Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kleindochters

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kleindochters

Ben nu ongeveer terug een jaartje bezig met fotografie (Canon EOS 450)
    Veeeeel foto's genomen
    Deze week een paar keer geprobeerd om een foto te nemen van 2 kleindochters (5 en 1jaar)
    Maar om ze samen met een deftig gezichtje te krijgen
    Daarom deze test , foto is een samenvoegsel van 2 andere foto's
    Ben er zelf nog niet helemaal tevreden over , maar wilde toch ook eens graag iets op het forum plaatsen

Herman

Canon 450D 18-55mm 55-250mm

Re: Kleindochters

Op zich vind ik het niet slecht gedaan, en ze staan er beiden goed op, ze stralen, belichting is goed, maar wel vrij vlak (frontaal), waardoor er geen schaduwwerking is, standpunt op ooghoogte is ook goed, misschien iets meer naar links in de compo,
    en dan komt de maar... niet te kwistig zijn met de blur. Hij valt op rond de kleinste, en iets minder rond de oudste.
    Het is altijd moeilijk twee mensen, juist belicht op de foto te krijgen, en zeker twee kinderen als je ze in dezelfde richting georiënteerd wil.

Mvg

Chris

Comment

Hi Chris

bedankt voor de reactie
      dat was een beetje mijn probleem ook
      dit komt omdat de achtergrond belichting bij de 2 foto's niet hetzelfde was
      en de achtergrong was nogal grijs
      ik heb die dus lichter gemaakt
      hierdoor komt de linkerarm van de kleinste natuurlijk bijna ophetzelfde nieveau
      Zou eigenlijk eens moeten proberen om de achtergrond van kleur te wijzigen

Herman

Comment

Plaats gewoon de originele we verlangen hier niet dat de foto's bewerkt zijn zoals deze hier.
        De bedoeling in beginnershoek is de foto's te tonen die uit de camera komen.
        Goed of slecht. Daarop moet je dan comments krijgen.
        Ik vind dit een bar slechte foto. Dit is een slechte bewerking, waar je zelf niet tevreden over bent en dat alleen omdat je iets wou plaatsen.
        Bekijk nu de kleinste. ik wil wel eens het origineel bekijken. Ik denk dat die stukken beter is.
        Laat u niet overhalen om te bewerken om te bewerken,
        Als jij al ziet dat ze niet goed is dan mag je er op rekenen dat de andere dat ook zien.
        Dit zijn mischien harde woorden( ik hoop dat ik geen problemen ga krijgen, met de Mod's) maar laat gewoon de foto's zien van uw kleindochters ik denk dat er mooie tussen zitten.
        Robby BB
        Minder tijd achter de computer
        Is meer tijd achter de camera

Comment

Hi Robby

no problem, ik ben zelf altijd recht voor de raap.
          Dus ik kan wel eea verdragen
          probleem was niet zo dat de foto's met kleine aanpassing niet goed genoeg waren
          Wel dat ik deze 2 het liefst bijeen zag
          maar ik post hierbij de originele + hetgeen ik er nu definitief van gemaakt heb
          Dus je commentaar is van harte welkom

Herman

Comment

Maak er dan gewoon een tweeluik van. Nu ga je altijd weten dat het twee foto's zijn.
            Neem uw camera beloofd die gasten een dure Mc Don...., en je weet niet hoe die gasten gaan tekeer gaan en neem daar maar foto's van.
            ik wacht er op
            Robby BB

Comment

Nog vergeten die twee andere foto's
              Vind de bewerking van de eerste wel goed en alleen zoals Chris zegt, niet teveel blur.
              Daar kun je een hele mooie van maken, mede door de pose

Tweede kun je de kleine er afschoppen en dan wat achtergrond bijklonen
              Robby BB

Comment

ok bedankt voor je reactie
                persoonlijk vind ik de 2' bewerking beter (de ouders trouwens ook)
                heb der ook geen probleem met dat ik weet dat het 2 foto's zijn
                ik werk graag aan zo'n composities en leer altijd wel wat bij
                trouwens wa van plan van er ook 2 aparte van te maken

gr
                Herman

Comment

Plaats je modelletjes verder van de achtergrond, dan heb je minder last van de directe schaduwen (door de flits). Probeer van niet direct te flitsen, maar bouncen via plafond, wit blad, isomoplaat, diascherm. Zorg ook voor een grotere focusafstand rond 50-80mm zodat dan door de DOF je achtergrond waziger wordt.

Ik ben ook maar een beginner, maar dit heb ik via dit forum (bedankt heren kenners) al geleerd.

grts
                  perman
                  perman
                  canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Hoi Perman
                    tx voor de reactie
                    de theorie luk niet altijd in de praktijk
                    dit was in de speelhoed van de kleinste , dus had amper 3 m plaats tussen het speelgoed
                    Daarom met 2 flitsers, had gedacht om die achtergrond mooi wit te krijgen, maar dat heb ik nog niet onder de knie(achtergrond is in het echt trouwens wit)
                    ik probeer trouwens ook veel te leren via dit forum
                    veel jaren geleden nog reflexcamera gehad , maar dan 10 jaar met digital ixussen gewerkt

gr
                    Herman

Comment

Working...
                    X