wat
          wil zeggen dat ik ze niet aantrekkelijk vind ogen, iets wat bij een product aanbevolen is.
          Volgens mij komt het omdat de foto iets van boven is genomen. Je kijkt neer op de kan.
          Bij dieren heb je het zelfde effekt.
          Bij dit standpunt moet je goed uitkijken welk effekt je wil
          Robby BB

Comment

Wat heb je gedaan voor de belichting? Welke soorten vanuit welke richtingen?
            Nikon D5000 18-135mm en 18-200mm VR

Comment

De kan stond in de lobby van het hotel waar we verbleven met kerst op een glazen tafel.
              Het was bijna donker en ik heb de foto gewoon genomen met de ingebouwde flits van de camera. Veel mogelijkheden voor een ander standpunt had ik niet en helaas ook geen statief bij. Ik heb de foto gecropt om de weerkaatsing van de flits in de tafel kwijt te spelen. Het was gewoon een probeersel.

55mm ; ISO800 ; 1/60

Mvg
              Spogy
              Last edited by spogy; 2 januari 2011, 19:15.
              Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

Comment

Probeersels zijn hier ook van harte welkom. Kan iedereen wat van leren.
                Zoals ik al gezegd heb oppassen met croppen. Liever wat inzoomen of u verplaatsen.
                Die weerkaatsing had je direkt kunnen zien wanneer je uw foto maakte.
                Het was dan gewoon u een beetje verplaatsen of zoomen zodat je de zelfde uitsnede had zoals nu, maar dan met een veel betere kwaliteit en een verbetering van de scherpten.
                Het is ook soms handig om iets voor uw flits te houden of gedeeltelijk af te dekken. Bv een difuser (even googelen).
                Dat neemt de hevigheid weg van de flits wanneer men iets van dichtbij moet fotograferen.
                Robby BB

Comment

bedankt voor de comments en de goede raad

Mvg
                  Spogy

Comment

Working...
                  X