Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eerste druppeltest op een frequente belgische regendag

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• eerste druppeltest op een frequente belgische regendag

wat doet ne mens als het regent buiten en als de snookerfinale nog niet bezig is?
    wat testen met druppeltjes

groetjes pieter
    Nikon D7200 + Nikon D3000 + Canon TX

Re: eerste druppeltest op een frequente belgische regendag

heel mooie tweede.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

De eerste en de tweede vind ik zéér goed!!! (y)
      De derde vind ik wat minder.
      Vaak uitgevoerd concept, maar zelden zo mooi tot eind gebracht
      FotoKorting.be - Kortingscodes voor beterkope fotoprints!

Comment

Eerste en derde vind ik mooi.
        Tweede mist de druppel de scherpte.
        Grtjs

Comment

Voor mij vooral de eerste!
          Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

Comment

Goh ik ben dan weer helemaal voor de 3e te vinden!
            Hoe gedachten toch zo verschillen kunnen....
            Canon 50D ~ Canon 50mm F1,8 ~ Canon EF 24-105mm F4 L ~ Canon EF 100mm 2.8 Macro ~ Canon EF 70-200mm F4 L ~ 580 EX II ~ PEN E-P3 ~ Olympus 14-42 mm ~ Olympus 40-150 mm
            Flickr

Comment

thanks for the reviews

jullie met jullie getrainde fotograafogen: ge zult al wel doorhebben dat de eerste twee gemaakt is met een bekende ondergrond
              als het nog eens slecht weer is (in belgië moet je daar niet lang op wachten) ga ik eens proberen met andere frisdrankmerken, eens zien wat dat geeft van effect

groetjes pieter

Comment

Mooie reeks, ik vind de eerste het beste!
                Canon EOS 550D + EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS + EF 50mm f/1.8 MKII + Metz Mecablitz 58 AF-1 en Panasonic Lumix DMC-TZ5 compactje

Comment

Hoe doe je dat ? Kwestie van timing enz. Gebruik je een statief ? Of iemand die je helpt met het uitgieten ?

schoon !
                  Canon-man. Concerten en natuur.
                  Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

hoe ik dat doe?

ik giet de gootsteen vol water, (en doe dan achteraf de afwas, anders weggegooid water)
                    ik kies ne ondergrond, zullen wel andere manieren voor bestaan, maar ik heb geen geld voor dure dingen
                    ge kiest een rood kaft, of de verpakking van een sixpak van blikjes
                    dus je hebt ineens een kleur vanonder
                    dan laat je de kraan druppelen
                    de eerste tien fotos zit je er wel naast hoor, te vroeg of te traag
                    maar eenmaal juist, is het kwestie van een aantal keer juist afdrukken
                    ik werk met statief, zo i zo, want ik heb bevende handen
                    ik werk met een macrolens
                    manueel ingezoomd op enkele cm boven het water
                    ik werk met een afstandsbediening

ik hoop u hier mee te kunnen helpen

groetjes pieter

Comment

Ik heb niet de ambitie dat na te doen, ik vroeg me dat gewoon af.

Nu blijkt het simpeler dan het leek.

Welke sluitertijd gebruik je zoal ?
                      Canon-man. Concerten en natuur.
                      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

de exif file steekt bij de fotos
                        dus gewoon eventjes nakijken en je hebt alle info

groetjes

Comment

amai is het maar enkel dat? dan ga ik dat ook zeker en vast eens proberen.. maar ik heb wel geen macrolens en toestanden ik weet niet of mijn toestel (zie handtekening hieronder) dit zal aankunnen
                          Nikon Z7ii + NIKKOR Z 24-70mm F/4.0 S + Tamron 70-200mm F/2.8 | Semi-professioneel | https://500px.com/deefken
                          |Twitter: Deefken |Facebook : Creativision | Instagram | Tips zijn welkom!

Comment

ik probeer het met de instellingen die ik bij de foto vind maar ik heb vooral last met de beweging de druppel staat er op maar hij is wazig en beweegt als het ware... wanneer ik mijn sluitertijd korter zet en mijn diafragma f8 dan is mijn beeld te donker

edit : sorry zware flater van mij... flits stond niet op
                            Last edited by den_deef; 4 mei 2010, 10:00. Reden: foutje
                            Nikon Z7ii + NIKKOR Z 24-70mm F/4.0 S + Tamron 70-200mm F/2.8 | Semi-professioneel | https://500px.com/deefken
                            |Twitter: Deefken |Facebook : Creativision | Instagram | Tips zijn welkom!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door den_deef Bekijk bericht
                              amai is het maar enkel dat? dan ga ik dat ook zeker en vast eens proberen.. maar ik heb wel geen macrolens en toestanden ik weet niet of mijn toestel (zie handtekening hieronder) dit zal aankunnen

ik ken nu niet zoveel van die toestellen, maar waarom zou dat niet gaan?
                              is er misschien geen macrofunctie op je toestel? ik denk het symbool met een bloem
                              druppel niet scherp? dat komt bij mij ook voor hoor
                              ik stel scherp (manueel!!) enkele cm boven het water
                              als je dan te laat drukt, is hij natuurlijk niet meer scherp

veel succes

Comment

Working...
                              X