Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

boeken / tijdschriften

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• boeken / tijdschriften

Hey,

ik ben nog niet zo lang bezig met fotografie, en vroeg me af of jullie soms goede boeken/tijdschriften kennen/lezen waar ik veel uit zou kunnen leren.

Ik weet dat je zelf veel moet proberen, de handleiding etc moet lezen enzo, maar als jullie nog bronnen weten, zou ik die graag vernemen

alvast bedankt,

Dieter
    Canon 50D

Re: boeken / tijdschriften

Ik heb heel wat bijgeleerd uit verschillende boeken van Michael Freeman. Indien je graag wat meer begeleiding hebt zijn workshops misschien beter (maar vaak ook duurder). Een echt interessant tijdschrift heb ik nog niet gevonden.
    about.me/stijnv

Comment

Boeken heb je bij de vleet, goede boeken is wat anders.
      Ik kan u de boeken van Scott Kelby over fotografie warm aanbevelen.
      Uiteraard is er ons 'huistijdschrift' SHOOT waar heel interessante dingen in staan en die je gratis ontvangt als je lid wordt van BD.
      Verder is er natuurlijk ons forum waar je ten alle tijde met je vragen en problemen terecht kunt.
      Tenslotte zijn er de Shooting Days waar je met andere BD leden erop uit trekt naar bepaalde plaatsen.
      Zo heb je direct contact met BD leden waar je veel van kunt leren.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door snert Bekijk bericht
        Hey,

ik ben nog niet zo lang bezig met fotografie, en vroeg me af of jullie soms goede boeken/tijdschriften kennen/lezen waar ik veel uit zou kunnen leren.

Ik weet dat je zelf veel moet proberen, de handleiding etc moet lezen enzo, maar als jullie nog bronnen weten, zou ik die graag vernemen
        r
        zou je vraag stellen in een ander forumonderdeel Dieter.
        hier verwacht men opnamen.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Idd de boeken van Michael Freeman en als tijdschrift vind ik zoom interessant.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door snert Bekijk bericht
            Hey,

alvast bedankt,

Dieter
            Ik heb onlangs het tijdschrift Foto-Video gekocht, €3.75, en ik heb er heel wat uit opgestoken moet ik zeggen. Het ging over belichting en kleuren enzo. Heel interessant als beginneling
            https://www.tinicleemputfotografie.com/

Comment

Ik denk dat deze verhuis moet worden naar een ander Topic want ik zie geen foto's.
              Mijn kennis komt door te doen..
              Mvg, Pascal,Schoonspikke
              Als je schiet..schiet dan raak!
              500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

ik vond niet echt een andere plaats om dit te zetten, en het misschien toch wel handig is voor beginners om te weten via welke lectuur er kennis is op te doen

alvast bedankt voor de reacties!

ik ga zeker eens op zoek naar de vermelde auteurs en tijdschriften
                Canon 50D

Comment

Scott Kelby , zoals reeds geschreven !

Comment

Bij de eerdergenoemde namen zou ik ook de boeken van John Hedgecoe willen toevoegen.

Als het over fotografie in het algemeen gaat zijn er voor een prikje regelmatig oudere fotoboeken te vinden op het net. Gaat dan wel over analoge fotografie maar het princiepe is net hetzelfde. En vaak staan er "trucjes" in die men in nieuwere boeken niet aantreft omdat ze nu gemakkelijker digitaal te bekomen zijn. Maar zo'n trucjes vind ik altijd plezierig om mee te expirimenteren en je leert er veel mee bij.

Trouwens, ook in je plaatselijke bibliotheek zal er een massa aan boeken te vinden zijn.
                    Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

Comment

Misschien een moderator vragen om je topic naar Algemeen te verplaatsen. Indien u de
                      zoekfunctie gebruikt zult u ook al enkele hele goede tips krijgen. Maar indien u dan toch
                      goede boeken wilt lezen, lees dan maar alles van Cesare Pavese, Ferdinand Celine, John
                      dos Passos, enzovoort. Weliswaar heb je daar even veel aan als fotograaf als een geit
                      aan bloemschikken, maar het is wel prachtig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cappelleh Bekijk bericht
                        Idd de boeken van Michael Freeman en als tijdschrift vind ik zoom interessant.
                        Same here Samen met SHOOT.
                        "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                        500px

Comment

no offense, maar hier helpt u mij niet echt veel mee vooruit he

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                          Misschien een moderator vragen om je topic naar Algemeen te verplaatsen. Indien u de
                          zoekfunctie gebruikt zult u ook al enkele hele goede tips krijgen. Maar indien u dan toch
                          goede boeken wilt lezen, lees dan maar alles van Cesare Pavese, Ferdinand Celine, John
                          dos Passos, enzovoort. Weliswaar heb je daar even veel aan als fotograaf als een geit
                          aan bloemschikken, maar het is wel prachtig.

ik was de bibliotheek al compleet vergeten... Zal ik zeker eens moeten gaan piepen, bedankt voor de hint!

Trouwens, ook in je plaatselijke bibliotheek zal er een massa aan boeken te vinden zijn.
                          Canon 50D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                            Uiteraard is er ons 'huistijdschrift' SHOOT waar heel interessante dingen in staan en die je gratis ontvangt als je lid wordt van BD.
                            Ik heb al liggen zoeken, maar hoe wordt je "lid" van BD? Is dat gewoon door te registreren voor het forum? Of hoe doe je dit? Ik heb ook al gezien dat sommige mensen in hun profiel als BD lidnummer een echt nummer hebben staan, waarik gewoon BD heb.

Alvast bedankt, ik ben wel geinteresseerd in dat tijdschrift, Shoot

Dieter
                            Canon 50D

Comment

Ik heb net Scott Kelby's Digitale fotografie boek gekocht in de Standaard Boekhandel. Het is een verzamelboek van zijn 3 meest bekende boeken. Leest zeer aangenaam en alles is in duidelijke taal uitgelegd.
                              Canon EOS 550D + EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS + EF 50mm f/1.8 MKII + Metz Mecablitz 58 AF-1 en Panasonic Lumix DMC-TZ5 compactje

Comment

Working...
                              X