Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

juwelen & diamant 2

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• juwelen & diamant 2

is dit al wat beter?

[Edit Mod. Lut: 3 foto's werden verwijderd, je mag er max. 3 posten. Voor meer foto's kan je een link plaatsen naar je fotoalbum.
    Foto's van postzegelformaat zijn geen beoordeling waard. Hou het bij de afmetingen van max. 900 pixels (iets minder mag ook) ]

Deze foto's zijn enkel met mijn olympus E300 gemaakt ik heb geen flitsers etc etc enkel mijn toestel -ben nog maar een beginneling, maar hoop ooit......-
    Last edited by lut; 11 oktober 2009, 09:33.
    You don't take a photograph, you make it.
    Olympus E400

Re: juwelen & diamant 2

3 foto's per topic aub (staat in de forum regels)

doe dan ook de moeite om deze te lezen voor je hier post!
    nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
      3 foto's per topic aub (staat in de forum regels)

doe dan ook de moeite om deze te lezen voor je hier post!
      Zo is dat, ik wacht dan ook tot je er 3 verwijderd hebt om commentaar te geven op je foto's.

Greetz Joeri
      Canon EOS 1D Mark III | Canon EOS 5D Mark III | Canon 50 F 1.8 II | Canon 85L F 1.2 | Canon 16-35L F 2.8 USM | Canon 24-70L F 2.8 USM | Canon 70-200L F 2.8 IS USM | Sigma 180mm EX IF F 3.5 HSM

Comment

Volgend op de raadgevingen die gegeven wordt bij Objectieven kan ik enkel maar zeggen de raad op te volgen van een kleine lichtstudio te maken / kopen.

De eerste toont ook de noodzaak van een macro lens. De foto is te groot met een te klein onderwerp.
        De tweede heeft de ring ok, maar persoonlijk vind ik dan weer de achtergrond niet echt geslaagd door de loep en de onscherpe diamant op de loep.

Het idee van de derde is niet slecht maar mist nog net dat beetje extra, nu lijkt het te snel te zijn gegaan.

Sorry voor het harde oordeel.

Comment

Vind geen enkele van de drie goed,
          de eerste, onderwerp te klein voor de foto en niet scherp
          de tweede en de derde zijn ook niet scherp, welk toch bij juwelenen diamanten een noodzaak is.

Tech8
          www.hellinckx-foto.be
          Facebook

Comment

Het is een beetje zoeken en proberen met de middelen die ik nu heb, begrijp dat de foto beter gaat zijn met een macro lens en een kleine licht studio. Maar helaas .... Het zal nu voorlopig nog even zo moeten proberen. Dus tips zonder aanschaf materialen altijd welkom en kritiek ook, kan er enkel van leren, maar begrijp ook wel als ik een betere camera heb en fotolicht en macrolens meer kan, maar denk dat we dat allemaal wel willen het materiaal om de perfecte foto te maken
            Olympus E400

Comment

Ik zou graag eens je exif gegevens kunnen zien, die zitten niet meer in de foto, kun je die es posten per foto?
              Canon EOS 1D Mark III | Canon EOS 5D Mark III | Canon 50 F 1.8 II | Canon 85L F 1.2 | Canon 16-35L F 2.8 USM | Canon 24-70L F 2.8 USM | Canon 70-200L F 2.8 IS USM | Sigma 180mm EX IF F 3.5 HSM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cardi Bekijk bericht
                . Het zal nu voorlopig nog even zo moeten proberen. Dus tips zonder aanschaf materialen altijd welkom en kritiek ook, kan er enkel van leren, maar begrijp ook wel als ik een betere camera heb en fotolicht en macrolens meer kan, maar denk dat we dat allemaal wel willen het materiaal om de perfecte foto te maken
                Ik snap je volledig, want lenzen kosten veel geld. Maar een ministudio kost je bijna niks. Als je dit soort fotografie verder wilt doen heb je nodig: 2 bouwlampen, wat WC-rol-kartonnen (of hoe noemt ge't), een witte doos (bvb grote crèmedoos of iets van de ikea) en een wit blad. Klaar. Zie reeds aangehaalde topic of laatste shoot-magazine. Da's toch de moeite waard om betere foto's te krijgen.

Verder vind ik 1 niet goed om de al gezegde redenen. 2 zit de scherpte(diepte) niet goed, probeer eens met een kleiner diafragma (wat zijn de EXIF?). Bij 3 vind ik de achtergrond te druk, te storend. Maar blijf proberen hé!
                Canon Eos 450D
                Canon EF-S 18-55 f/3.5-5.6 IS + EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS + EF 50 mm f/1.8 II
                Sigma 10-20 f4-5.6 EX DC HSM

Comment

hoe kan ik de exif mee geven?
                  Olympus E400

Comment

Working...
                  X