Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zebravriendjes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• zebravriendjes

Nog eentje van men bezoek aan de Olmense zoo .. vind hem wel de moeite waard

groeten
    Wat een dag, alles in schoonheid
    Nikon D300s & F5 - 50mm 1.8 & 16-85mm & 70-200mm 2.8 - SB900

Re: zebravriendjes

Hij is mooi en goed gemaakt. Muggenziftend... een paar minpuntjes, die hem voor mij net geen topper maken, zitten in de achtergrond, wat je natuurlijk niet helemaal in de hand hebt. Zo vind ik het jammer dat de boomstronk rechtsonder aansluit aan het dier en ook deze tussen de twee dieren.
    Maar ik denk dat je er het beste van gemaakt hebt. Goei moment, en een goed gemaakte foto.

Comment

volg FestinaLente, misschien proberen weg te klonen met PS ?, grts Ingrid
      groetjes Ingrid

Comment

Schattig ... mooi zo!
        Die stronk hoort er idd niet bij ... een goed CS'er kan hier wel wat van maken
        Zonder moeite bereik je enkel wat de moeite niet waard is ...
        www.allaerts.be Canon EOS 7D MK II, 5D MK III met Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM en Canon EF 70-200mm f2.8 L IS USM II; Sigma Fishey; Canon 50 mm 1.8; Finepix S 9600

Comment

Ik vind 'm héél mooi

Heb wat geklooid in fotoshop, is wel een beetje slordig...
          (ik haal 'm er wel af als je dit liever niet hebt)

Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

Comment

Je zou er heel de stronk kunnen weghalen,... dan valt het niet zo op dat het geshopped is
            Sony A200K

Comment

ik vind de udate anders wel goed

grtjs,

jeannot

Comment

Tja fotosoepen is nog steeds niet aan mij besteed maar je hebt er wel iets moois van gemaakt..Alleen zie ik nog wat sporen..Maar de foto op zich ..Knap.
                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                Als je schiet..schiet dan raak!
                500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Bedankt voor de reacties, vanavond zal ik ook eens een PS update proberen.

Comment

Ik vind de update foto echt knap hoor

Comment

Update goed gedaan hoor. En de foto verdiend een aanpassing ook al zweren sommigen op dit forum op foto's puur natuur (geen geshop) maar soms heb je niet altijd alles in de hand.
                      Goed opgemerkt van de fotograaf hoor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gNo Bekijk bericht
                        ik vind de udate anders wel goed

grtjs,

jeannot
                        Me to.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Het meeste is al gezegd, maar toch nog wat adviesjes voor een volgend keer.

Gebruik een zo groot mogelijke lensopening (lage diafragma waarde). Een lensopening waarbij het object scherp is en de achtergrond wazig (in principe heb je dat hier al gedaan, maar misschien kan de lens nog meer open).

Er is van boven naar beneden gefotografeerd. Probeer een volgend maal
                          - op minimaal dezelfde hoogte de opname te maken als de ogen zitten van de hoofden van de zebravriendjes (liefst nog lager),
                          - een rustige achtergrond te fotograferen (bosjes of lucht).

Voor het overige moet ik zeggen dat de kleuren bijzonder goed gelukt zijn. Heb je een grijskaart gebruikt om de witbalans in te stellen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peterdep Bekijk bericht
                            Het meeste is al gezegd, maar toch nog wat adviesjes voor een volgend keer.

Gebruik een zo groot mogelijke lensopening (lage diafragma waarde). Een lensopening waarbij het object scherp is en de achtergrond wazig (in principe heb je dat hier al gedaan, maar misschien kan de lens nog meer open).

Er is van boven naar beneden gefotografeerd. Probeer een volgend maal
                            - op minimaal dezelfde hoogte de opname te maken als de ogen zitten van de hoofden van de zebravriendjes (liefst nog lager),
                            - een rustige achtergrond te fotograferen (bosjes of lucht).

Voor het overige moet ik zeggen dat de kleuren bijzonder goed gelukt zijn. Heb je een grijskaart gebruikt om de witbalans in te stellen?
                            Hey, foto is genomen met f3,5 de lens is 2,8 maar ik was ze aan het testen. Men zegt om altijd een stop dicht te draaien daarmee zat ik op 3,5.
                            Ik stond idd iets hoger dan de zebra's maar het kon niet echt anders, in die zoo sta je op een verhoog. Ik kon wel snel naar de andere kant lopen maar dit was echt het moment om af te drukken

Ik heb geen grijskaart gebruikt, dit is een 2,8 lens en ligt het nu daaraan ..? maar dat zijn geen vodden heb ik al gemerkt. Ik ben in elk geval dik tevreden over de lens en ze heeft heel mooie kleuren en contrast.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Detlef Bekijk bericht
                              Ik stond idd iets hoger dan de zebra's maar het kon niet echt anders, in die zoo sta je op een verhoog. Ik kon wel snel naar de andere kant lopen maar dit was echt het moment om af te drukken
                              Voor dit soort situaties heb ik zelf een hoekzoeker gekocht. Maakt het leven (op mijn leeftijd) een stuk gemakkelijker!

Comment

Working...
                              X