Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zoom out!!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zoom out!!!

    hey,

    eens uitgezoemd tijdens een opname van 22mm naar 16mm, f/25 voor een sluitertijd van 1/20 te verkrijgen.
    kleuren opgetrokken(nef) in nikon view nx, omgezet naar 16bit tiff bestand en dan contrast, kleuren, crop en canvas bijgewerkt in cs3.

    is het iets?


    groetjes

    Renske

  • #2
    Re: zoom out!!!

    Heb het zelf nog nooit geprobeert, maar lijkt mij wel geslaagd.
    Grtjs

    Comment


    • #3
      Re: zoom out!!!

      Dag bleuspics, niet meer doen hoor.
      ooit doen de meesten van ons zulke experimentjes, maar het heeft weinig met goede fotografie te maken.
      dat draait hem om compositie, belichting, inhoudelijke waarde van de foto.
      en dat bereik je nu eenmaal niet met effectjes als dit.
      het enige wat je hiermee bereikt is een esthetisch effect, en dat kan je dan mooi of lelijk vinden, maar dat is te mager om een goede foto te maken.
      over de foto kan ik dus weinig meer zeggen, behalve dat de kleuren me te verzadigd zijn.

      hopelijk is het helder wat ik zeg.
      succes.

      Comment


      • #4
        Re: zoom out!!!

        Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
        Dag bleuspics, niet meer doen hoor .
        ooit doen de meesten van ons zulke experimentjes, maar het heeft weinig met goede fotografie te maken.
        dat draait hem om compositie, belichting, inhoudelijke waarde van de foto.
        en dat bereik je nu eenmaal niet met effectjes als dit.
        het enige wat je hiermee bereikt is een esthetisch effect, en dat kan je dan mooi of lelijk vinden, maar dat is te mager om een goede foto te maken.
        over de foto kan ik dus weinig meer zeggen, behalve dat de kleuren me te verzadigd zijn.

        hopelijk is het helder wat ik zeg.
        succes.
        bedankt voor de eerlijke reactie enik zal het nooit meer doen hoor

        nee, zoals je het zelf zegt is dit een experimentje en niet de bedoeling van een hoogwaardige foto wat inhoud, compo, belichting en dergelijke betreft afteleveren.
        vandaar dat ik hem hier post en niet in beoordeeling of showcase

        ps: experinenteren is soms ook leerrijk

        Comment

        Working...
        X