Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1e portretfoto

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 1e portretfoto

Eerste poging om een leuke portretfoto te maken en ook wat te bewerken.
    misschien dat het onscherp masker iets té is maar dat is aan jullie om te beoordelen

groet,

Danny

[Mod]
    De foto is groter dan de toegestane forumafmetingen. Dat zag je aan de extra balk die bovenaan de foto verscheen. De foto staat daarom nu achter een linkje. Gelieve bij je eerstvolgende bezoek aan het forum de foto te verkleinen en weer zichtbaar te plaatsen.

Mvg,
    Sannepoes
    Last edited by dannyschroeder; 30 oktober 2009, 20:08.

Re: 1e portretfoto

Danny, je foto is te groot. Best verkleinen naar 900px vooraleer hij achter een linkje verdwijnt.

Wel een mooi portret hoor voor de eerste keer. Hij is wel wat onderbelicht, dus nog wat aan de schuivertjes trekken. Als je het histogram bekijkt, zie je dat deze grotendeels naar links helt.
    Prachtige blauwe ogen waar heel veel potentieel in zit. Als je de foto wat oplicht, komen de blauwe ogen nog beter uit ook.

De verscherping lijkt mij niet overdreven. Scherp waar het moet. Geschoten op 1/30. Als dat niet met statief was, dan heb je een hele vaste hand
    Al doende leert men...

Flickr

Comment

Kan je de foto eens tonen zonder de mask? Ik vind persoonlijk de onscherpe hand een beetje storend. Ma wie ben ik. WIl wel graag de versie ook zien zonder mask.

En indd, je foto is te groot.
      Ik begrijp wel niet goed waarom we verplicht worden max 900 te posten, het forum zet die toch automatisch om.
      Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
      website: http://www.hung.be
      facebook - Instagram

Comment

Mooie foto, al zou ik net als Hung eens de orginele willen zien. De onscherpte is mss iets te overdreven hier.
        (foto nog wat verkleinen anders verdwijnt hij achter een linkje)
        Canon 50D // Canon EOS 1000D /// 18-55 kitlens + 28-135 1:3.5-5.6 IS USM + 100mm macro 2.8 USM + 70-200mm F4 L + 17-40mm F4 L

Comment

Hier is de orginele foto zo uit de camera

groet, Danny

Comment

Beste,

De foto recht uit de camera ving ik mooier. Als je hier enkel de ogen een beetje verscherpt is die super

Het onscherp masker zou ik achterwege laten, een kindervelleke is toch zo al smooth genoeg?

Comment

Vind de orginele dus ook wel duidelijk beter, kunt deze mss op dezelfde manier croppen, dat stoort nog niet meteen, maar 'k zou inderdaad wel dat onscherp masker weglaten en zoals m'n voorganger zegt, misschien de oogjes wat meer scherpte geven.
              Canon 50D // Canon EOS 1000D /// 18-55 kitlens + 28-135 1:3.5-5.6 IS USM + 100mm macro 2.8 USM + 70-200mm F4 L + 17-40mm F4 L

Comment

Eens dat de origineel beter is - overigens het kroppen zou ik niet te veel doen - iig zou ik de haarlijn zichtbaar laten.

Comment

Working...
                X