Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mechelen by night

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mechelen by night

Eerste maal op stap in de donker met de Nikon
    Graag kritiek , maar wel bijzeggen waarom
    zo dat ik er van bijleer

= ISO 200 , 0.6 sec bij f 4.0 22 mm gecropt

= ISO 200 , 1/2 sec bij f 4.0 18 mm gecropt

= ISO 400 , 4 sec bij f 7.1 48 mm gecropt

Re: Mechelen by night

Eerste vind ik de beste, laatste ontbreekt precies een beetje scherpte.
    Ik denk dat je het diafragma beter een beetje kleiner (f11, f16) zet voor betere scherpte. (zo heb ik het hier toch geleerd met dank aan Black Bandit)
    Last edited by saintlambert; 31 oktober 2009, 14:32.
    Flickr

Comment

1e vind ik het spijtig dat die gebouwen/ramen onderaan doormidden gesneden zijn, maar mooie kleuren & scherpte. Andere uitsnede zou hiervan een betere foto maken denk ik. Mijn voorkeur gaat dan ook naar deze van de drie.

2e is wat klein naar mijn mening. Probeer ook eens met een kleiner diafragma (dus f-getal hoger) om wat stervorming van de straatverlichting te krijgen. Sluitertijd zal dan wel langer zijn, maar met statief is dat geen probleem.

3e misschien eens een stapje naar links om de toren echt midden tussen de twee gebouwen te hebben, mag ook wat scherper.

Het zijn maar suggesties, ik ben zelf ook nog niet zo lang bezig, maar ik hoop ook altijd op wat nuttige tips als ik foto's post, dus...
      Canon Eos 450D
      Canon EF-S 18-55 f/3.5-5.6 IS + EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS + EF 50 mm f/1.8 II
      Sigma 10-20 f4-5.6 EX DC HSM

Comment

Eerste is idd de mooiste hoewel de tweede mij ook wel kan bekoren door het mooie overzicht.Wat de derde betreft ben ik er niet zo zeker van of die zo onscherp is,op mijn scherm komt ie allezins scherp over.Of het moet aan mijn ogen liggen natuurlijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door saintlambert Bekijk bericht
          Eerste vind ik de beste, laatste ontbreekt precies een beetje scherpte.
          Ik denk dat je het diafragma beter een beetje kleiner (f11, f16) zet voor betere scherpte. (zo heb ik het hier toch geleerd met dank aan Black Bandit)
          Bedankt voor de info ( van black bandid )
          ga daar bij mijn volgende avondwandeling zeker rekening mee houden

Rudy

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Buckie Bekijk bericht
            1e vind ik het spijtig dat die gebouwen/ramen onderaan doormidden gesneden zijn, maar mooie kleuren & scherpte. Andere uitsnede zou hiervan een betere foto maken denk ik. Mijn voorkeur gaat dan ook naar deze van de drie.

2e is wat klein naar mijn mening. Probeer ook eens met een kleiner diafragma (dus f-getal hoger) om wat stervorming van de straatverlichting te krijgen. Sluitertijd zal dan wel langer zijn, maar met statief is dat geen probleem.

3e misschien eens een stapje naar links om de toren echt midden tussen de twee gebouwen te hebben, mag ook wat scherper.

Het zijn maar suggesties, ik ben zelf ook nog niet zo lang bezig, maar ik hoop ook altijd op wat nuttige tips als ik foto's post, dus...
            1 Als je Mechelen kent dan weet je dat daar onder die uitsnede op de grote markt dat vervelend glazen kot staat om naar de parking te gaan ( ontsiert enorm ) plus dat daar enkele cammionetten stonden , heb lang gewacht en twee keer terug geweest daarom zo een onverzorgde crop
            toch bedankt om me er op te wijzen

2 ga ik zeker proberen , dat kleiner diafragma
            thx voor de tip

3 zie nu ook dat het beter kan
            stond wel op de openbare weg
            niet altijd makkelijk als je vlug moet zijn om de juiste positie te kiezen
            ga toch proberen beter op te letten volgende keer
            ook hier bedankt

Rudy

Comment

Mooie kleuren de rest is al gezegd.
              Je hebt gelijk ze hebben van Mechelen iets gemaakt. Ben zelf geboren Mechelaar.
              Zou niet teveel foto's maken van de mooie plekjes, of ze zouden eens op het idee kunnen komen om die ook te verprutsen.
              Sorry mod moest er efkens uit. Verwijder maqar als het "not done"
              Robby BB
              Minder tijd achter de computer
              Is meer tijd achter de camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                Mooie kleuren de rest is al gezegd.
                Je hebt gelijk ze hebben van Mechelen iets gemaakt. Ben zelf geboren Mechelaar.
                Zou niet teveel foto's maken van de mooie plekjes, of ze zouden eens op het idee kunnen komen om die ook te verprutsen.
                Sorry mod moest er efkens uit. Verwijder maqar als het "not done"
                Robby BB
                Je hebt helemaal gelijk over Mechelen
                Moet er wel bijzeggen dat er nog véééél mooie foto's te maken vallen hoor
                Heb alleen niet genoeg tecnische ( algemene ) kennis nog de ervaring om in het donker te fotograferen
                ga nog wat oefenen en ga dan zeker nog eens terug naar Mechelen by night

wordt dus vervolgt

mvg

Rudy

Comment

Working...
                X