Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Blad

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Blad

Hey,

Ik ben wat aan het oefenen...
    ik heb momenteel een Canon A80

Exposure Time: 0.050 s (1/20)
    Aperture: f/2.8
    ISO: 50

Groetjes
    Istelle
    istelle

Re: Blad

Hoi,

Ik vind de foto's niet echt scherp te noemen....waarschijnlijk door de trage sluitertijd (statief?) en wagenwijd diafragma. De kleuren zijn wat flets/grijs....die zouden van mij een stuk levendiger mogen. Heb je een bepaalde bedoeling gehad...wilde je iets benadrukken in deze foto's? Ik begrijp de composities niet zo.
    Get...dit klinkt allemaal heel onaardig....maar ik bedoel het goed

Comment

Ik denk dat we deze foto eerder esthetisch moeten beoordelen dan ze trachten te begrijpen.
      Als ik dat doe zie ik een erg origineel camerastandpunt om een blad te fotograferen en ik vind het mooi.
      1/20 is niet echt aangewezen bij bewegende dingen als bladeren, dat mocht wel 1/100 zijn. De iso kon daarvoor omhoog, want iso 50 is ook niet perse nodig.

Comment

Je bent wat aan het oefenen
        Wat heeft U juist willen doen ? Ik zou vermoeden dat U met de DOF aan het experimenteren was. Daar je met een volledig open diafragma aan het werken was.

Groet, Flash
        Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
          Ik denk dat we deze foto eerder esthetisch moeten beoordelen dan ze trachten te begrijpen.
          Als ik dat doe zie ik een erg origineel camerastandpunt om een blad te fotograferen en ik vind het mooi.
          1/20 is niet echt aangewezen bij bewegende dingen als bladeren, dat mocht wel 1/100 zijn. De iso kon daarvoor omhoog, want iso 50 is ook niet perse nodig.
          Dus Z, ook de compo, scherpte en kleurtinten vind je wel mooi van deze foto's?
          Smaken mogen natuurlijk altijd verschillen en zo zie je maar weer hoe persoonlijk fotografie is

Comment

Dus Z, ook de compo, scherpte en kleurtinten vind je wel mooi van deze foto's?
            ja zeker.
            De kleuren zijn natuurlijk.
            De scherpte is aanwezig op de kleine zone van scherptediepte.
            En wat de compositie betreft: met een beetje fantasie waan je je een insect of een klein mensje dat zo over het blad kan gaan wandelen.
            Het zijn geen superfoto's, maar ik vind ze technisch geslaagd en vooral origineel van compositie.
            Mijn persoonlijk idee.

Comment

met een beetje fantasie waan je je een insect of een klein mensje dat zo over het blad kan gaan wandelen.
              Mijn persoonlijk idee.
              en het mijne.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Mijn persoonlijk idee.

Na deze van vorige week zeker

Comment

@: Ben jezit in iemand anders zijn/haar topic hoor en de opname is veeeeeel te groot.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik vind ze ook goed, toch zeker de eerste, om de redneen door Control-Z aangehaald. Bij de tweede overheerst die éne witte vlek op de achtergornd m.i. een tikkeltje te veel.
                    Toch begrijp ik Monica wel een beetje, vooral wat de tweede foto betreft, waar het blad m.i. veel grauwer van kleur oogt dan in de eerste.
                    Heel origineel standpunt, en ik vind het niet enkel apart, maar ook goed.

Comment

Working...
                    X