Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

metro barcelona

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• metro barcelona

of moet de iso niet hoger

f:13
    iso 100
    s:3.2
    alvast bedankt
    eos 600 d
    lens 18-135 canon 10-22canon

Re: metro barcelona

Je ISO is perfect mooie scherpte goede diepte goed compo je licht ook goed onder controle , deze foto mag voor mij een stapje hoger als beginnershoek

Groeten

Joeri
    Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
    www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

Comment

er hangt een storende groene zweem van de TL-lampen over de foto.

Comment

Ik vind persoonlijk de foto minder geslaagd.

Enerzijds had ik de foto liever recht gezien, met de lichtarmatuur centraal op de foto en de vloertegeltjes evenwijdig met de fotorand. (Let ook op de witte lijnen tegeltjes, je staat niet centraal) Ik vind de foto dus wat moeilijk kijken.
        Dus een stapje naar links en de camera ietsje draaien. Ik zie in het station talrijke lijnen dat je kon gebruiken voor je foto.
        Zo komt er een lijn mooi in de linkeronderhoek van je foto, probeer dit ook rechts te doen, door mede je camera wat te draaien.

Ook de iso waarde had voor mij hoger gemogen want de sluitertijd van 3,2 sec is hier echt overbodig! Ik vind de bewegende mensen zelf wat storend. Waarom iso niet op 400 of 800 voor een scherpe foto? De trein staat toch stil dus het bewegende effect of een lange sluitertijd is hier naar mijn bescheiden mening wat overbodig.

Mvg
        Sofian
        Last edited by Sofian; 1 januari 2010, 23:55.
        Canon EOS 450D - EF-S 18-55 mm f 3.5 - 5.6 IS - EF 50 mm f 1.4 USM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sofian Bekijk bericht
          Ook de iso waarde had voor mij hoger gemogen want de sluitertijd van 3,2 sec is hier echt overbodig! Ik vind de bewegende mensen zelf wat storend. Waarom iso niet op 400 of 800 voor een scherpe foto? De trein staat toch stil dus het bewegende effect of een lange sluitertijd is hier naar mijn bescheiden mening wat overbodig.
          Ik heb altijd geleerd op statief ISO zo laag mogelijk , een metro valt bij mij onder nachtfotografie dus ISO 100

Groeten

Joeri
          Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
          www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

Comment

Voor foto's gemaakt op statief werk je best met lage iso ... ik zou persoonlijk een nog lagere sluitertijd gebruiken .... bewegende mensen storen zeker niet in dit soort fotografie ... zoals al iemand anders vertelde zit je met een zweem op je foto's dus moet je volgende keer zoeken achter een betere lichtbalans

Zeker geen slechte foto

Comment

Ik vind het zefs een heel goede , De beweging van de mensen passen hier, zo zie je dat iedereen gehaast is. De groene zweem komt inderdaad van de tl lampen maar ik vind het juist bijdragen aan de sfeer, anders krijg je een vrij steriele omgeving. Heel goed gedaan

Comment

bedankt voor het kijken,en de tips
                eos 600 d
                lens 18-135 canon 10-22canon

Comment

Goeie iso voor mij, zou zelfs super geweest zijn moest er een aantal mensen uitstappen.
                  Goeie plaat
                  Canon EOS 1D Mark III | Canon EOS 5D Mark III | Canon 50 F 1.8 II | Canon 85L F 1.2 | Canon 16-35L F 2.8 USM | Canon 24-70L F 2.8 USM | Canon 70-200L F 2.8 IS USM | Sigma 180mm EX IF F 3.5 HSM

Comment

foto is goed! iso zeker ok.

mss eens zien of die groene zweem er niet uit kan krijgen.
                    dan is hij direct een stuk beter.
                    nikon stuff

Comment

foto is voor mij ook zeker ok!
                      van die iso afblijven, die is perfect
                      een beetje spelen met de kleuren en je kan stapje hoger!
                      Mijn Flickr: http://www.flickr.com/photos/40893297@N05/

Comment

Zeker mooie foto zulke foto's hou ik ook van
                        Goe bezig buurman
                        Canon EOS 450D

Lens 18/55 - 55/250

Comment

Working...
                        X