Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Maaier

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Maaier

    Gisteren eens het veld ingetrokken, is het wat?




    Grtz, Jos

  • #2
    Re: Maaier

    Wat ik vooral mis is scherpte.
    Ik kan gerust tegen negatieve commentaar zolang die maar onderbouwd is dus schrijf zoals je het denkt, no mercy
    https://500px.com/marnix_photography

    Comment


    • #3
      Re: Maaier

      Idem hier.

      Ik weet niet wat je bedoeling was, maar het zijn steeds de granen die scherp zijn. Bij de eerste foto zou het beter geweest zijn moest de maaier scherp zijn en de rest niet.

      Bij de tweede zou de maaier misschien onscherp kunnen, maar kan moet je vlak met scherpe granen groter denk ik
      "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
      500px

      Comment


      • #4
        Re: Maaier

        Het idee achter beide foto's is wel leuk. Bij de uitvoering zou ik een komend keer aan een aantal punten denken.

        De compositie van de eerste opname is aardig. Jammer is dat de zon van rechts komt en niet ergens van achter de camera. Er is nu een duidelijk contrast tussen het graan en de maaier. De voorzijde van de maaier is in de schaduw. Aangezien zowel het graan op de voorgrond als de maaier het hoofdonderwerp vormen, was het wel zo plezierig geweest indien beide objecten (graan en maaier) gelijk licht ontvangen.
        Een ander punt van aandacht is de lensopening. Indien er geen grotere lensopening was gekozen (een lagere diafragmawaarde), had de achter nog waziger geworden.

        Bij de tweede foto is er wel degelijk aandacht besteed aan de DOF. Door het kiezen van een grote lensopening (lage diafragmawaarde) is de voorgrond scherp en de achtergrond wazig. De aandacht die het 'scherpe' graan zou moeten krijgen, krijgt echter concurrentie van de rest van het beeld. De wazige achtergrond is veel te prominent aanwezig. Beter was het geweest om
        a. door de knieën te gaan en een lager standpunt te kiezen. Daarmee wordt de achtergrond een smaller vlak op de foto, en
        b. dichter op het graan te kruipen en slechts een paar aren scherp te fotograferen.

        Comment

        Working...
        X