Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

first night shot (landschap+reflectie)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: first night shot (landschap+reflectie)

Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
    Voor u, als fotograaf, die dit moment meemaakt heeft moet het een fantastisch moment geweest zijn. Daar bestaat geen twijfel over!
    Maar is deze foto ook de daadwerkelijke weerspiegeling van wat je effektief gezien hebt, of is het slechts een impressie?

Ik zie bij zonsopgangen toch graag duidelijke scherpte van de horizon, een verloopgloed van de lucht en een dieptegevoel.
    Eén zuchtje wind bij lange sluitertijden verbrod idd uw scherpte al. De verloopgloed is heel zwak aanwezig (daarom dat ik vermoed dat sommige mensen suggereren om de foto wat op te lichten) en dieptegevoel is er jammergenoeg niet, want er is met moeite detail in weerspiegeling in het water, je ziet niet waar de weerspiegeling begint.

groeten;
    daarom dat ik eerste gekozen had...
    dan zie je je de neterls vooraan staan
    + er zit redelijk veel detail in de foto
    maar dan moet je de orginele print voor zien :-)
    dit is echt het eerste maar ook het allereerste licht dat te zien was...
    maar als ik men hand vooruit hield zag ik het niet meer in de donkere

maar uiteindelijk wat ik interessant vind is...
    moet dit scherp zijn?
    þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
    Freelance bedrijfsfotograaf
    klikerdeklik hier voor mijn website!

Comment

Gezien het moment dat je wil vastleggen, heb je inderdaad een langere sluitertijd nodig. Misschien had je het ook enige momenten later kunnen vastleggen: kortere sluitertijd, mooiere kleurenpracht, meer scherpte... Eventueel eens lens met grotere diafragma-opening?

Nu, ik ben ervan overtuigd dat dit geen gemakkelijk te nemen foto is en dat je in deze situatie weinig ruimte hebt om 't een en 't ander uit te proberen. Ik zou toch meerdere pogingen ondernemen om datgene je wilt vastleggen goed in beeld te kunnen krijgen.

Afgezien van m'n kritiek vind ik het toch zeer verdienstelijk hoor!

Groeten
      www.brunodyserinck.be
      https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
        Gezien het moment dat je wil vastleggen, heb je inderdaad een langere sluitertijd nodig. Misschien had je het ook enige momenten later kunnen vastleggen: kortere sluitertijd, mooiere kleurenpracht, meer scherpte... Eventueel eens lens met grotere diafragma-opening?

Nu, ik ben ervan overtuigd dat dit geen gemakkelijk te nemen foto is en dat je in deze situatie weinig ruimte hebt om 't een en 't ander uit te proberen. Ik zou toch meerdere pogingen ondernemen om datgene je wilt vastleggen goed in beeld te kunnen krijgen.

Afgezien van m'n kritiek vind ik het toch zeer verdienstelijk hoor!

Groeten
        volgende week ga ik terug naar dezelfde locatie ;-)
        þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
        Freelance bedrijfsfotograaf
        klikerdeklik hier voor mijn website!

Comment

Working...
        X