Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

'k zit op het...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 'k zit op het...

Dak van de wereld, ja.

Spuien maar.

By TruantStuvio

Specs:

Canon 400D
    Lens Size: 70.00 - 200.00 mm
    Exposure Time: 1/640 sec
    F-Number: f/8.0
    ISO 200
    Last edited by Truant; 17 september 2009, 20:29.

Re: 'k zit op het...

Ik vind hem leuk! Zou wel alleen links wat bijsnijden tot net op die panneboord en mss een stukje van de lucht af.

Maar hoe dan ook, de foto in combinatie met de titel vind ik leuk! Kleuren lijken ook lekker scherp, maar dat wil uit mijn mond wellicht niks zeggen, want ik heb een kleurafwijking .
    onderweg...
    Canon 7D; 24-70mm 2.8; 50 mm 1.8; 85mm 1.8

Comment

Hey,
      Mag ik eerlijk mijn mening zeggen; ik vind het eigenlijk een betekenisloze foto.
      Akkoord, mooi horizontaal, scherp en kleur oké maar het onderwerp boeit me echt niet.
      Ik merk wel dat je er misschien zonnepanelen kan opzetten.

Groetjes, Dani
      Groetjes, Dani

Fotograferen is geen wedstrijd maar doe je voor jezelf.
      http://www.panoramio.com/user/1445365

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Idee Bekijk bericht
        Ik merk wel dat je er misschien zonnepanelen kan opzetten.
        Ik kan de dakoriëntatie er niet uithalen ?

Scherpte, kleur en licht zitten prima.'t Is misscchien wat weinig, om te boeien, inderdaad. Ik denk dat je hier compositorisch en naar onderwerp toe, wel iets mee kan doen, maar meer dan nu. Bekijk het dak en bijhorende huis nog eens, lees bij in focus hierboven een keertje de compositietips, en probeer er iets meer uit te halen. Het is een foto die enerzijds toch wel wat zegt, en anderzijds veel open laat en vragen oproept, maar anderzijds... wil iemand er zich vragen bij stellen ?
        Last edited by FestinaLente; 18 september 2009, 07:07.

Comment

Allen bedankt voor de commentaar!

Ik zal nu even mijn idee uittypen:

Waar ik bij deze foto naar streefde is een compositie vormen met verscheidene foto's. Ik wil met verscheidene delen van een huis mijn eigen huis samenstellen door een compositie. Een beetje zoals Jan de Cock dat deed met zijn "denkmal", maar dan erg versimpelt natuurlijk.
          De compositie is nu behoorlijk saai, daar volg ik wel in.
          Wat ik interessant vond aan dit dak was de rechtlijnigheid van het geheel en de valse rechtlijnigheid bij de pannen (zij golven immers een beetje).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Truant Bekijk bericht
            Allen bedankt voor de commentaar!

Ik zal nu even mijn idee uittypen:

Waar ik bij deze foto naar streefde is een compositie vormen met verscheidene foto's. Ik wil met verscheidene delen van een huis mijn eigen huis samenstellen door een compositie. Een beetje zoals Jan de Cock dat deed met zijn "denkmal", maar dan erg versimpelt natuurlijk.
            De compositie is nu behoorlijk saai, daar volg ik wel in.
            Wat ik interessant vond aan dit dak was de rechtlijnigheid van het geheel en de valse rechtlijnigheid bij de pannen (zij golven immers een beetje).
            Je hebt gelijk hoor... maar waar blijven de andere foto's. Als je zo'n idee uitwerkt, waarom dan niet een 5 of tot 10 foto's bij fotoverhalen, met een klein beetje duiding. Noem het "huispuzzel" of zo... 't is maar een idee.

Dit dak op zich zegt heel veel. We zien hier de typische Vlaamse (ik meen) pottelberg stormpannen, de typische afwerking van het dak, met cement, wat er op duidt dat het huis er al even staat, de schouwsteen, die een idee geeft over de stenen die gebruikt werden als gevelsteen. Het perspectief haalt er voor een stuk het rechtlijnige wel uit, maar het stoort me niet. Doordat het links afgesloten is, is het onduidelik of het over open bebouwing of half-openbebouwing gaat. M.a.w. een niet boeiende foto voor sommigen, waar wel veel uit te halen is, als je het er in wil zien.
            Het is zo met veel onderwerpen, die bepaalde mensen niet boeiend vinden, maar ik zie bijvoorbeeld een foto als deze veel liever dan de zoveelste foto van een bloem of een huisdier...

Mvg

Chris

Comment

Ik voel dat je begrijpt waarom ik deze foto nam. Ik vind zulke dingen ook boeiender dan een bij of meeldraad. Het ontbreekt me echter aan mooie huiselijke elementen om al meer te posten. Uiteindelijk is het natuurlijk de bedoeling (en dan zal ik ze groeperend posten).

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
              Je hebt gelijk hoor... maar waar blijven de andere foto's. Als je zo'n idee uitwerkt, waarom dan niet een 5 of tot 10 foto's bij fotoverhalen, met een klein beetje duiding. Noem het "huispuzzel" of zo... 't is maar een idee.

Dit dak op zich zegt heel veel. We zien hier de typische Vlaamse (ik meen) pottelberg stormpannen, de typische afwerking van het dak, met cement, wat er op duidt dat het huis er al even staat, de schouwsteen, die een idee geeft over de stenen die gebruikt werden als gevelsteen. Het perspectief haalt er voor een stuk het rechtlijnige wel uit, maar het stoort me niet. Doordat het links afgesloten is, is het onduidelik of het over open bebouwing of half-openbebouwing gaat. M.a.w. een niet boeiende foto voor sommigen, waar wel veel uit te halen is, als je het er in wil zien.
              Het is zo met veel onderwerpen, die bepaalde mensen niet boeiend vinden, maar ik zie bijvoorbeeld een foto als deze veel liever dan de zoveelste foto van een bloem of een huisdier...

Mvg

Chris

Comment

Amai Chris in de bouwsector gezeten? (grapje).
                Maar nu snap ik ook een beetje de bedoeling. Ben benieuwd naar de huispuzzel.
                Groetjes, Dani

Fotograferen is geen wedstrijd maar doe je voor jezelf.
                http://www.panoramio.com/user/1445365

Comment

Working...
                X