Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto gemaakt met scanner.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Foto gemaakt met scanner.

Allereerst de beste wensen voor 2010. Veel mooie foto's, inspiratie en een beetje meer centjes om net die betere camera of lens te bemachtigen.

Onderstaande foto is gemaakt op een scanner en nadien een beetje bewerkt met CS4. Was vooral een heel plezierig moment met de dochter , die zich rot amuseerde om haar hoofd zo goed mogelijk op de scanner te krijgen. Weet niet hoe de reacties gaan zijn, maar ik vindt het rood en de kleuren van het hoofdhaar erg mooi. Hou op de een of andere manier wel van dit beeld. Of is dat alleen omdat het mijn dochter is of heeft dit beeld echt iets. Ben benieuw naar jullie commentaar. Ikzelf had graag meer oog gezien.

Re: Foto gemaakt met scanner.

Vind deze zowel origineel als mooi.
    Als ik er wat langer naar kijk merk ik echter bij mezelf op dat deze ook wel wat luguber overkomt maar hij blijft dus wel boeien.
    Die donker streep juist over het oog en het verschoven oor storen me wel een beetje.

Comment

Ik vind de foto mooi zoals ze is.
      in haar onvolmaaktheid om de werkelijkheid weer te geven, is dat oor helemaal geen probleem.

Comment

Te luguber voor mij
        Persoonlijke smaak.

Comment

super leuk idee en ik kan me al helemaal voorstellen hoeveel plezier jullie hierbij gehad hebben Heb je geen gewone foto's getrokken terwijl ze met haar hoofd op de scanner lag?
          Without a good eye no good photographs. But without good hands no photography at all.

Comment

Ik snap het wel van dat lugubere. Zit hem denk ik in de vervorming van het hoofd en de onzichtbaarheid van het oog. Voor alle duidelijkheid, de dochter maakt het zeer goed. Had inderdaad nog een leuk idee geweest, de making off.
            Alvast dank voor de replieken.

Comment

op het eerste zicht wist ik niet echt wat ik er van moest vinden..

maar toen er ik wat langer naar keek drong het sterke originaliteitsgehalte van deze foto tot me door..

Comment

Ale en nu een landschap

Groeten

Joeri
                Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
                www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ericdekort Bekijk bericht
                  Ik snap het wel van dat lugubere. Zit hem denk ik in de vervorming van het hoofd en de onzichtbaarheid van het oog. Voor alle duidelijkheid, de dochter maakt het zeer goed. Had inderdaad nog een leuk idee geweest, de making off.
                  Alvast dank voor de replieken.
                  Ook. Maar het lugubere zit 'm voor mij ook in het feit dat ze tegen het glas aangedrukt zit.
                  Ik begrijp dat je dochterje oke is Maar om naar te kijken....ik krijg er een brrr gevoel van.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                    Ook. Maar het lugubere zit 'm voor mij ook in het feit dat ze tegen het glas aangedrukt zit.
                    Ik begrijp dat je dochterje oke is Maar om naar te kijken....ik krijg er een brrr gevoel van.
                    Voor alle duidelijkheid, geen kinderen of dieren werden gekwetst tijdens deze opnames. De scanner stond op de grond en Silke lag in het verlengde ervan. De klep stond open en er lag een grijs doek over haar heen. Ze werd dus niet tegen het glas aangedrukt of mishandeld. Ze vond het super om te doen. Het was meer spelen en amuseren. Daar is deze afbeelding uit ontstaan. Dat het beeld vragen oproept begrijp ik. Het is geen vrijblijvende foto, hij doet iets met de kijker. En eerlijk gezegd, als beginner vind ik die reacties wel leuk. Eerlijkheidshalve, het is en blijft een lucky shot.
                    Bedankt voor alle reacties.

Comment

vind het ook wel grappig hoe verschillend de reacties en gevoelens rond eenzelfde foto zijn. De ene vindt het luguber en ik kan me er dan weer zo het plezier bij voorstellen dat ze hierbij gehad moet hebben. Ik hoop dat jullie nog veel van die gekke fotomomenten samen mogen hebben
                      Without a good eye no good photographs. But without good hands no photography at all.

Comment

Vind het wel een leuk idee, en een goeie uitkomst.

PS, welke diafragma, iso en sluitersnelheid horen daarbij? <------- Grapje
                        Canon EOS 1D Mark III | Canon EOS 5D Mark III | Canon 50 F 1.8 II | Canon 85L F 1.2 | Canon 16-35L F 2.8 USM | Canon 24-70L F 2.8 USM | Canon 70-200L F 2.8 IS USM | Sigma 180mm EX IF F 3.5 HSM

Comment

Working...
                        X