Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Graag feedback...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Graag feedback...

HEb sinds 2 weken een compact toestelletje gekocht: een Pentax optio E85. Wegens gebrek aan budget, is een reflexcamera uitgesloten. Ik tracht toch zo optimaal mogelijk de mogelijkheden van het toestelletje te gebruiken.
    Sinds die 2 weken, sta ik op en ga ik slapen met foto's. Ik ben er compleet wild van! Maar ik moet nog zoveel leren, en dat doe ik dan ook supergraag! Mijn vader is fotograaf en geeft me zoveel mogelijk raad en tips. Maar ik had ook graag eens de mening en feedback van buitenstaanders gekregen.
    Hupla, 3 foto's om jullie volledig bij te laten gaan!
    Last edited by Tini; 4 januari 2012, 10:04.
    https://www.tinicleemputfotografie.com/

Re: Graag feedback...

Pssstt... Foto 1 staat scheef! Jammer ook van de fietsschaduw, anders was ie erg leuk geweest, ondanks de donkere achtergrond!
    Foto 2 zegt me om eerlijk te zijn niet zo veel...
    En de derde tenslotte vind ik zeer zeer leuk voor mij de topper van de reeks Ik twijfel wel of ik het raam aan de bovenzijde nu al dan niet zou weg croppen... Maar desalniettemin knap!
    FotoKorting.be - Kortingscodes voor beterkope fotoprints!

Comment

Foto één : vind ik nogal donker, heel donker
      Foto twéé : ? wat moet ik daar van denken ?
      Foto drie : vind ik zeer goed, maar er ontbreekt scherpte
      In 't vervolg zou ik wat ruimte laten tussen de foto's.
      Alleszins een zeer goed begin !

Comment

Bedankt alvast voor de eerste reacties!
        Foto 1: rechtzetten dus!
        Foto 2: valt niet in de smaak Zou hij op een of andere manier wel kunnen aanspreken?
        Foto 3: Nog wat scherper maken dus. Ik heb de bovenkant eens gecropt, maar dan is het effect weg van dat licht dat binnenvalt

Jullie mogen nog kritischer zijn hoor! Ik kan er alleen maar uit leren!

Comment

Bij die 2e is enkel het achterwiel gedeeltelijk scherp. Meer dieptezicht zou hier al veel bij helpen. F4.1 is hier veel te weinig.
          Panasonic body's met Panasonic / Leica / Olympus glas en Godox lichtjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ijshockeyfreak Bekijk bericht
            Bij die 2e is enkel het achterwiel gedeeltelijk scherp. Meer dieptezicht zou hier al veel bij helpen. F4.1 is hier veel te weinig.
            Dat staat jammer genoeg niet op mijn toestelletje. Misschien moet ik mij de volgende keer beter positioneren of een groter gebied selecteren om scherp te stellen.
            Met die 3 scherpstelzones ga ik nog wat moeten zoeken. Ik heb midden, multizone en heel het gebied
            Bedankt voor de tip!

Comment

't is nogal moeilijk om een compactje te laten doen wat je wil qua scherpstellen, scherptediepte en belichting.

De eerste spreekt me wel aan, een ander vindt misschien dat die schaduw er teveel aan is, maar ik vind dat net die extra touch. De witbalans klopt niet helemaal, heb ik de indruk, maar dat steken we op dat compactje.
              De horizon staat scheef, ja, maar als je die rechtzet, klopt het lijnenspel niet meer.

Praat nog eens met je papa, ik denk dat je wel een reflexcamera verdient

G
              fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
              Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
                't is nogal moeilijk om een compactje te laten doen wat je wil qua scherpstellen, scherptediepte en belichting.

De eerste spreekt me wel aan, een ander vindt misschien dat die schaduw er teveel aan is, maar ik vind dat net die extra touch. De witbalans klopt niet helemaal, heb ik de indruk, maar dat steken we op dat compactje.
                De horizon staat scheef, ja, maar als je die rechtzet, klopt het lijnenspel niet meer.

Praat nog eens met je papa, ik denk dat je wel een reflexcamera verdient

G
                Hahahahahaha, ik heb al enkele hints gedropt maar ik denk dat hij ze niet snapt (of wil snappen)

Heb de horizon van de eerste eens recht gezet, en dan klopt het inderdaad niet meer omdat ik dan essentiele lijnen moet wegcroppen daarna

Comment

Working...
                X