Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
sneeuw is zwaar overbelicht je ziet er amper detail in. Nu ik denk niet dat je daar veel aan kan doen vermits de wagen deftig belicht is, de man onderbelicht en sneeuw overbelicht. Enige wat je hier aan kan doen is verbeteren in PS:
Voor:
Na:
Met je raw foto zou dit beter moeten kunnen, je kan de sneeuw dan weer wat witter maken maar toch proberen detail erin te houden.
sneeuw is zwaar overbelicht je ziet er amper detail in. Nu ik denk niet dat je daar veel aan kan doen vermits de wagen deftig belicht is, de man onderbelicht en sneeuw overbelicht. Enige wat je hier aan kan doen is verbeteren in PS:
Voor:
Na:
Met je raw foto zou dit beter moeten kunnen, je kan de sneeuw dan weer wat witter maken maar toch proberen detail erin te houden.
Je kan dit ook dadelijk doen bij het nemen van de foto.
Door al het wit van de sneeuw denk het toestel dat het enorm veel licht binnen krijgt
en daardoor gaat het allerlei bewerkingen uitvoeren waardoor dat je donkere, grijse of blauwe sneeuw, krijgt enz.
Oplossing is dat wanneer je veel wit moet fotograferen, dus niet allee sneeuw, je een paar stops moet overbelichten. Hoeveel je moet overbelichten moet je dan op het moment zelf bekijken.
Bij mij stoorde de belichting en de kleur niet omdat dit een nog somberder tintje geeft aan dit vervelende werk.
Robby BB
Minder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
Comment