Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1ste post: Kat in boom

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 1ste post: Kat in boom

Hallo iedereen

na heel lang wachten ben ik toch kunnen beginnen met fotograferen volgende foto's zo ik graag delen voor opbouwende kritiek te krijgen

op wat moet ik letten?
    wat kan beter?
    wat is goed?
    Etc...

heb mijn canon D50 nog maar van woensdag dus natuurlijk ben ik nog zeker en vast geen professional maar ik hou van natuur en beeld en geluid hebben mij altijd wel gefascineerd
    bij deze dus de foto's:

Canon EOS 50D
    f/5
    iso 200

***had even niet door dat de foto te groot was sorry
    Last edited by Stevo7; 12 oktober 2009, 20:22.

Re: 1ste post: Kat in boom

Vooral letten op het formaat van uw foto's. Die mogen maximaal 900 pixels zijn aan de langste zijde en niet 1024 zoals in dit geval Anders komt een Mod slottje opzetten tot het oké is dus best zo snel mogelijk aanpassen.

Overig commentaar ivm foto's zelf zal wel komen van de meer ervaren lui hier op het forum, ben zelf nogal een leek.
    Canon 50D // Canon EOS 1000D /// 18-55 kitlens + 28-135 1:3.5-5.6 IS USM + 100mm macro 2.8 USM + 70-200mm F4 L + 17-40mm F4 L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reandro Bekijk bericht
      Vooral letten op het formaat van uw foto's. Die mogen maximaal 900 pixels zijn aan de langste zijde en niet 1024 zoals in dit geval Anders komt een Mod slottje opzetten tot het oké is dus best zo snel mogelijk aanpassen.

Overig commentaar ivm foto's zelf zal wel komen van de meer ervaren lui hier op het forum, ben zelf nogal een leek.
      En terwijl ik deze aan het typen was was het ondertussen zo ver. Mod zit er tussen Rappe mensen ! Hou ik wel van
      Canon 50D // Canon EOS 1000D /// 18-55 kitlens + 28-135 1:3.5-5.6 IS USM + 100mm macro 2.8 USM + 70-200mm F4 L + 17-40mm F4 L

Comment

Zelf ben ik ook een leek,... maar mij is altijd aangeraden, om op te letten met het afsnijden van menselijke/dierlijke delen,...Zoals in foto 1 het oortje, De poten storen daar niet zo zeer. En op foto twee de poten, die er net niet volledig opstaan.
        Verder heel mooie foto's, volgens mij ligt de scherpte ook goed.
        Sony A200K

Comment

De lucht achter de poes bevat geen beeldinformatie meer, is compleet uitgebrand.

Kan je de EXIF gegevens mee afdrukken, daaruit kan waarschijnijk afgeleid worden hoe je dit in het vervolg kan voorkomen,- of verminderen.

Comment

Bestandtype: JPEG
            Bestandgrootte: 4.187,6 KB
            Opname datum: 11/10/2009 12:04
            Laatste wijziging: 11/10/2009 12:04
            Fabrikant: Canon (http://www.canon.nl)
            Camera: Canon EOS 50D
            Objectief: Canon EF 70-300mm F4-5.6 IS USM
            Software: Firmware Version 1.0.7
            Afmeting: 4752 x 3168 px (15.1 MP, 3:2)
            Focus afstand: 120 mm
            Diafragma: F5
            Belichtingstijd: 1/125"
            ISO waarde: 200/24°
            Programma: Manual (Manual)
            Lichtmeetmodus: Evaluative
            Witbalans: Daylight
            Focus modus: Single-point AF
            Ruisreductie: Off
            Flits: Flits werd ontstoken, flits afdwing modus

is bij de eerste foto maar denk dat je wel genoeg kunt weten nu ik vrees dat het mijn eigen schuld zal zijn en niet opgelet zal hebben dat invulflits aanstond op dat moment?

Comment

zou bij de tweede opname een stuk links afhalen, zoveel, dat de tak het kader vormt.
              en even de witbalans aanpassen, het wit is nu niet wit.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                zou bij de tweede opname een stuk links afhalen, zoveel, dat de tak het kader vormt.
                en even de witbalans aanpassen, het wit is nu niet wit.
                grt,bouk.
                alvast bedankt voor de reactie
                met een stuk af te halen links snap ik volledig wat je bedoeld, ik hoop nu dat ik er niet teveel afgehaald heb nu maar ik denk dat je ongeveer dit bedoeld

witbalans heb ik wat aangepast maar ik weet niet of het dit precies is wat je bedoeld.
                groeten

Comment

Working...
                X