Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zon onder in Lopikerwaard...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zon onder in Lopikerwaard...

    Krijg er steeds meer lol in. Net mijn eerste avondfoto's geschoten.

    Elk commentaar is welkom !



    Camera Model: Canon (Canon EOS 500D)
    Lens Focal Length: 250,00 mm (0-0 mm)
    Shutter Speed: 1/90 sec
    F-Number: F5,6
    ISO: 1600

  • #2
    Re: Zon onder in Lopikerwaard...

    Uit de hand genomen? Lijkt erop.

    Naar avond en nachtelijke toestanden best met statief, dan kun je die ISO lekker laag houden en scherpere foto's met minder ruis maken.
    Compo is wel goed, leuke gedachte
    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
    "Casu Consulto - Modo Fac"

    Comment


    • #3
      Re: Zon onder in Lopikerwaard...

      Oorspronkelijk geplaatst door saphi Bekijk bericht
      Uit de hand genomen? Lijkt erop.

      Naar avond en nachtelijke toestanden best met statief, dan kun je die ISO lekker laag houden en scherpere foto's met minder ruis maken.
      Compo is wel goed, leuke gedachte
      Ok, dat snap ik. Wat me dan niet duidelijk is wat het nut is van een hoge ISO. Mijn D500 gaat tot 12800. Deze foto is bij ISO 1600 blijkbaar al niet echt mooi... Hoe zit dat ?

      Comment


      • #4
        Re: Zon onder in Lopikerwaard...

        Dat je d'r lol in hebt is het allerbelangrijkst ... en de foto is niet eens zo mis!!
        "Just do it !"

        http://jr52.be/index.html

        Comment


        • #5
          Re: Zon onder in Lopikerwaard...

          Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
          Ok, dat snap ik. Wat me dan niet duidelijk is wat het nut is van een hoge ISO. Mijn D500 gaat tot 12800. Deze foto is bij ISO 1600 blijkbaar al niet echt mooi... Hoe zit dat ?
          Voor wat betreft de ISO en ruis in donkere omstandigheden heb ik net http://forum.belgiumdigital.com/f20/...ie-298164.html gevonden.... Leesvoer dus.

          Comment


          • #6
            Re: Zon onder in Lopikerwaard...

            Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
            Ok, dat snap ik. Wat me dan niet duidelijk is wat het nut is van een hoge ISO. Mijn D500 gaat tot 12800. Deze foto is bij ISO 1600 blijkbaar al niet echt mooi... Hoe zit dat ?
            Dat ze gouden iso bergen beloven, maar dit toch nog niet echt waarmaken. Probeer maar
            eens een paar foto's op die iso 12800. Ooit zal de dag wellicht wel komen, maar voorlopig
            ga je met de 500D beter niet boven de iso 800. En dan nog.
            Met statief (en dus de iso zo laag mogelijk) had je hier een hele mooie aan gehad.

            Comment


            • #7
              Re: Zon onder in Lopikerwaard...

              Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
              Wat me dan niet duidelijk is wat het nut is van een hoge ISO. Hoe zit dat ?
              misschien om je diafragma en je snelheid te verhogen bij minder gunstige lichtomstandigheden.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Zon onder in Lopikerwaard...

                Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                Ok, dat snap ik. Wat me dan niet duidelijk is wat het nut is van een hoge ISO. Mijn D500 gaat tot 12800. Deze foto is bij ISO 1600 blijkbaar al niet echt mooi... Hoe zit dat ?
                Soms is een foto met veel ruis beter dan geen (fotojournalistiek), maar in veel gevallen is het bereik een marketingzet en zeker niet inzetbaar voor de betere foto's te maken.
                Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                "Casu Consulto - Modo Fac"

                Comment

                Working...
                X