Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Amsterdam, madame tussauds

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Amsterdam, madame tussauds

    dit is de eerste foto die ik post op BD en zowat mijn beginsel in fotografie.
    ik was eigelijk niet zeker of ik hem wel hier zou neerzetten aangezien het meer een vakantiesnap is en verre van perfect, maar ik vind het op een of andere manier toch een leuke foto



    1/8
    F3.5
    ISO 800
    no flash

    let wel dat het hier zeer donker was om sfeer te scheppen maar dit was natuurlijk een nachtmerrie voor mij als beginner

    heb mijn eos 450D op shutter priority gezet om uit te hand te kunnen schieten met het idee de foto later op te helderen.
    bij nader inzien had ik beter in RAW geschoten en met een wat snellere sluitertijd ( ben toch niet zo trilvrij als ik eerst dacht )
    heb express geen flash gebruikt omdat ik dacht dat de flits niet tot aan het paard ging komen en erna meer problemen ging hebben met het verlichten van de foto
    als er iets fout is met mijn logica mag je het natuurlijk altijd vermelden.

    alvast bedankt om naar mijn probeersel te kijken
    Last edited by megamold; 5 maart 2010, 15:56.
    Flickr
    Canon eos 450D
    ef-s 18-55 f3.5-5.6 is ~ ef-s 55-250 f4-5.6 is

  • #2
    Re: Amsterdam, madame tussauds

    heb besloten deze er ook maar bij op te zetten



    1/125
    F8
    ISO 200
    Flickr
    Canon eos 450D
    ef-s 18-55 f3.5-5.6 is ~ ef-s 55-250 f4-5.6 is

    Comment


    • #3
      Re: Amsterdam, madame tussauds

      Bij die eerste foto had je iets minder rechts kunnen nemen en wat meer links zodat de
      persoon er ook comfortabel opstond. Dat de foto niet zo scherp is had je natuurlijk zelf
      al gezien. Statief gebruiken. Lichtsterke lens.
      Bij de tweede had je links een hap kunnen weglaten/knippen, tot aan die treurwilg. Nu
      staat er zo'n stuk gebouw op dat wel aandacht vraagt maar dit niet waard is. Ook onder
      heb je dat stuk cement mee in beeld genomen dat er eigenlijk best af had gemogen.

      Comment


      • #4
        Re: Amsterdam, madame tussauds

        bij de eerste foto was een statief gebruiken niet toegelaten en je moet de groep volgen ( ook dat het licht bij elke scene maar kort aanbleef. )

        en bij de 2de wou ik eigelijk het linkse bootje er ook volledig op , maar het gebouw steelt idd wel wat van de aandacht .

        bedankt!
        Flickr
        Canon eos 450D
        ef-s 18-55 f3.5-5.6 is ~ ef-s 55-250 f4-5.6 is

        Comment

        Working...
        X