Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

een klein deeltje van de eifeltoren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: een klein deeltje van de eifeltoren

    Oorspronkelijk geplaatst door I-Roma Bekijk bericht
    Meer info kan ik niet geven Henri dat is het origineel ik ben nieuw in fotografie laat staan ik nog met fotoshop ga prutsen
    Kan wellicht ook door gekozen parameters in de camera?

    Henri
    lidnummer: BD0435BE

    Comment


    • #17
      Re: een klein deeltje van de eifeltoren

      Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
      Kan wellicht ook door gekozen parameters in de camera?

      Henri

      1/4000

      5.6

      iso: 640

      Beeldstijl: Monochroom

      Thats it.
      http://www.fefelovroman.com/

      Comment


      • #18
        Re: een klein deeltje van de eifeltoren

        met gekozen parameters bedoel ik de settings in :
        - monochrome adjustment
        secties: filter effect en ook toning effect.
        Dit kan een enorme invloed hebben op je zwart-wit opnames.
        Zie paginas 64 e.v. in handleiding (engelse versie)

        extra opmerking: waarom die hoge ISO waarde?

        Henri
        lidnummer: BD0435BE

        Comment


        • #19
          Re: een klein deeltje van de eifeltoren

          Foto staat een beetje scheef, maar verder geen slechte. Waar de meesten gaan voor een volledige toren, toont deze foto een deel van de structuur.

          Toch moet ik ook opmerken dat ik het merkwaardig vind dat deze foto, zonder aanpassingen, zo uit de camera rolt.
          Wat de instellingen van je camera betreft... die zijn wel een tikkeltje merkwaardig
          De benodigde sluitertijd is 1/brandpuntsafstand voor stilstaande opjecten.
          ISO 640 terwijl de foto perfect bij ISO 100 gemaakt kon worden (meer en beter detail)
          F 5,6, vermoedelijk de grootste lensopening. Een stopje diafragmeren (naar F8) haat voor nog grotere scherpte zorgen.
          Monochroom... als hij natuurlijk zo uit de camera rolt, dan heb je een "specialleke". Misschien dat je witbalans er voor iets tussenzit, maar daar twijfel ik aan.Toch is het wenselijk om in kleur te fotograferen, omdat er nadien nog 101 manieren zijn om er een zwart-wit van de maken, en andersom natuurlijk niet (is ook mogelijk - maar dan ben je een paar daagjes bezig en zal 't nooit 100% juist zijn).

          Comment


          • #20
            Re: een klein deeltje van de eifeltoren

            Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
            Foto staat een beetje scheef, maar verder geen slechte. Waar de meesten gaan voor een volledige toren, toont deze foto een deel van de structuur.

            Toch moet ik ook opmerken dat ik het merkwaardig vind dat deze foto, zonder aanpassingen, zo uit de camera rolt.
            Wat de instellingen van je camera betreft... die zijn wel een tikkeltje merkwaardig
            De benodigde sluitertijd is 1/brandpuntsafstand voor stilstaande opjecten.
            ISO 640 terwijl de foto perfect bij ISO 100 gemaakt kon worden (meer en beter detail)
            F 5,6, vermoedelijk de grootste lensopening. Een stopje diafragmeren (naar F8) haat voor nog grotere scherpte zorgen.
            Monochroom... als hij natuurlijk zo uit de camera rolt, dan heb je een "specialleke". Misschien dat je witbalans er voor iets tussenzit, maar daar twijfel ik aan.Toch is het wenselijk om in kleur te fotograferen, omdat er nadien nog 101 manieren zijn om er een zwart-wit van de maken, en andersom natuurlijk niet (is ook mogelijk - maar dan ben je een paar daagjes bezig en zal 't nooit 100% juist zijn).
            Chris,
            de user presets bij een canon op monochroom kan je verschillende zwart -wit contrasten dadelijk instellen wat soms verbluffende beelden opleveren.Ik heb het ook geprobeerd en je kan zoveel filteren als je wil om elk verschilend effect te verkrijgen.
            Mvg, Pascal,Schoonspikke
            Als je schiet..schiet dan raak!
            500 PIXHuawei P30 PRO

            Comment


            • #21
              Re: een klein deeltje van de eifeltoren

              Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
              Chris,
              de user presets bij een canon op monochroom kan je verschillende zwart -wit contrasten dadelijk instellen wat soms verbluffende beelden opleveren.Ik heb het ook geprobeerd en je kan zoveel filteren als je wil om elk verschilend effect te verkrijgen.
              Canon kan inderdaad soms verbluffend zijn... iedereen doet er mee wat hij wil, maar ik fotografeer in kleur. Heb zo al een paar shots gemist waarvan ik dacht nadien dat ze beter in kleur zouden zijn, en dat overkomt me nu niet meer. Alles van filters en contrast steekt ook in de nabewerkingsprogramma's.

              Comment

              Working...
              X