Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bevroren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Bevroren

Eens iets anders. Ben actief met artificiële fotografie in de beeldende kunsten. Benieuwd of de BD'rs van beginnershoek deze discipline waarderen ?

Kijk en laat jullie maar horen (lezen). Dank vooraf.
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Re: Bevroren

Deze vind ik wel zeer geslaagd hoor
    Net een schilderijtje
    Mijn YouTube kanaal || Fotografische uitstapjes in België? Een overzicht per provincie vind je hier.

Comment

Ik vind hem ook wel heel speciaal en ik ik kan hem zeer zeker waarderen.
      Temeer omdat ik van dit soort beeldende kunst hou.

Maar beschouwt men dit nu nog als een foto of als een schilderij?
      Stel je kritieken niet te scherp...
      Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mysti Bekijk bericht
        Maar beschouwt men dit nu nog als een foto of als een schilderij?
        Maakt dat iets uit dan?
        Soms telt alleen het resultaat en is de techniek die gebruikt wordt slechts een middel om een doel te bereiken.
        En dat doel is hier prima bereikt. Maar beginnershoek ????

Groeten, Bert
        Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
        www.bertofotografie.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door berto Bekijk bericht
          Maakt dat iets uit dan?

Groeten, Bert
          Goh, misschien niet, neen, die vraag kwam gewoon spontaan bij me op...
          Stel je kritieken niet te scherp...
          Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

Comment

ik kan dit ook wel mooi vinden !
            mag zeker, ook in de fotografie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door berto Bekijk bericht
              Maakt dat iets uit dan?
              Soms telt alleen het resultaat en is de techniek die gebruikt wordt slechts een middel om een doel te bereiken.
              En dat doel is hier prima bereikt. Maar beginnershoek ????

Groeten, Bert
              Beginnershoek vind ik absoluut niet minderwaardig, hier zitten ook goede fotografen en prachtige werken. Ik heb hier geloof ik mijn stek gevonden, zoals BD zelf omschrijft. Het gaat er hier gemoedelijk aan toe met oprechte meningen en je moet je ook niet positioneren in hokjes. Kan je dit begrijpen Bert ?
              Bedankt voor je bezoek en je opmerkingen

Comment

Mysti, Gerard en Miosotis eveneens dank voor jullie reactie en vind het fijn dat jullie dergelijke discipline ook kunnen waarderen - want het is fotografie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                  Eens iets anders. Benieuwd of de BD'rs van beginnershoek deze discipline waarderen ?
                  ja hoor zeker wel.
                  vind dit wel mooi.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Thanks Bouk, doet me plezier
                    Ik was heel benieuwd naar de reacties hier in dit forum want er zitten heel wat beginnende fotografen tussen, maar met zovelen zijn we dan toch ook weer niet in het artificiële werk.

Comment

hoi raymond
                      het is op z'n minst gezegd een speciaal werkske. ik heb er 10 minuten naar gekeken en ik weet nog niet wat het is. ik neem aan dat het de bedoeling is dat men deze foto zelf interpreteerd, of ben ik hier mis in ?
                      deze foto is in ieder geval zeer aantrekkelijk om naar te kijken (ik heb er minuten naar gestaard) dus ik denk wel dat je in je opzet geslaagd bent.
                      ben je foor deze foto eigenlijk vertrokken van een basisfoto ?

groetjes
                      een pessimist is een optimist met ervaring.
                      Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
                      Pentax k-3II en nog meer glas

Comment

Laat mij dan de eerste zijn om het minder te vinden.
                        Vooral het onwerkelijk zijn van de kleuren is minder voor mij. Dat je wat langer moet kijken om te zien wat het juist is (was) stoort me niet. Mss met andere kleuren?

Niet echt mijn ding, maar het mag zeker kunnen voor mij.

Grtz,
                        Kurt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Animalshot Bekijk bericht
                          Vooral het onwerkelijk zijn van de kleuren is minder voor mij. Dat je wat langer moet kijken om te zien wat het juist is (was) stoort me niet.
                          tis artificiële fotografie hè.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Martijn1980 Bekijk bericht
                            hoi raymond
                            het is op z'n minst gezegd een speciaal werkske. ik heb er 10 minuten naar gekeken en ik weet nog niet wat het is. ik neem aan dat het de bedoeling is dat men deze foto zelf interpreteerd, of ben ik hier mis in ?
                            deze foto is in ieder geval zeer aantrekkelijk om naar te kijken (ik heb er minuten naar gestaard) dus ik denk wel dat je in je opzet geslaagd bent.
                            ben je foor deze foto eigenlijk vertrokken van een basisfoto ?

groetjes
                            Artificiële fotografie is kunstzinnig, houd in dat de auteur daar een andere betekenis kan instoppen, een boodschap meegeeft, een verhaaltje in verteld en/of een andere benadering aan geeft door creatieve omzetting en bewerking. Ik vertrek altijd vanuit een klassieke opname, soms ter plekke al met een visie wat ik er in zie en wil zien, soms komt die gedachte of scenario nadien op het scherm bij het overlopen van de klassieke realistische foto's. Het is net zoals bij schilder-, beeldhouwkunst en zo verder, de auteur ontwikkeld een eigen interpretatie naar eigen inzicht en gevoel. Los uit de pols (schilderkunst), los uit het toestel en scherm.
                            In de klassieke fotografie hebben sommige het daar moeilijk mee en dat heeft zo zijn redenen - bewust en onbewust !
                            Oh ja, het zijn rode bloembollekes of zoiets buiten in de natuur. Ik fotografeer van alles en nog wat dat ik interessant vind, maar vraag me geen namen van bloemen en planten want daar ken ik niets van en verdiep me daar ook niet in.
                            Dank voor het kijken en je omschrijving
                            Last edited by G.R.; 4 december 2010, 10:08.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Animalshot Bekijk bericht
                              Vooral het onwerkelijk zijn van de kleuren is minder voor mij. Dat je wat langer moet kijken om te zien wat het juist is (was) stoort me niet. Mss met andere kleuren?

Niet echt mijn ding, maar het mag zeker kunnen voor mij.

Grtz,
                              Kurt
                              Ieder zijn mening en visie hé Kurt, ik heb daar geen problemen mee zolang het op een menselijke manier wordt meegedeeld. En jij houd je manieren
                              Toch een kleine nuance : " Het is niet minder, het is anders !"
                              Oprechte dank voor je bezoek en eerlijkheid

Comment

Working...
                              X