Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Leuke plaatjes. Actie zit goed in de tweede en de derde. Eerste is eerder grafisch, met al die tekeningen en de schaduwen.
Opletten voor het standpunt en de compositie. In de eerste twee foto's komt je onderwerp niet helemaal los van de achtergrond, en in de derde heb je 't een beetje geforceerd.
De eerste foto spreekt me niet erg aan, de twee andere zijn wel leuke actiefoto's. De bewerking van de derde is wss wel goed gedaan, maar absoluut mijn ding niet. Volgens mij is de onbewerkte veel beter
ik heb al gemerkt dat niet echt veel mensen op dit forum van fotobewerking houden (toch niet als je kan zien dat het bewerkt is)
Ik vind dit wel leuk .. foto 3 en HDR foto's die overdone zijn, zijn echt mijn ding ..
wrss ook omdat ik nog maar 17 ben en alles nog redelijk nieuw voor me is.
maar bedankt voor de comments
Alexander
Canon EOS 7D - Canon EF-S 18-200 mm/F3.5-5.6 IS - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon 10-22 f3.5-4.5 USM - Canon speedlite 580ex
nr 1 vind ik ok maar niet speciaal...
nr 2 is goed gedaan maar denk dat een lager camerastandpunt een spectaculairder beeld zou geven
nr 3 lijkt me wel een goede foto maar ik zou het origineel willen zien... de bewerking vind ik eerlijk gezegd niks...
van t weekend daar eens naartoe trekken... t zal daar wel druk zijn als het goed weer is
ik heb al gemerkt dat niet echt veel mensen op dit forum van fotobewerking houden (toch niet als je kan zien dat het bewerkt is)
Ik vind dit wel leuk .. foto 3 en HDR foto's die overdone zijn, zijn echt mijn ding ..
wrss ook omdat ik nog maar 17 ben en alles nog redelijk nieuw voor me is.
maar bedankt voor de comments
Alexander
Misschien eventjes de opmerking plaatsen dat dit een foto-forum is, geen photoshop-forum.
Zels hou ik van beiden maar ik vind het reeds een hele kunst om een correcte foto te maken.
De bedoeling hierbij is de realiteit vast te leggen. Via bewerkingen kan je ofwel trachten de natuurlijke perfectie te benaderen of je eigen interpretatie erin leggen.
Voor mij niet gelaten om hier verder bewerkingen te plaatsen maar ik leer het meest van gewone foto's, eigenlijk stap 1 in fotografie. Wat er daarna mee gebeurd kan ik wel waarderen maar daar heb ik eigenlijk niets aan bij het verbeteren van mijn eigen "beperkte" kunde.
Voor mij niet gelaten om hier verder bewerkingen te plaatsen maar ik leer het meest van gewone foto's, eigenlijk stap 1 in fotografie. Wat er daarna mee gebeurd kan ik wel waarderen maar daar heb ik eigenlijk niets aan bij het verbeteren van mijn eigen "beperkte" kunde.
Digitale fotografie zonder photoshop lijkt wel, maar is m.i. ook onbestaand. Ook ik gebruik op bijna elke foto ofwel LIghtroom of Photoshop om mijn foto te tunen. Tunen is van een goede foto een betere maken en eigenlijk de beperkingen die de camera heeft, proberen weg te werken.
Van de drie foto's die hier staan heeft de laatste voor mij duidelijk de betere compositie, wat m.i. de bewerking overbodig maakt.
Het is zo, dat men het meest kan leren van een onbewerkte foto. HDR's die een foto onrealistisch maken worden de hemel in geprezen, en vooral bij de jeugd vallen diverse bewerkingen heel erg in de smaak. Noem mij een oude rakker, maar ik ga voor "het beeld" en wil dit zo realistisch mogelijk weergeven. Van mij mag iedereen er over denken zoals hij wil, maar op dat photoshopgedoe, was ik na enkele weken al uitgekeken... Ik geef veeeeeeeel meer om een verrassend beeld dan om een verrassende bewerking. Da's omdat ik meer geef om fotografie dan om fotobewerking.
Soms kan een bewerking een bewuste keuze zijn, en ik sluit niet uit dat het bij deze foto niet zo is, maar hij is op zich m.i. compositorisch sterk genoeg om het zonder bewerking ook te doen.
Comment