Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

stille getuige (2)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• stille getuige (2)

Hallo,

Nog eentje uit de reeks van stille getuigen.
    Wat vinden jullie van deze foto , of .

105mm
    f 5,6
    1/1600
    Iso 250

Groetjes,
    Edje C.
    Last edited by Edje C; 2 april 2010, 12:34.
    Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

Re: stille getuige (2)

ik zou net iets beter willen kunnen zien wat het grote gebouw op de achtergrond is
    Without a good eye no good photographs. But without good hands no photography at all.

Comment

Heb ik ook wel, het beeld nodigd uit om te kijken wat er in de verte ligt maar daar krijg je niks van te zien.
      Niet dat het scherp moet zijn in de verte maar zo is het voor mij ook te onscherp.

Glas staat er wel erg mooi op!
      Canon EOS400D - Canon EF-S18-55mm - Canon EF50mm f/1.8 MkII - Sigma 18-125 f/3.8-5.6 OS HSM

Comment

Laat het mysterie op de achtergrond maar een mysterie blijven!
        Mooi geknipt, speciale compo, fijne kleuren. Alleen spijtig van het vele wit van de lucht.
        Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
        Oók wandelen met GPS?

Comment

zou het raam links eraf halen.
          hou je aan beide zijde een natuurlijk kader over.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Straks zullen dergelijke foto's gebannen moeten worden van de forums..... om mensenlevens of zwaargewonden te sparen.
            Ik weet wel dat je op verlaten industriële sites en ruïnes soms mooie foto's kunt nemen, maar we moeten ons ook afvragen of die foto's de risico's waard zijn.
            Een gewaarschuwd man/vrouw......

Comment

Hoi,

In de originele foto is het wazige in de verte wat minder, maar door het verkleinen van de foto heb ik wat aan scherpte moeten afgeven.
              De witte lucht is inderdaad ietsje te fel, had ik misschien met een iets andere instelling kunnen verhelpen, kan misschien ook nog in shop?
              Een (natuurlijk) kadertje errond maakt het weer een andere foto, ga ik zeker eens proberen Bouk.

Oorspronkelijk geplaatst door edbzulte Bekijk bericht
              Straks zullen dergelijke foto's gebannen moeten worden van de forums..... om mensenlevens of zwaargewonden te sparen.
              Ik weet wel dat je op verlaten industriële sites en ruïnes soms mooie foto's kunt nemen, maar we moeten ons ook afvragen of die foto's de risico's waard zijn.
              Een gewaarschuwd man/vrouw......
              En dit is zeker geen gevaarlijke situatie???

Ieder vak, iedere stiel, hobby of sport kent bepaalde risico's. Je moet voor jezelf uitmaken wat veilig is en wat niet. Ik heb alvast geen enkel risico genomen om dit shot te maken.

Oja, iemand al gezien dat er een kleine waaghals op het venster aan het klimmen is op deze foto

Groetjes,
              Edje C.
              Last edited by Edje C; 2 april 2010, 17:36.
              Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Edje C Bekijk bericht
                En dit is zeker geen gevaarlijke situatie???

Ieder vak, iedere stiel, hobby of sport kent bepaalde risico's. Je moet voor jezelf uitmaken wat veilig is en wat niet. Ik heb alvast geen enkel risico genomen om dit shot te maken.

Groetjes,
                Edje C.
                Foto's die ik maakte op de Cliffs of Moher waren ZEKER NIET GEVAARLIJK.... toch niet voor mij . Wat anderen doen, ik ga ze niet tegenhouden, of ze sleuren mij misschien mee.
                Ik heb, bij mijn weten, toch ook niet gezegd dat jij risico's genomen hebt om deze foto te maken Waar haal je dat ???
                Ik denk dat iemand die een beetje de actualiteit volgt wel weet wat ik bedoel.
                Nu, het staat ook iedereen vrij de actualiteit al dan niet te volgen niet ?

Comment

Foto's die ik maakte op de Cliffs of Moher waren ZEKER NIET GEVAARLIJK.... toch niet voor mij . Wat anderen doen, ik ga ze niet tegenhouden, of ze sleuren mij misschien mee.
                  Ik heb, bij mijn weten, toch ook niet gezegd dat jij risico's genomen hebt om deze foto te maken Waar haal je dat ???
                  Ik denk dat iemand die een beetje de actualiteit volgt wel weet wat ik bedoel.
                  Nu, het staat ook iedereen vrij de actualiteit al dan niet te volgen niet ?
                  Je zegt toch zelf :

Daarmee insinueer je toch wel een beetje dat ik bepaalde risico's zou hebben genomen, of niet soms.

En ja hoor, ik volg wel degelijk de actualiteiten. De bewuste kolenwasserij ligt maar op 10 minuutjes van mijn deur verwijderd. Over een rotte vloer wandelen is niet meteen een goed idee natuurlijk, gelukkig kan hij het nog navertellen.

Wat ik maar wilde zeggen is dat je als fotograaf zelf moet bepalen wat veilig is en wat niet.
                  Op safari moet je ook niet gaan uitstappen om dat lieve leeuwenwelpje van dichtbij te gaan fotograferen, een onderwaterfotograaf moet ook niet met zijn duiktijd gaan spelen om toch nog maar net die éne foto te kunnen maken, op de autorally moet je ook niet de gevaarlijkste bocht gaan opzoeken om foto's te maken, ... , ik kan nog wel even verder gaan zo .

Maar zeker no hard feelings hoor , het is goed dat je je bezorgdheid toont voor je collega-fotografen .

Groetjes and safety first,
                  Edje C

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nevermore Bekijk bericht
                    Heb ik ook wel, het beeld nodigd uit om te kijken wat er in de verte ligt maar daar krijg je niks van te zien.
                    Niet dat het scherp moet zijn in de verte maar zo is het voor mij ook te onscherp.

Glas staat er wel erg mooi op!
                    Hier kan ik me wel in vinden.

grtjs Wim
                    "The important thing is not the camera but the eye..............

but the camera helps "

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Edje C Bekijk bericht
                      Je zegt toch zelf :

Daarmee insinueer je toch wel een beetje dat ik bepaalde risico's zou hebben genomen, of niet soms.

En ja hoor, ik volg wel degelijk de actualiteiten. De bewuste kolenwasserij ligt maar op 10 minuutjes van mijn deur verwijderd. Over een rotte vloer wandelen is niet meteen een goed idee natuurlijk, gelukkig kan hij het nog navertellen.

Wat ik maar wilde zeggen is dat je als fotograaf zelf moet bepalen wat veilig is en wat niet.
                      Op safari moet je ook niet gaan uitstappen om dat lieve leeuwenwelpje van dichtbij te gaan fotograferen, een onderwaterfotograaf moet ook niet met zijn duiktijd gaan spelen om toch nog maar net die éne foto te kunnen maken, op de autorally moet je ook niet de gevaarlijkste bocht gaan opzoeken om foto's te maken, ... , ik kan nog wel even verder gaan zo .

Maar zeker no hard feelings hoor , het is goed dat je je bezorgdheid toont voor je collega-fotografen .

Groetjes and safety first,
                      Edje C
                      ik denk niet dat hij het alleen over die in Beringen had, maar ook over die twee dames in die oude steenbakkerij in Tielrode (http://www.nieuwsblad.be/article/det...subsection=156)
                      Fotografie is een middel om dingen weer te geven die iedereen kent zonder erop te letten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door neleke Bekijk bericht
                        ik denk niet dat hij het alleen over die in Beringen had, maar ook over die twee dames in die oude steenbakkerij in Tielrode (http://www.nieuwsblad.be/article/det...subsection=156)
                        Daaraan zag ik dat Edje inderdaad de actualiteit niet volgde.
                        Het was al op alle TV zenders geweest, in de geschreven pers verschenen en nog wist hij er niets van. Daarom ben ik er niet verder op in gegaan.
                        Dus op één week tijd : één die het gelukkig nog kan navertellen, één die geen foto's meer kan maken en het ook niet meer kan navertellen, jammer.....
                        Een paar dagen later verschijnen er op dit forum weer foto's van diepe putten op verlaten industriële sites..... Wie niet horen wil, zal hopelijk voor hem/haar niet hoeven te voelen.

Comment

...Een paar dagen later verschijnen er op dit forum weer foto's van diepe putten op verlaten industriële sites..... Wie niet horen wil, zal hopelijk voor hem/haar niet hoeven te voelen.
                          En elke dag vallen er doden in het verkeer!?!
                          Mogen we dus ook niet meer in de auto stappen want dan zoeken we al even bewust het gevaar op.
                          Wat ik wil zeggen: het HOEFT niet persé gevaarlijk te zijn om foto's van verlaten industriële sites te nemen ALS MEN DAT MET KENNIS VAN ZAKEN EN DE NODIGE VOORZICHTIGHEID DOET. Trouwens ik zie hier GEEN foto van een diepe put .
                          Ik nam ook al foto's van industriële sites; 'k stond vorige week nog op een dijk om zo'n foto te nemen van een gebouw ernaast. 't ergste dat me kon overkomen was dat ik in de Schelde naast de brede dijk zou gesukkeld zijn bij het zoeken naar de juiste compo of dat een wilde fietser of wandelaar me ondersteboven zou gereden/gelopen hebben .
                          Als TS zegt
                          Ik heb alvast geen enkel risico genomen om dit shot te maken.
                          dan geloof ik dat en zie ik geen reden om in dit topic een boom op te zetten over de gevaren van Urbex fotografie... ook al begrijp ik volkomen de bezorgdheid van sommigen na de media-aandacht van afgelopen dagen.
                          Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                          Oók wandelen met GPS?

Comment

De foto dus (want daar gaat het over)..

Ik ga akkoord met een eerdere opinie, om het raam als kader te gebruiken. Dus misschien beter om een verticale foto te nemen hier?
                            ----
                            http://www.wispr.be

Comment

toch denk ik, dat de urban fotografen een ook een beetje kicken op de situatie ter plaatsen, en "daarbij" hun plaatjes schieten.
                              kan me het wel voorstellen, heb het zelfde met de Polder en wolken.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                              X