Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Brugge

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Brugge

Onlangs zijn we met de cursus fotografie foto's gaan nemen in Brugge. Het zijn wel cliché-beelden, maar toch vraag ik me af wat jullie ervan vinden...

1. Rozenhoedkaai

Exif: sluiterprioriteit - F3.5 - 1,3 sec. - ISO 100 - Belichtingsafwijking: +0,3 - Brandpuntafstand: 18 mm - Lichtmeting: matrix

2. Rozenhoedkaai

Exif: sluiterprioriteit - F3.5 - 1,3 sec. - ISO 100 - Belichtingsafwijking: +0,3 - Brandpuntafstand: 18 mm - Lichtmeting: matrix

3. Dijver

Exif: manueel - F18 - 30 sec. - ISO 100 - Brandpuntafstand: 18 mm - Lichtmeting: matrix

Bij deze foto heb ik steeds het gevoel dat de toren scheef staat. Bovendien lijkt hij me niet scherp... Wat vinden jullie? Alvast bedankt voor het kijken en prettige feestdagen gewenst!
    Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

Re: Brugge

Dat is genieten !!
    Ik woon in Zuid Holland dus ik ben niet gewend aan deze beelden , voor mij helemaal top
    grt,
    Pimpeltje
    Ik fotografeer met mijn gevoel ,zo bereik ik ook mijn doel.
    Pimpel

Comment

Zoals je zelf al had opgemertkt staat te toren een beetje scheef, kan gemakkelijk worden rechtgezet in PS
      De foto is inderdaad niet zo scherp, daar ik zelf technisch te weinig ervan ken zal ik mijn commentaar hierbij houden.
      1 en 2 mooie beelden voorkeur voor 2
      groeen
      Renée

Comment

#1 en #2 slechts een minimale perspectivische vertekening. Maar de sneeuw is niet wit.
        In PS(E) remove color cast en even klikken op de sneeuwpartijen doet wonderen.
        #3 is helaas gewoon onscherp.
        Van waardering geniet ik.
        Van kritiek leer ik.

Comment

Ik neem aan dat deze op statief getrokken zijn. Waarom dan niet een diafragma van 11 of
          16 of zo?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
            Ik neem aan dat deze op statief getrokken zijn. Waarom dan niet een diafragma van 11 of
            16 of zo?
            Zit net hetzelfde te bedenken.
            www.brunodyserinck.be
            https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
              16 of zo?
              "Wat heb je vandaag op school geleerd ?" Of is deze materie nog niet besproken ?
              Compo's zitten allen goed met nr.1 als sterkste. Bij de derde, niet twijfelen als je zelf iets vaststeld : onscherpe foto = prullemand en niet plaatsen, scheef = rechtzetten !
              Toch behoorlijk je best gedaan en dat mag ook gezegd worden
              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                Zit net hetzelfde te bedenken.
                Ja, je hebt gelijk, maar toen ik daar stond, heb ik daar geen rekening mee gehouden... Beginnersfouten wellicht!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                  "Wat heb je vandaag op school geleerd ?" Of is deze materie nog niet besproken ?
                  Compo's zitten allen goed met nr.1 als sterkste. Bij de derde, niet twijfelen als je zelf iets vaststeld : onscherpe foto = prullemand en niet plaatsen, scheef = rechtzetten !
                  Toch behoorlijk je best gedaan en dat mag ook gezegd worden
                  Neen, de foto's zijn idd nog niet op school besproken... Lk was de volgende les ziek en de les erna was weer reportage...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                    #1 en #2 slechts een minimale perspectivische vertekening. Maar de sneeuw is niet wit.
                    In PS(E) remove color cast en even klikken op de sneeuwpartijen doet wonderen.
                    #3 is helaas gewoon onscherp.
                    De sneeuw is idd niet wit. In het rechtse deel van de foto is dit afkomstig van de verlichting. Het overgrote deel van de verlichting in Brugge geeft een gele schijn. In werkelijkheid was de sneeuw dus ook niet wit. Ik denk dat mijn foto de kleur weergeeft die er in werkelijkheid was. Maar, ik probeer dit wel eens aan te passen in PSE. Alvast bedankt voor de tip!

Comment

voor mij komen in de eerste foto die lichtbollen in de boom wat vreemd over. Net of ze zijn er achteraf opgezet. Ben ik de enige die daar iets aan miszie? Ik zou beter willen zien dat er echt bollen in die boom hangen. Maar het kan aan mij liggen.
                      Without a good eye no good photographs. But without good hands no photography at all.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KatrienD Bekijk bericht
                        voor mij komen in de eerste foto die lichtbollen in de boom wat vreemd over. Net of ze zijn er achteraf opgezet. Ben ik de enige die daar iets aan miszie? Ik zou beter willen zien dat er echt bollen in die boom hangen. Maar het kan aan mij liggen.
                        Bedankt voor de reactie. Ik begrijp dat het er wat vreemd uitziet, maar die bollen hangen er effectief. 'k Weet niet of je dit op een andere manier kunt fotograferen zodat dit duidelijker is?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nelita Bekijk bericht
                          De sneeuw is idd niet wit. In het rechtse deel van de foto is dit afkomstig van de verlichting. Het overgrote deel van de verlichting in Brugge geeft een gele schijn. In werkelijkheid was de sneeuw dus ook niet wit. Ik denk dat mijn foto de kleur weergeeft die er in werkelijkheid was. Maar, ik probeer dit wel eens aan te passen in PSE. Alvast bedankt voor de tip!
                          Daar zit je met de keuze van: acceptatie van die gele schijn of zien naar een mogelijkheid de
                          kleuren wat 'natuurlijker' te tonen. Naar mijn gedacht wordt de gele schijn iets te
                          makkelijk voor juist aangenomen. Maar ten laatste, ieder zijn smaak.
                          Last edited by Plaatwerker; 26 december 2010, 11:08. Reden: mogelijk -> mogelijkheid
                          Van waardering geniet ik.
                          Van kritiek leer ik.

Comment

Even off the record: waar volgt u cursus (in de streek van Brugge)??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LucDV Bekijk bericht
                              Even off the record: waar volgt u cursus (in de streek van Brugge)??
                              Beste Luc,

ik volg cursus in het IVO Sint-Andries (Digitale fotografie, spiegelreflex 1). Ik vind het in ieder geval zeer interessant: al veel bijgeleerd (en natuurlijk nog heel veel te leren ook...).

Comment

Working...
                              X