Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tussen twee wolkenlagen..

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: tussen twee wolkenlagen..

Oorspronkelijk geplaatst door Josv Bekijk bericht
    Heb altijd mijn mening gegeven als ik de foto's goed vond, indien ik een mindere foto zie : geef ik geen mening, wie ben ik om foto en kunst te beoordelen
    Het bekijken en becommentariëren van foto's is ook een leerproces. Als iedereen altijd alleen maar "het goede" zegt, en niet zegt wat hij/zij fout vindt, maakt dat dit forum interessant en leerrijk dan ?
    Hetzelfde verhaal zie ik op de fotoclub... beginners wordt gevraagd commentaar te geven op een foto. Met een bang hart, na enig aarzelen, beginnen ze er aan. 't Klinkt misschien raar, maar de beginners zitten er niet vaak naast, hoor.
    Zoals al gezegd... maak je niet te druk. Ik denk dat we ongeveer dezelfde mening toegedaan zijn, en is het voor mij heel duidelijk waarom jij er zo over denkt. In de huidige context van dit forum echter, lijkt het me toch beter dat er een onderverdeling is.
    Het is gewoon aan de fotograaf om in te schatten waar hij gaat posten. Ik kan aannemen dat sommigen soms twijfelen, maar deze foto staat op de verkeerde plek, en dat is voor mij duidelijk.

Mvg

Chris

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Josv Bekijk bericht
      Er onbreekt niets aan : enkel het voorgeprogrameerd vakje "beginnershoek"
      Voor de selectie van de HoF wordt in principe niet eens gekeken vanuit welk subforum deze vandaan komt.
      Volgende Hall of Fame foto's zijn afkomstig uit de Beginnershoek van de afgelopen 6 maanden:

Er worden ook heel regelmatig foto's uit de Beginnershoek genomineerd door de BD-medewerkers en moderatoren. Goede en vooral onderbouwde kritieken door de forumleden kunnen hier een positieve rol spelen.
      Spijtig genoeg zijn er steevast veel meer nominaties dan er HoF foto's kunnen geselecteerd worden, er moet dus een keuze gemaakt worden maar enkel op het inhoudelijke en/of technische aspect van de foto. Nooit op basis van zijn "afkomst".

Er is niets mis met de stempel Beginnershoek. Forums met een omvang van BD hebben nu eenmaal een zekere onderverdeling nodig. Niet iedereen heeft de tijd of zin om álle 1000 nieuwe foto's op BD te bekijken, laat staan te reageren. Gelukkig zijn er forumleden die zich de moeite getroosten om beginnende fotografen op weg te helpen naar een nog betere fotografie.
      Daar is de beginnershoek een uitgelezen plaats voor.

Willy
      Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

howla,

Leuk jullie meningen te lezen! Zelf til ik er helemaal niet zo zwaar aan..
        Ben al heel content dat er zoveel positieve reacties komen over deze foto waar ik zelf eigenlijk niet zo heel trots op ben: vind het zelf wel een mooi beeld maar fototechnisch was daar helemaal niets moeilijk aan.. Ik had gelukkig mijn camera dicht bij de hand als de scene hem voordeed. 30 seconden later zag dat beeld er al heel anders uit.. lucky shot!
        Groeten!

500px / Facebook

Comment

Working...
        X