Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Madeira Flower

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Madeira Flower



    Deze prachtige bloem stond gewoon te genieten van de vroege zonnestralen.
    www.stephoto.be – Nikon D90 * AF-S Nikkor 18-105mm 1:3.5 – 5.6 G-ED * AF-S Nikkor 18-70mm 1:3.5 – 4.5 G ED * AF-Nikkor 75-240 mm 1:4.5 – 5.6 D * Tamron AF-18 – 250 1:3.5 – 6.3 (IF) Macro * - Tamron Macro 90mm 2.8 -Nikon Speedlight SB 600.

  • #2
    Re: Madeira Flower

    WoW wat een kleurenpracht. Goed scherp, goede belichting. Was misschien iets beter als de bloem op 2:3 van het beeld zat. Zit nu nogal krap onderaan.

    Groet Flash
    Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

    Comment


    • #3
      Re: Madeira Flower

      Crop hem vierkant en laat de bloem rechtsonder in het hoekje beginnen.
      mvg,
      Ludo V.

      Comment


      • #4
        Re: Madeira Flower



        Bedankt voor de tips, hier een aanpassing van het formaat.
        www.stephoto.be – Nikon D90 * AF-S Nikkor 18-105mm 1:3.5 – 5.6 G-ED * AF-S Nikkor 18-70mm 1:3.5 – 4.5 G ED * AF-Nikkor 75-240 mm 1:4.5 – 5.6 D * Tamron AF-18 – 250 1:3.5 – 6.3 (IF) Macro * - Tamron Macro 90mm 2.8 -Nikon Speedlight SB 600.

        Comment


        • #5
          Re: Madeira Flower

          Ik vind versie 2 veel meer aanspreken!
          Mooie foto.

          Comment


          • #6
            Re: Madeira Flower

            Anton 1970.
            Je hebt gelijk dat de versie 2 van deze foto meer voldoet aan de regels in de fotografie, nl deze van de "derden".
            Maar, wanneer ik deze foto ging maken zag ik dat alleen de bloem door de zon beschenen werd.
            De bladeren bleven dus een beetje onderbelicht.
            En nu juist in versie 1 zie je dit effect het beste.
            Vandaar dat ik de bloem in het midden van de donkere bladeren zette.
            Dus, naar aanleiding van wat ik bedoelde met de foto is versie 1 de beste, als compositie en volgens de regels van de fotografie is duidelijk versie 2 de beste.
            Daar heb je gelijk in.
            Groetjes
            Merckx Stephaan
            www.stephoto.be – Nikon D90 * AF-S Nikkor 18-105mm 1:3.5 – 5.6 G-ED * AF-S Nikkor 18-70mm 1:3.5 – 4.5 G ED * AF-Nikkor 75-240 mm 1:4.5 – 5.6 D * Tamron AF-18 – 250 1:3.5 – 6.3 (IF) Macro * - Tamron Macro 90mm 2.8 -Nikon Speedlight SB 600.

            Comment


            • #7
              Re: Madeira Flower

              Verdienstelijk, 't Is allemaal mooi van kleur... maar je onderwerp staat er niet helemaal op, en da's jammer. Er is een belangrijke regel in de fotografie, en dat is dat je onderwerp op de foto moet staan. De bloem begint te laag tegen het kader en het blad er voor neemt er een deel van weg.
              Het histogram klopt wel helemaal, maar de kleuren ogen voor mij niet natuurlijk en m.i. is aan deze foto toch wel wat licht teruggeschroefd. Het geel en wit mist m.i. duidelijk detail.

              Comment

              Working...
              X