Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Maten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• De Maten

Hoi,

Ik heb me onlangs een nieuw toestel aangeschaft (helaas geen dslr). Namelijk de Fujifilm S2000HD. In vergelijking met mijn vorig toestel is dit toch een hele vooruitgang wat betreft instelmogelijkheden en zoom. Hierdoor begon ik me toch wat te interesseren in fotografie en heb ik een klein uitstapje gemaakt naar De Maten. Ik weet dat dit een veel gefotografeerde plaats is maar het leek me hoe dan ook een goede plaats om mee te beginnen.

Nu vroeg ik mij natuurlijk af hoe goed (of slecht natuurlijk ) de genomen foto's zijn. Ik heb er alvast een paar geselecteerd:

Groetjes
    Last edited by Groggy; 18 september 2009, 23:20.

Re: De Maten

Hallo,

Proficiat met je nieuwe toestel, hopelijk ga je er nog veel plezier aan beleven en mogen wij mee genieten

Bij de eerste foto heb je rechts een beetje last van de fel zonlicht waardoor het gras volledig is uitgebrand, dit kan je verhelpen door een paar stops onder te belichten
    Ik moet zeggen dat ik bij alle drie de composities kan smaken dus je het er in elk geval een oog voor
    Blijven oefenen!

Lena
    ---------------------------------------------------------------
    Don't blame the Canon, blame the canonnier!!!
    www.lenafotografie.be

Comment

Hartelijk dank voor je reactie. Je hebt inderdaad gelijk wat betreft de eerste foto... Natuurlijk zag ik dit in al mijn enthousiasme op het moment van posten niet. Of wou ik het stiekem niet zien...

Begrijp ik het goed dat als ik deze foto nu zou samenvoegen met identiek dezelfde foto maar dan enkele stops (meer) onderbelicht, ik dan een hdr-foto zou krijgen? Waardoor alles "juist belicht" is en niet een deel over-/onderbelicht? Om het even simpel uit te drukken...

Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Groggy Bekijk bericht
        Hartelijk dank voor je reactie. Je hebt inderdaad gelijk wat betreft de eerste foto... Natuurlijk zag ik dit in al mijn enthousiasme op het moment van posten niet. Of wou ik het stiekem niet zien...

Begrijp ik het goed dat als ik deze foto nu zou samenvoegen met identiek dezelfde foto maar dan enkele stops (meer) onderbelicht, ik dan een hdr-foto zou krijgen? Waardoor alles "juist belicht" is en niet een deel over-/onderbelicht? Om het even simpel uit te drukken...

Groetjes
        Ik weet niet of je dat met uw camera kan. Er zou dan een bracketing mogelijkheid moeten inzitten.
        Ik vind de compositie ook goed maar de camera heeft het precies wat moeilijk met de belichting, vooral de eerste twee foto's.
        Doe zo verder en indien je later toch nog meer interesse krijgt zeker niet twijfel voor een dslr, we leven toch maar een keer hé.
        Groetjes, Dani

Fotograferen is geen wedstrijd maar doe je voor jezelf.
        http://www.panoramio.com/user/1445365

Comment

Bedankt voor je reactie.
          Het toestel heeft deze functie. Ik zal deze eens moeten uitproberen dan!

Door de toch wel eerder positieve reacties zie ik het zeker zitten om hiermee verder te gaan, waarvoor dank.

Edit: voor de geïnteresseerden het gaat over dit toestel.
          Last edited by Groggy; 21 september 2009, 14:48.

Comment

Working...
          X