Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

3 x herfst

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 3 x herfst

Als het uploaden en invoegen gelukt is zien jullie hieronder mijn eerste post.
    Alle foto's genomen met Canon Eos 40D EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM @ 300 mm

Graag jullie commentaar.

Alvast bedankt.

f11 1/50 ISO 200

f10 1/50 ISO 200

f10 1/25 ISO 200

Re: 3 x herfst

3 vind ik erg leuk ! bij de eerste is de kleur te fel naar mijn persoonlijke smaak

Comment

Je eerste is mooi scherp, je tweede is dat niet. Ik denk dat 1/50s toch net lang is zelf met IS.
      Je derde is een beetje rommelig qua compositie, vooral die onscherpe takken zijn storend.

Groeten
      Flickr

Comment

Bedankt voor jullie reactie.
        Ik was bij 3 eerlijk gezegd al blij dat die fazant er op stond. Van mij te zien stond hij gelukkig enkele seconden stokstijf stil. Maar je hebt gelijk die takken storen echt. Ik vind het wel leuk dat hij tussen de appels staat (kan samen zo op je bord).
        Belangrijkste les voor mij is dat ik idd op 300 mm vanaf nu probeer niet trager als 1/100 te gaan om bewegingsonscherpte te vermijden. Dank voor die tip.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FrankDC Bekijk bericht
          <KNIP>
          Belangrijkste les voor mij is dat ik idd op 300 mm vanaf nu probeer niet trager als 1/100 te gaan om bewegingsonscherpte te vermijden. Dank voor die tip.
          Hoi,

Op 300mm is zelfs 1/100 niet snel genoeg of je moet echt een heeele vaste hand hebben. Vuistregel is dat je sluiterijd getal om het zo maar even te noemen minimaal gelijk of sneller moet zijn dan je gebruikte focal length. In geval van IS kun je daar 1 of 2 stops van af halen. Of je ook nog rekening moet houden met je cropfactor, daar zijn de meningen over verdeeld dus in dit geval ga ik er gemakshalve even van uit dat we daar geen rekening mee houden. Dat betekent dus bij een FL van 300mm je minimaal een sluitertijd van 1/320 moet aanhouden, in geval van IS minimaal 1/200. Als je wel rekening houdt met de cropfactor houdt dat dus de volgende instellingen in: cropfactor 1.6 = 480mm dus 1/500 en met IS 1/320.

Gr. X.

Comment

Hartelijk dank voor deze heldere, zeer bruikbare info!

Comment

Working...
            X