Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Doperwtjes achter glas

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Doperwtjes achter glas

Ik heb mijn best gedaan om een doperwtje te fotograferen - dat was moeilijk want ik had alleen maar een potje. (Dit was een opdracht die ik mezelf heb opgegeven). Verder is dit tevens een experiment met glas en rond/vierkant vormen. Moeilijkheidsgraad is hier dat er geen overbelichting ontstaat en dat de fotograaf zich niet in de bolvorm weerspiegeld ziet. Het resultaat is moeilijk te voorspellen daar dit i.v.m. de reflecties altijd pas achteraf te zien is. De ruimte achter de gele achtergrond werd vanzelf donker daar hoefde ik niets aan te doen. De foto is alleen gecropt verder niets aan gedaan.
    Camera Model: Panasonic (DMC-LX3)
    Lens Focal Length: 5,10 mm ()
    Shutter Speed: 1/2000 sec
    F-Number: F8,0
    ISO: 80
    Compensation: EV 0/100
    Flash fired
    Met de Gr. van Mevr. HapSnap - Panasonic G1 + LX5

Re: Doperwtjes achter glas

Heb je deze ook zonder flitsen?
    Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
      Heb je deze ook zonder flitsen?
      Ik heb hem ook zonder flits maar die is wat donker uitgevallen - de foto hieronder heeft een wat andere opstelling maar is wel te vergelijken - omdat het te donker werd lukte het niet meer zonder flits. Ondertussen een hoop verschillende opstellingen geprobeerd en kan ook wel eens wat proberen met kunstlicht. Voor mij is het ook nieuw dus kan nog even voort.
      Lens Focal Length: 5,10 mm ()
      Shutter Speed: 1/40 sec
      F-Number: F2,0
      ISO: 80
      Compensation: EV -100/100
      Last edited by HapSnap; 26 juni 2009, 23:23.

Comment

Waarom flitsen op 1/2000ste, als dit op 1/10de ook kan ? Het is een stilleven, waarom überhaupt flitsen ?

Voor mij staat er te veel op deze foto, en ik mis een duidelijk rustpunt, één scherp punt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
          Waarom flitsen op 1/2000ste, als dit op 1/10de ook kan ? Het is een stilleven, waarom überhaupt flitsen ? Voor mij staat er te veel op deze foto, en ik mis een duidelijk rustpunt, één scherp punt.
          Het is ook geen showcase maar een trycase - Ik heb geflitst op 1/2000 omdat ik dat ergens als tip had gelezen dit geeft een heel donkere achtergrond, bijvoorbeeld boven het gele gedeelte van de achtergrond en omdat je met glas veel meer effect bereikt door met licht te werken (ja, dat kan natuurlijk op meerdere manieren). Het was ook belangrijk om geen reflectie van jezelf in de bolvorm te krijgen. Omdat ik ook nog een grotere kristallen bol heb wilde ik het eerst zo proberen. Ik had de lichtgroene bol als rustpunt gezien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HapSnap Bekijk bericht
            Het is ook geen showcase maar een trycase - Ik heb geflitst op 1/2000 omdat ik dat ergens als tip had gelezen dit geeft een heel donkere achtergrond, bijvoorbeeld boven het gele gedeelte van de achtergrond en omdat je met glas veel meer effect bereikt door met licht te werken (ja, dat kan natuurlijk op meerdere manieren). Het was ook belangrijk om geen reflectie van jezelf in de bolvorm te krijgen. Omdat ik ook nog een grotere kristallen bol heb wilde ik het eerst zo proberen. Ik had de lichtgroene bol als rustpunt gezien.
            Ok, gesnapt ... maar zo'n bol oogt niet makkelijk echt scherp.

Comment

Working...
            X