Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tervuren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tervuren



    Exif:
    24mm (24-105mm)
    f 5 (iets scherpere voorgrond?) met AF op gebouw
    iso 100
    AEB -0,3
    S-raw
    canon5DIII, 24-105mm, 50mmf1.4, Panasonic TZ-7

    website : www.leonvanham.com

  • #2
    Re: Tervuren

    Foto is goed van licht en scherpte, en het standpunt, op dat tijdstip van de dag, kan me wel bekoren, omdat de schaduw de compo verdeelt.
    Het standpunt op zich, met de brugreling erbij, vind ik niet zo goed gekozen.
    Nu breekt de reling de spiegeling in het water en neemt ze ook, doordat ze zo veel van het beeld bestrijkt, heel veel diepte weg.
    Dezelfde foto, een paar stapjes vooruit, met onderaan een stukje reling, of helemaal geen, geeft m.i. een interessanter beeld.

    Mvg

    Chris

    Comment


    • #3
      Re: Tervuren

      volg voorgaande, kan me ook niet van de indruk ontdoen dat de reling links wat lager staat als rechts, waardoor mijn blik de hele tijd scheef getrokken wordt

      mvg
      Laurens
      canon 7D // Sigma 10-20mm 4-5.6 DC HSM // Sigma 70-300mm 4-5.6 DG OS // Canon ef 50mm f/1.4 USM // Canon EF 35-70 mm 3.5-4.5 // Canon ef 24-105mm 4.0 L

      Comment


      • #4
        Re: Tervuren

        Oorspronkelijk geplaatst door Toranaga Bekijk bericht
        volg voorgaande, kan me ook niet van de indruk ontdoen dat de reling links wat lager staat als rechts, waardoor mijn blik de hele tijd scheef getrokken wordt

        mvg
        Laurens
        Misschien staat de brug niet evenwijdig met het beeldvlak.
        De bovenrand van de reling staat alleszins horizontaal.
        Daaronder wordt het minder.
        Van waardering geniet ik.
        Van kritiek leer ik.

        Comment


        • #5
          Re: Tervuren

          Hartelijk dank voor de inspirerende en degelijke comments ; Heb ook een foto zonder reling maar daar zit te weinig weerspiegeling in het water door de wind.
          i.v.m. waterpas : ik heb me zo een beetje gericht op de "verticale" peiler, centraal op de brug, de peiler erlangs staat inderdaad wat scheef (lens 24 mm : daar steek ik het op). Bij het rechttrekken had ik de indruk dat ik moest kiezen, ofwel de brug scheef , ofwel het gebouw. Ik heb dan ergens een tussenweg gekozen, met vooral aandacht voor die ene peiler verticaal............
          canon5DIII, 24-105mm, 50mmf1.4, Panasonic TZ-7

          website : www.leonvanham.com

          Comment


          • #6
            Re: Tervuren

            Ofwel staat de reling scheef, ofwel het Museum.

            ik zou de foto al liggend tussen de reling doorgemaakt hebben.
            Nikon D80 - Nikkor 18-200 - Nikon SB900

            Comment

            Working...
            X