Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Corsa

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Corsa

Zo, eindelijk mijn nieuw toestel en dat moest getest worden natuurlijk!
    Net m'n auto gewassen voor de shoot...
    Ik had wel best een polarisatiefilter gebruikt, maar die is momenteel nog onderweg van de winkel...
    Foto 2 vind ik niet zo geslaagd, maar hetgeen ik wou proberen lukt me niet zo goed...

Graag uw ongezouten commentaar

- Camera Model: Canon EOS 500D
    - Lens: EF-S 18-200mm f/3,5-5,6 IS
    - Sluitertijd: 1/100s
    - Diafragma: F/6,3
    - ISO: ISO-100
    - Belichtingscompensatie: 0-stap

- Sluitertijd: 1/250s
    - Diafragma: F/3,5

- Sluitertijd: 1/100s
    - Diafragma: F/5,6
    Last edited by Snipa; 22 december 2009, 09:50. Reden: Opnamegegevens toegevoegd
    Canon EOS 500D | EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS | EF 50mm f/1.8 II | Tamron 28-75mm f/2.8

Re: Corsa

de combinatie van (blinkend) zwarte auto op de witte achtergrond werkt wel! Maar het zou nog beter werken als de witte stenen muur uit focus is, denk ik. Als je plaats hebt, zet je wagen zo ver mogelijk van de muur en ga zelf ook nog eens zover mogelijk staan (ik zie dat je tot 200mm kan zoomen).

Verder zou ik er geen moreel probleem mee hebben om de weerspiegelingen in je lak wat te "onderdrukken" in photoshop

Over de tweede foto: als je je foto schuin zet, zet'm dan meteen goed schuin, dan lijkt het geen beginnersvautje
    Vooraleer je iemands advies volgt, beoordeel zeker hun foto's eens
    Flickr album Homepage

Comment

Ok, zal het eens proberen de volgende keer (eerst de auto terug wassen dan, want een vuile auto oogt toch niet zo goed ).
      En ja, foto 2 heb ik wat dingen uitgeprobeerd om eens wat andere foto's van de auto te maken, maar het lukte me niet zo erg goed (dat wat ik wilde doen toch niet). Maar hij staat wel een beetje scheef ja, vergeten recht te zetten...

En ik zal eens opzoeken hoe die weerkaatsing weg te photoshoppen Maar hopelijk komt de polarisatiefilter er snel aan, dan is dat probleem ook opgelost!
      Canon EOS 500D | EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS | EF 50mm f/1.8 II | Tamron 28-75mm f/2.8

Comment

Had je iets bepaald in gedachten voor foto2 ?
        Vooraleer je iemands advies volgt, beoordeel zeker hun foto's eens
        Flickr album Homepage

Comment

Spijtig van je eigen weerkaatsing in de 2e foto en in mindere mate in de 1e. En blij met je nieuwe aanwinst?
          Panasonic body's met Panasonic / Leica / Olympus glas en Godox lichtjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bahu Bekijk bericht
            Had je iets bepaald in gedachten voor foto2 ?
            Ik wilde eigenlijk enkel de koplampen erop zetten met dan de luchtinlaat eronder. Dat moest scherp zijn en dan al de rest erachter niet scherp. Dit om een beetje de 'speciale' accenten aan de auto wat in beeld te brengen.
            Maar omdat de koplampunit breder is dan de luchtinlaat eronder, zie je ook nog een stuk van de middelste luchtinlaat en je ziet ook nog wat van het rooster waar m'n logo op staat (dat chrome stukje rechts van de lichten).
            Maar de volgende keer ga ik eens bekijken hoe ik dat beter in beeld kan brengen... De gedachten/hersenspinsels zijn ook niet zo heel duidelijk te verwoorden hé

Oorspronkelijk geplaatst door ijshockeyfreak Bekijk bericht
            Spijtig van je eigen weerkaatsing in de 2e foto en in mindere mate in de 1e. En blij met je nieuwe aanwinst?
            Polarisatiefilter is op komst, dan zou dit weggewerkt kunnen worden ter plekke
            Zeker blij met de nieuwe aanwinst Jij nog veel gefotografeerd? Of in de boeken gezeten?

Comment

Zonde van je eigen weerkaatsing... Mss eens proberen weg te photoshoppen?
              Desalniettemin ook leuke fototjes
              FotoKorting.be - Kortingscodes voor beterkope fotoprints!

Comment

Working...
              X