Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zou ik wel durven? HDR?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zou ik wel durven? HDR?

Naar aanleiding van een ander topic ook eens een HDR gemaakt van 3 fotos via autobracketing. Oja: het was wel degelijk valavond.

K'zou zeggen: shoot!

Re: Zou ik wel durven? HDR?

voor mij had je ook nog een langer belichte foto mogen gebruiken voor de HDR te maken.. maar niet slecht

Comment

Mooie compositie en een niet overdreven hdr.

Comment

voor mij had je ook nog een langer belichte foto mogen gebruiken voor de HDR te maken..
        wat is dan het effect?
        hoe zou het er dan uitzien in vergelijking met deze foto?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
          wat is dan het effect?
          deze vraag stel ik mij ook?

Comment

wat is je onderwerp? als het enkel om de kraan gaat zou ik de rechter zijde croppen, het is een afleider..

dit gezegd hebbende kan het natuurlijk ook zo zijn dat het om het geheel gaat..

Comment

Goed gedurfd!
              Het eindresultaat spreekt mij in z'n geheel niet sterk aan. Dat heeft met het onderwerp, de compositie en de kleur te maken. Maar, een mens moet durven! Go for it!
              "Just do it !"

http://jr52.be/index.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pauline Bekijk bericht
                wat is je onderwerp? als het enkel om de kraan gaat zou ik de rechter zijde croppen, het is een afleider..

dit gezegd hebbende kan het natuurlijk ook zo zijn dat het om het geheel gaat..
                Hier zou ik niet aan gaan croppen anders blijft er geen interessante foto meer over. Het gaat hem uiteraard om het geheel van wat er te zien is.

Comment

wat is dan het effect?
                  Ik denk ook dat je iets te weinig stops tussen de 3 foto's hebt genomen. Ik vermoed 0,-1 en +1.
                  Als je meer verschil neemt (0,-2 en +2 bv.), dan is het effect ook veel groter.

Voorts zou ik ook een ander standpunt ingenomen hebben. Dit is wat saai.
                  Ik zou zeggen, ga nog eens terug en leef je wat uit!
                  Ik heb een fotografisch geheugen... alleen het afdrukken geeft soms problemen.

Comment

Als je meer verschil neemt (0,-2 en +2 bv.), dan is het effect ook veel groter.
                    Ja, maar gaat het om een groter effect, of om een goede foto?
                    Ik vind foto en bewerking goed zoals ze nu is.
                    Meer zou te veel zijn.

Comment

Meer zou te veel zijn.
                      Dat is nu net het grote verschil tussen voor- en tegenstanders van hdr.
                      Ik vind bv dat deze foto net zo goed 1 goede opname geweest kan zijn, zonder hdr.
                      Als het er niet bij gestaan had, wist je dan dat het een hdr was?
                      Misschien wel, maar mijn punt is dat sommigen hdr enkel gebruiken om een 'normale' foto iets te verbeteren, anderen willen zich er mee uitleven. (als je die van mij bekijkt, weet je tot welke categorie ik behoor )
                      Wat de bedoeling van de TS is... dat weet alleen hij!

Comment

Meer zou te veel zijn.
                        Als je iets doet met een graafmachine en HDR dan vind ik wel dat je inderdaad meer dynamic range erin moet proberen brengen. Anders kan je evengoed gewoon een foto nemen zonder te tonemappen/HDR

maw de HDR moet ervanaf spatten...

ieder zijn mening

PS een goede foto van een graafmachine die op werkelijkheidsgetrouwe wijze wordt weergegeven, is dat geen contradictie? Tenzij je natuurlijk graag kranen ziet.

PPS met een UWA lens kan je dergelijk object in mijn ogen ook al veel aantrekkelijker maken?
                        Last edited by Cartman; 18 juni 2009, 00:49.

Comment

maw de HDR moet ervanaf spatten...

PS een goede foto van een graafmachine die op werkelijkheidsgetrouwe wijze wordt weergegeven, is dat geen contradictie? Tenzij je natuurlijk graag kranen ziet.
                          dan verschillen we niet alleen van mening over het toepassen van hdr, maar ook over fotografie op zich.

Comment

Ik heb even de vrijheid genomen om je foto te (mis)bruiken.
                            Als je wil dat ik ze weg haal, zeg je het maar.
                            DIT is wat ik onder hdr versta... Ik weet niet of dat ook JOUW bedoeling was/is?
                            (Ik had helaas niet de originele ter beschikking. Vandaar de wat bizarre kleuren en beperktere bewerking. )

Last edited by X-off; 18 juni 2009, 01:05.

Comment

de originele is een mooie foto.
                              de bewerking is een tekening uit een stripverhaal geworden. ik vind het schreeuwlelijk, maar goed smaken mogen verschillen he.
                              Volgens mijn bescheiden visie moet het effect ten dienste van de foto staan en niet omgekeerd.
                              Het is nog altijd een fotografieforum, waar het draait om goede fotografie, en niet om bewerkingen die er af druipen.
                              Mijn idee.

Comment

Working...
                              X