Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Twee ogen zo blauw

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Twee ogen zo blauw

    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    heerlijke discussie hoor, echt iet voor beginners hier in de beginnershoek!
    grt,bouk.

    (tweede beter dan de eerste).
    Gelukkig is het topic van Flashplash
    Een echte beginner rent hard weg

    Flash....even netjes bijwerken en ik vind het twee leuke, sprekende portretten!!!

    Comment


    • #17
      Re: Twee ogen zo blauw

      Oorspronkelijk geplaatst door flashsplash Bekijk bericht
      Door je diafragma instelling te limiteren in het menu belichting, daar heb ik een optie waarbij je ook op S of A bepaalde beperkingen kan instellen. Kan je best vergelijken met auto ISO, waarbij je ook een max ISO kan instellen.
      en das voor beginners??
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #18
        Re: Twee ogen zo blauw

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        en das voor beginners??
        grt,bouk.
        Niet echt, maar ik wou enkel maar aangeven, dat een portretje maken op sluitertijdvoorkeuze, en dan mag flashplash nog 100 keer een andere uitleg geven, normalerwijze niet op sluitertijdvoorkeuze gebeurt. Ik weet dat veel mensen zo werken, omdat ze het een veilige methode vinden. De reden daarvoor is, dat als je voor diafragmavoorkeuze kiest, je ook de scherptediepte zelf bepaalt.
        Een mooie, oude, analoge, maar duidelijke uitleg over de samenhang diafragma en sluitertijd staat HIER. Men noemt het dan ook "Basisbegrippen fotografie". Meteen kan de jonge generatie ook even meeproeven van waar de term ISO vandaan komt. Voor mensen die nooit analoog gewerkt hebben, kan ik me indenken dat dat allemaal een beetje abstract is.

        Comment


        • #19
          Re: Twee ogen zo blauw

          Ik ga nu voor de ogen uit de eerste (ondanks de 'felle' bewerking) en voor de mond uit de tweede.
          Mogen we het origineel zien. Ik ben eigenlijk heel erg benieuwd naar de 'originele' ogen. Wat een blauw zeg. Als die echt zo zijn, dan gaat dat meisje nog vele harten sneller doen slaan...
          Al doende leert men...

          Flickr

          Comment


          • #20
            Re: Twee ogen zo blauw

            @Nena,
            Die ogen , ja dat is het kenmerk van Gini. Die zijn helder blauw, en afhankelijk van de licht inval stralen deze. Ik ben momenteel eventjes weg voor het werl. Dus ik kan niet aan de originele foto. Maar zal die plaatsen van zodra ik terug ben. Hier is een andere iets oudere foto waar je ook de ogen kan zien. Deze is niet bewerkt en is ongeveer 1 jaar oud. De kwaliteit is ook noet zo goed, was dan ook een beginners foto van mezelf.
            Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

            Comment


            • #21
              Re: Twee ogen zo blauw

              Knappe dochter heb je daar
              Mooi vastgelegd

              Lena
              ---------------------------------------------------------------
              Don't blame the Canon, blame the canonnier!!!
              www.lenafotografie.be

              Comment

              Working...
              X