Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De sluipende dakkat betrapt + Update!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• De sluipende dakkat betrapt + Update!

Eerste test met m'n nieuwe Tamron... En dit beesje liep voor mijn neus
    Vind hem wel geslaagd. Wat jullie?
    Haar achterlijfje is niet scherp, maar haar ogen trekken zozeer de aandacht dat ik dat niet erg vind.
    De golfplaat is een tikje overbelicht, maar met zo'n zwarte vacht kun je geen compromissen sluiten... Of wel?

90mm f2.8 1/500 iso200

update:

Last edited by Jook; 15 juli 2009, 21:46.
    Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

Re: Op het dak

Je kan wel compromissen sluiten, maar da's niet makkelijk. Het is zoals een bruid en een bruidegom fotograferen, waarbij hij een zwart pak aan heeft en zij een wit kleed. Dan is er maar één optie voor mij... Het licht vastzetten, zodat ik geen uitbranding van het wit heb, en inflitsen om het zwart op te lichten.

Je hebt hier gekozen om overal detail te hebben in het onderwerp, en da's gelukt. Echter... ik zie dat je een heel groot diafragma gebruikt hebt. Zou hij niet beter zijn met een iets kleiner diafragma, zodat de kat helemaal scherp was ? Nu heeft het wel iets, want door de beperkte DOF lijkt er een tikkeltje beweging in te zitten.

Comment

Re: De sluipende dakkat betrapt

Inderdaad, als het een opgezet diertje was, had ik waarschijnlijk een iets kleiner diafragma gekozen Maar nu liep ze snel voorbij, bleef even staan en was dan weer weg. Ben dus al bij al tevreden over deze compo (is niet gecropt)
      Last edited by Jook; 15 juli 2009, 11:32.

Comment

Eerst en vooral proficiat met je nieuwe lens ... het kopje is goed scherp en zoals hierboven aangehaald eens proberen met inflitsen maar ja het moet soms allemaal snel gebeuren hé...

Groetjes
        Filip

Comment

Het onscherpe achterlijf stoort mij niet. De aandacht gaat naar de blik (betrapt!) van de kat. Het overbelichte dak trekt wel een beetje de aandacht. Je kunt dit eventueel nog wel iets aanpassen met PS. Overbelichte delen in een foto trekken altijd de aandacht en dit neemt dus aandacht weg van het hoofdonderwerp.

Comment

Kan je EXIF posten?

Comment

staat er nu bij!

Comment

Heb wat zitten schilderen in ps om het dak beter te krijgen... (Zie eerste post) Is het niet te fake zo?

Comment

Working...
                X