Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
eerste druppeltest op een frequente belgische regendag
Re: eerste druppeltest op een frequente belgische regendag
Goh ik ben dan weer helemaal voor de 3e te vinden!
Hoe gedachten toch zo verschillen kunnen....
Canon 50D ~ Canon 50mm F1,8 ~ Canon EF 24-105mm F4 L ~ Canon EF 100mm 2.8 Macro ~ Canon EF 70-200mm F4 L ~ 580 EX II ~ PEN E-P3 ~ Olympus 14-42 mm ~ Olympus 40-150 mm Flickr
thanks for the reviews
jullie met jullie getrainde fotograafogen: ge zult al wel doorhebben dat de eerste twee gemaakt is met een bekende ondergrond
als het nog eens slecht weer is (in belgië moet je daar niet lang op wachten) ga ik eens proberen met andere frisdrankmerken, eens zien wat dat geeft van effect
hoe ik dat doe?
ik giet de gootsteen vol water, (en doe dan achteraf de afwas, anders weggegooid water)
ik kies ne ondergrond, zullen wel andere manieren voor bestaan, maar ik heb geen geld voor dure dingen
ge kiest een rood kaft, of de verpakking van een sixpak van blikjes
dus je hebt ineens een kleur vanonder
dan laat je de kraan druppelen
de eerste tien fotos zit je er wel naast hoor, te vroeg of te traag
maar eenmaal juist, is het kwestie van een aantal keer juist afdrukken
ik werk met statief, zo i zo, want ik heb bevende handen
ik werk met een macrolens
manueel ingezoomd op enkele cm boven het water
ik werk met een afstandsbediening
amai is het maar enkel dat? dan ga ik dat ook zeker en vast eens proberen.. maar ik heb wel geen macrolens en toestanden ik weet niet of mijn toestel (zie handtekening hieronder) dit zal aankunnen
ik probeer het met de instellingen die ik bij de foto vind maar ik heb vooral last met de beweging de druppel staat er op maar hij is wazig en beweegt als het ware... wanneer ik mijn sluitertijd korter zet en mijn diafragma f8 dan is mijn beeld te donker
edit : sorry zware flater van mij... flits stond niet op
Last edited by den_deef; 4 mei 2010, 10:00.
Reden: foutje
amai is het maar enkel dat? dan ga ik dat ook zeker en vast eens proberen.. maar ik heb wel geen macrolens en toestanden ik weet niet of mijn toestel (zie handtekening hieronder) dit zal aankunnen
ik ken nu niet zoveel van die toestellen, maar waarom zou dat niet gaan?
is er misschien geen macrofunctie op je toestel? ik denk het symbool met een bloem
druppel niet scherp? dat komt bij mij ook voor hoor
ik stel scherp (manueel!!) enkele cm boven het water
als je dan te laat drukt, is hij natuurlijk niet meer scherp
Comment