Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Twee ogen zo blauw

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Twee ogen zo blauw

    Heb getracht een natuurlijke glamour foto te maken van een teenager zonder enige make-up. Gewoon rechtaan rechtuit.



    Hieronder de bijgewerkte foto


    De laatste update in een soort ZW

    Blue Eyes

    Camera: Nikon
    Exposure: 0.001 sec (1/1000)
    Aperture: f/2.8
    Focal Length: 200 mm
    Exposure: 0.00
    ISO Speed: 400
    Exposure Bias: 0 EV
    Flash: No Flash
    Exposure Program: Shutter speed priority AE
    Date and Time (Original): 2009:07:17 13:49:39.73+02:00
    Date and Time (Digitized): 2009:07:17 13:49:39
    Max Aperture Value: 2.8
    Metering Mode: Multi-segment
    Last edited by flashsplash; 19 juli 2009, 21:32.
    Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

  • #2
    Re: Twee ogen zo blauw

    knap portretje

    greets
    je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
    www.korandoke.be

    Comment


    • #3
      Re: Twee ogen zo blauw

      Het spijt mij te moeten schrijven, maar de mond en de ogen zijn overdone. De relatie met de rest van het softe portret is volledig verbroken.

      Comment


      • #4
        Re: Twee ogen zo blauw

        @Peterdep,

        Het hoeft je niet te spijten hoor ; Ik ontvang graag open en eerlijke commentaar.
        Ik zet de foto om van de commentaren iets te leren, niet als egotripperij.

        Inderdaad je hebt een punt , nu dat je het zegt valt het wel op.


        Groet Flash
        Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

        Comment


        • #5
          Re: Twee ogen zo blauw

          Mooi naturel, maar.. ik treed peterdep ook bij. Vooral aan het rechteroog zie ik precies te veel PS. Het zwarte randje komt niet meer natuurlijk over. Kan dat? Wat heb je juist gedaan met de ogen?
          Ik denk dat het met ietsje minder veel beter zou zijn.
          Al doende leert men...

          Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Twee ogen zo blauw

            Nena,

            Bedankt,


            Hoe deed ik het nu ook weer:
            Cntrl-J, curven optrekken, maskertje zetten, ogen met borstel, laag bleken,dekking 38 procent, 1 laag maken.

            Dan lasso, ogen (iris) omlijnen (slordig rechts zoals je opmerkt), meer belichten en contrast.


            Ik heb er een tweede bijgeplaatst, heb het origineel nog eens bekeken, de ogen hebben dat randje en zijn in volle zon zo blauw.
            Hier zijn de lippen nu ook zacht enkel de ogen zijn nog wat scherp.



            Groeten Flash
            Last edited by flashsplash; 17 juli 2009, 21:40.
            Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

            Comment


            • #7
              Re: Twee ogen zo blauw

              Hier springt daawerkelijk de foto in het oog -
              HEER-LIJK blauw. In Italiano: occhio livido. Waar de compositie zeer goed zit. Ik zou het kader in dezelfde kleur als haar beide ogen inkleuren, Niet? Misschien even uittesten.

              Op technisch vlak: ik ben een beginneling, weet er nog niet genoeg van ... om hier ietwat technisch over te zullen gaan neerschrijven. Kortom, met mijn minieme kennis, voor mij een goed oogluikend portret.



              topolino°
              *CANON EOS 600D*
              ~ klein beginnen, groot eindigen ~

              Comment


              • #8
                Re: Twee ogen zo blauw

                Rare camerainstelling... portretjes op sluitertijdvoorkeuze Foefel je dan zo lang met de sluitertijd tot je het juiste diafragma hebt ?

                Sluit me een beetje aan bij de rest. Kleurtjes passen niet echt. Ik hou persoonlijk veel meer van naturel, en ik denk dat het hier mooier gaat zijn.

                Comment


                • #9
                  Re: Twee ogen zo blauw

                  @festinaLente

                  Is inderdaad een tegenstrijdige camera instelling , 1/1000 en f2.8. De meeste zouden met het diafragma een paar steps omhoog zijn gegaan (grotere F waarde) en met de sluiter een paar steps omlaag. Dat zijn de regeltjes, portretje rond de 80mm, 5.6 tot 8 voor de f waarde en 1/60 - 1/125 sluiter. Maar hier heb ik zoals U het stelt gefoefeld, maar wel bewust gefoefeld om een foto te maken met tegengestelden
                  Zoals ik zeg geprobeerd. Ik lees veel op dit forum en zeer regelmatig komt de 2.8 terug als een beginnersfout en daar hebben we dan allemaal commentaar op. Hier heb ik getracht het tegendeel aan te tonen dat het wel kan met buiten het normale aan instellingen.

                  Als het is gelukt laat ik in het midden, volgens sommigen wel en anderen weer niet. Dat brengt ons terug naar de smaak

                  VG Flash
                  Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

                  Comment


                  • #10
                    Re: Twee ogen zo blauw

                    Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                    Rare camerainstelling... portretjes op sluitertijdvoorkeuze Foefel je dan zo lang met de sluitertijd tot je het juiste diafragma hebt ?

                    Sluit me een beetje aan bij de rest. Kleurtjes passen niet echt. Ik hou persoonlijk veel meer van naturel, en ik denk dat het hier mooier gaat zijn.
                    Door de bewerking van ogen en de mond was mij dat niet opgevallen. De basis voor een goed portret is ISO 100, een zo groot mogelijke lensopening en een wat langere lens. Indien de omstandigheden een onaanvaardbare sluitertijd opleveren (langzamer dan 1/(brandpuntsafstand) sec bij handmatig fotograferen), ga je de ISO verhogen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Twee ogen zo blauw

                      Oorspronkelijk geplaatst door flashsplash Bekijk bericht
                      Maar hier heb ik zoals U het stelt gefoefeld, maar wel bewust gefoefeld om een foto te maken met tegengestelden
                      Hoe kan je "foefelen" op sluitertijdvoorkeuze ? Spelen met het licht doe je best volledig manueel. Je hebt eigenlijk gewoon de sluitertijd zo hoog gemaakt dat je op F2,8 uitkomt.
                      De F2,8 stoort me niet, omdat beide ogen en het tipje van de neus scherp zijn. Dat daarachter alles wegebt achter de DOF, daar heb ik voor een portretje geen moeite mee. Wel als je een volledig model gaat tonen, maar op afstand is 2,8 al heel wat.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Twee ogen zo blauw

                        Hoe kan je "foefelen" op sluitertijdvoorkeuze ?
                        Door je diafragma instelling te limiteren in het menu belichting, daar heb ik een optie waarbij je ook op S of A bepaalde beperkingen kan instellen. Kan je best vergelijken met auto ISO, waarbij je ook een max ISO kan instellen.


                        Moet er nu even tussenuit, heb een model voor een paar shoots. Wie weet mag ik er een foto van plaatsen later.

                        Groet Flash
                        Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

                        Comment


                        • #13
                          Re: Twee ogen zo blauw

                          heerlijke discussie hoor, echt iet voor beginners hier in de beginnershoek!
                          grt,bouk.

                          (tweede beter dan de eerste).
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: Twee ogen zo blauw

                            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            heerlijke discussie hoor, echt iet voor beginners hier in de beginnershoek!
                            grt,bouk.

                            (tweede beter dan de eerste).
                            Wat is er niet voor de beginner ? Sluitertijd ? Diafragma ? ISO ?
                            Da's waar ik mee begin als iemand uitleg vraagt.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Twee ogen zo blauw

                              ik ga eerder voor de onbewerkte versie

                              die spreekt me net iets meer aan
                              Website: http://www.svisimaging.be

                              Comment

                              Working...
                              X