Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Anton 1970.
Je hebt gelijk dat de versie 2 van deze foto meer voldoet aan de regels in de fotografie, nl deze van de "derden".
Maar, wanneer ik deze foto ging maken zag ik dat alleen de bloem door de zon beschenen werd.
De bladeren bleven dus een beetje onderbelicht.
En nu juist in versie 1 zie je dit effect het beste.
Vandaar dat ik de bloem in het midden van de donkere bladeren zette.
Dus, naar aanleiding van wat ik bedoelde met de foto is versie 1 de beste, als compositie en volgens de regels van de fotografie is duidelijk versie 2 de beste.
Daar heb je gelijk in.
Groetjes
Merckx Stephaan
Verdienstelijk, 't Is allemaal mooi van kleur... maar je onderwerp staat er niet helemaal op, en da's jammer. Er is een belangrijke regel in de fotografie, en dat is dat je onderwerp op de foto moet staan. De bloem begint te laag tegen het kader en het blad er voor neemt er een deel van weg.
Het histogram klopt wel helemaal, maar de kleuren ogen voor mij niet natuurlijk en m.i. is aan deze foto toch wel wat licht teruggeschroefd. Het geel en wit mist m.i. duidelijk detail.
Comment