Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Ik houd ervan als een koffiekan vriendelijk uitziet. Een beetje lief zelfs. En dat doet deze
helaas niet. Ze ziet eruit alsof je alleen een klats koude koffie voorgeschoteld krijgt. Wat
wil zeggen dat ik ze niet aantrekkelijk vind ogen, iets wat bij een product aanbevolen is.
Ik houd ervan als een koffiekan vriendelijk uitziet. Een beetje lief zelfs. En dat doet deze
helaas niet. Ze ziet eruit alsof je alleen een klats koude koffie voorgeschoteld krijgt. Wat
wil zeggen dat ik ze niet aantrekkelijk vind ogen, iets wat bij een product aanbevolen is.
Volgens mij komt het omdat de foto iets van boven is genomen. Je kijkt neer op de kan.
Bij dieren heb je het zelfde effekt.
Bij dit standpunt moet je goed uitkijken welk effekt je wil
Robby BB
Minder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
De kan stond in de lobby van het hotel waar we verbleven met kerst op een glazen tafel.
Het was bijna donker en ik heb de foto gewoon genomen met de ingebouwde flits van de camera. Veel mogelijkheden voor een ander standpunt had ik niet en helaas ook geen statief bij. Ik heb de foto gecropt om de weerkaatsing van de flits in de tafel kwijt te spelen. Het was gewoon een probeersel.
Probeersels zijn hier ook van harte welkom. Kan iedereen wat van leren.
Zoals ik al gezegd heb oppassen met croppen. Liever wat inzoomen of u verplaatsen.
Die weerkaatsing had je direkt kunnen zien wanneer je uw foto maakte.
Het was dan gewoon u een beetje verplaatsen of zoomen zodat je de zelfde uitsnede had zoals nu, maar dan met een veel betere kwaliteit en een verbetering van de scherpten.
Het is ook soms handig om iets voor uw flits te houden of gedeeltelijk af te dekken. Bv een difuser (even googelen).
Dat neemt de hevigheid weg van de flits wanneer men iets van dichtbij moet fotograferen.
Robby BB
Minder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
Comment