Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tweede poging tot HDR van Woemie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tweede poging tot HDR van Woemie

Hey iedereen,

Mijn eerste HDR-poging vinden jullie terug op
    https://="http://forum.belgiumdigita...r-281987.html"

Dit is mijn tweede poging.

Origineel

De normale HDR uit 17 bracketing foto's

De extreme HDR hiervan

http: //i875.photobucket.com/albums/ab320/Woemie/IMG_1562And21more_tonemappe.gif

By the way, ik heb Photomatix aangschaft

Groetjes,

Wim
    Last edited by Sannepoes; 27 november 2009, 17:30. Reden: Foto te groot

Re: Tweede poging tot HDR van Woemie

ik zou zeggen, blijven oefenen
    Zelfs de onderste wijzer is verdwenen
    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

excuseer, dit lijkt echt nergens op.
      mag ik vragen, waarom pas je hier hdr toe? en dan nog op zo'n overdreven manier?
      leg je eerst toe op het goed fotograferen van het uurwerk, of op goed fotograferen in het algemeen.
      spielerei met software kan later nog, maar je dient steeds te vertrekken van een goede foto, om ze nog beter te maken.
      jij vertrekt van een slechte foto en maakt ze nog slechter.
      sorry voor de harde mening hoor.
      (zachte heelmeesters maken stinkende wonden).

Comment

Ik moet het Helaas met Control Z eens zijn. Eerst de Basis, dan de rest dacht ik zo.

Wat vind jij zelf van de fotos en de toegevoegde HDR !??

Groetjes Werner

Comment

De onderste wijzer is verdwenen omdat tussen het nemen van al die verschillende foto's enige tijd verlopen is.

Persoonlijk vind ik extreme HDR mooi, vandaar dat ik het ook toepas (het is meer mijn stijl)

Ik vind de foto's niet slecht en de HDR, heb ik al gezegd, vind ik mooi.
          (Ik heb het gedacht dat extreme HDR op dit forum niet echt populair is)

Met fotograferen in het algemeen heb ik zeker geen probleem (anders zou ik geen spiegelreflex kopen)

Bedankt voor jullie harde meningen. (ook al komen ze erg hard aan )
          Ik kan enkel verbeteren...

Wat maakt de basis van de foto slecht volgens jullie? Onscherpheid?

Groetjes,

Comment

Wat maakt de basis van de foto slecht volgens jullie? Onscherpheid?
            de witbalans zit niet juist.
            onscherp (zie letters en cijfers), ik weet niet aan wat het ligt (niet juist gefocust? of zonder statief?)
            te kleine scherptediepte voor een productfoto.
            uurwerk ligt scheef. (wordt opgelost met een kneedgommetje erachter te leggen)
            je hebt waarschijnlijk te weinig licht, zodat je tijd lang is (bewegende secondewijzer in het origineel) en je diafragfmaopening groot.
            nog eens overdoen dus.
            succes ermee.

Comment

Dat is niet gemakkelijk om van dit onderwerp een HDR te maken. Je moet eerst en vooral een foto hebben die super scherp is. De kleuren zijn hier niet echt levendig te noemen. Ik zou het eens proberen met een ander onderwerp als ik U was. Succes.
              Nikon D7200 / 105mm f/2.8G AF-S VR Micro // Nikon AF-S Nikkor 200-500mm // Nikon AF-S DX Nikkor 16-80mm F2.8-4E ED VR //AF-S 10-24mm f/3.5-4.5 DX G ED//SB900 //
              http://fotoalbum.godderis.be

Comment

[Mod]
                De derde foto is groter dan de toegestane forumafmetingen. Gelieve deze te verkleinen en weer zichtbaar te plaatsen.
                Dank bij voorbaat.

Comment

ikzelf ben fervent voorstander van over the top hdr, maar denk persoonlijk dat een horloge zich hier niet echt toe dient. Een te klein verschil in hoog en laag in je licht, niet levendig genoeg? (maar dit is enkel mijn persoonlijke mening en ik moet je wel bijspringen in je gedacht dat extreme hdr hier niet echt binnen de grenzen valt)
                  Vaarwel K20d, welkom K-7. Nog altijd met wat glaswerk en de gebruikelijke toebehoren.

Comment

Mijns inziens is het onmogelijk om van bovenstaande foto(s) een hdr te maken.

Hdr dient om een (te) hoog dynamisch bereik van een onderwerp middels verschillende opnames toch op 1 foto te krijgen. Dit omdat de huidige techniek maar een beperkt dynamisch bereik toelaat. Bij bovenstaande foto valt het dynamisch bereik binnen de mogelijkheden van je toestel en zijn meerdere opnames dan ook nutteloos.
                    α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
                    Flickr____No place to be

Comment

Working...
                    X