Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sanicole vliegshow 2009

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• sanicole vliegshow 2009

een week geleden hebben mijn ouders een Canon 500 D gekocht met 18-200mm os va Sigma. Gisteren dus eens uitgetest op de vliegshow.

Beelden zijn nog niet bewerkt. Ben benieuwd naar de reacties

zwitsere luchtmacht Vs Belgische luchtmacht

zwitserse luchtmacht in close formation

nog eens zwitsere luchtmacht

Re: sanicole vliegshow 2009

De eerste heeft voor mij de beste compo, wat hem voor mij ook de beste foto maakt. De tweede mist dynamiek door de centrale compo, en bij de derde mis ik wat orde in de compo.
    Nu heb je gisteren blijkbaar pech gehad met het weer. Het is allemaal zo donker op de foto's. Nochtans scheen de zon hier gisteren...
    Ik meen dat de foto's alle drie redelijk onderbelicht zijn. Als je bij zo'n onderwerpen matrixmeting gaat doen, naar een heldere lucht, ga je altijd moeten overbelichten. Op zich is het eigenlijk makkelijk... meet het licht op het gras (in de zon, als de zon schijnt) en zet de waarde vast op je camera. Als het weer verandert (bewolkt), doe je dat opnieuw... en telkens zal je de juiste waarde meer benaderen dan dat je nu doet.

Mvg

Chris

Comment

Re: sanicole vliegshow 2009

Ik vind persoonlijk de eerste het beste van de drie.

Het probleem gisteren was niet zo zeer het weer op de grond maar wel in de lucht hoe raar het ook mag klinken Op de begane grond was het relatief mooi weer in de namiddag. Maar éénmaal je naar boven keek was er precies mist/lage wolken. Met als gevolg dat het redelijk lastig was om foto's te trekken. Toch voor mij persoonlijk als nieuweling. En vandaar dat het nogal onbelicht lijkt te zijn op de foto's. Misschien als deze bewerkt worden dat je er nog wel iets van kan maken.

Comment

Working...
      X