Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bevroren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Bevroren

Lolly-achtige bloemen, die me ondanks hun schoon- en broosheid niet kunnen verzoenen
    met dit seizoen van lange nachten, grijze luchten en neerdwarrelende wittigheid. Vanwege
    de koude zijn de mensen me nu ook te gehaast in hun winters goed en uitgestrekte plu's.
    Kon ik je mooie bloemen maar wat zon schenken. Ze zouden lachen tegen me, en ik zou
    terug lachen en de zon zou over onze wangen aaien, en we zouden weer de kinderen zijn
    die we nooit hadden mogen verlaten.

Comment

Photography meets art

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
        Artificiële fotografie is kunstzinnig, houd in dat de auteur daar een andere betekenis kan instoppen, een boodschap meegeeft, een verhaaltje in verteld en/of een andere benadering aan geeft door creatieve omzetting en bewerking. Ik vertrek altijd vanuit een klassieke opname, soms ter plekke al met een visie wat ik er in zie en wil zien, soms komt die gedachte of scenario nadien op het scherm bij het overlopen van de klassieke realistische foto's. Het is net zoals bij schilder-, beeldhouwkunst en zo verder, de auteur ontwikkeld een eigen interpretatie naar eigen inzicht en gevoel. Los uit de pols (schilderkunst), los uit het toestel en scherm. ...
        Als ik het goed begrijp dan is het kernpunt van uw betoog: "creatieve omzetting en bewerking".

De overige omschrijvingsdelen tref ik ook aan in de fotografie die niet als artificieel
        wordt ervaren. Laten we vergelijken met de schilderkunst: daar zijn er schilders met
        fotografische precisie en schilders die werken met kleur- en vormveranderingen. Om zich
        te onderscheiden zullen bentgenoten zich een etiket (laten) geven. Voor mij is daarmee
        niets mis, maar mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar het zo min mogelijk optrekken van hokjes.
        Van waardering geniet ik.
        Van kritiek leer ik.

Comment

ik vind dit een heel mooie bewerking waardoor je iets 'ijzigs' hebt toegevoegd...kan me zeker en vast bekoren
          groetjes
          hilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
            Als ik het goed begrijp dan is het kernpunt van uw betoog: "creatieve omzetting en bewerking".

De overige omschrijvingsdelen tref ik ook aan in de fotografie die niet als artificieel
            wordt ervaren. Laten we vergelijken met de schilderkunst: daar zijn er schilders met
            fotografische precisie en schilders die werken met kleur- en vormveranderingen. Om zich
            te onderscheiden zullen bentgenoten zich een etiket (laten) geven. Voor mij is daarmee
            niets mis, maar mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar het zo min mogelijk optrekken van hokjes.
            Ik maak onderscheid tussen enerzijds "creatieve omzetting en bewerking" waardoor een andere demensie wordt gecreëerd naar eigen gevoel en schoonheid (zou hierover een langere en uitgebreidere uiteen zetting kunnen geven), en anderzijds "door creatieve omzetting en bewerking" het werk een ziel geven. Wat de schilderkunst en schilders betreft, dat klopt. Persoonlijk ben ik niet gewonnen voor de hokjes maar dat bepalen andere mensen, de maatschappij en weet ik veel, daar kan ik noch jij iets aan doen denk ik.
            Zoals steeds oprechte dank voor je bijdrage
            Last edited by G.R.; 4 december 2010, 13:51.
            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tullep Bekijk bericht
              ik vind dit een heel mooie bewerking waardoor je iets 'ijzigs' hebt toegevoegd...kan me zeker en vast bekoren
              Hoi Hilde, welkom voor je trouwe bezoek wat ik ten zeerste apprecieer
              Ik heb om het juist te formuleren hier niets ijzigs aan toegevoegd, ik heb deze enkel duidelijker geaccentueerd en een andere beeldspraak van gemaakt daar dit voor mij sterker van expressie was en sfeervoller overkomt. Beetje een zelfde principe waar ook jij mee omspringt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                Ieder zijn mening en visie hé Kurt, ik heb daar geen problemen mee zolang het op een menselijke manier wordt meegedeeld. En jij houd je manieren
                Toch een kleine nuance : " Het is niet minder, het is anders !"
                Oprechte dank voor je bezoek en eerlijkheid
                Behandel anderen zoals je zelf graag behandeld wordt
                Je hebt gelijk: het is anders en valt bij mij gewoon minder in de smaak. Ik zal nog wel eens op zo'n werkje van u botsen in de toekomst zekers. En wie weet zit er werk tussen dat mij ook kan bekoren. En zo niet: niet van wakker liggen

Grtz,
                Kurt

Comment

dit is het leuke aan fotografie, iedereen heeft een eigen visie, fotografie is een kunst op zich, het is leuk als iemand eens iets anders doet dan de rest, ik vind het eerder speciaal dan mooi, maar het heeft tegelijkertijd ook iets... mvg vincent

Comment

In vind deze ook wel geslaagd. Ik vind de foto intrigerend, het is een aandachtstrekker.
                    Iets anders, maar daarom zeker niet minder geslaagd .
                    Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Mooie foto en dito bewerking Raymond , 't is eens iets anders en ik vind de uitvoering wel geslaagd.
                      Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

Comment

heel mooie bewerking, en de bloem komt toch wel tot zijn recht vind ik,
                        ik kan toch wel genieten van die foto

grt. Ria

Comment

is dit geen rododendron kon daarnet niet op de naam komen

grt. Ria

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door riha Bekijk bericht
                            is dit geen rododendron kon daarnet niet op de naam komen

grt. Ria
                            Ria, zoals ik al zei ik ken daar niks van. Als ik een a/v realiseer dan vraag ik steeds wat dat in feite is en het hoe en waar en wanneer, want daar moet het juist zijn.
                            Wil u en alle anderen bedanken voor het kijken er reageren

Comment

Doe me precies wat denken aan een "eerste " boeketje rode tulpen .... Zo zie je maar dat iedereen bij deze foto zijn eigen invulling kan geven.
                              Een kunstige foto die voor mij wel kan. Uiteindelijk zoekt iedereen zelf een beetje zijn weg in zijn foto's en ontwikkel je op die manier een eigen stijl.
                              groeten,
                              deka
                              There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

Comment

Eender wat het is...of hoe het bewerkt is...I it!
                                'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
                                Grtjs, Jacky

Comment

Working...
                                X