Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oude zak, nieuwe wijn?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Oude zak, nieuwe wijn?

Hallo allemaal,

Dit is men eerste keer dat ik mijn "kiekjes" durf te presenteren.
    Best wel spannend wat anderen erover vinden.

Toch eventjes mezelf voorstellen:
    Ik ben een "herbeginnend" amateurken.
    In een ver en grijs verleden was ik ooit de trotse bezitter van een Praktica reflex en een eigen donkere kamer met een Durst 30.
    Altijd het goedkoopste model want ik was een tiener die hiervoor allerlei klusjes moest doen om aan de nodige centen te komen.
    Tijdens mijn puberjaren vloeide de interesse volledig weg...

Enkele weken terug moest ik op reis en ging nog snel een compacte camera kopen.
    In de winkel werd ik echter naar de reflexen gezogen en werd verrast door de prijs van een Sony 200. Heel wat groter dan bedoeld maar het was zoals een "oude vlam tegenkomen" : woef, ik stond in brand

Maar terug to the point: hier drie fotos, bewerkt in lightroom en gecropt in elements.

1: Sony a 200 1/250 sec bij F/7,1 ISO 100 70mm

2: 1/640 sec bij F/5,6 ISO 100 28mm

3: 1/500 sec bij F/6,3 ISO 100 300mm

En nu: laat jullie maar eens goed gaan: ik wil leren, niet geplezierd worden!

Re: Oude zak, nieuwe wijn?

Bij de eerste denk ik dat je kort bij of net voorbij het korste scherpstelpunt van je lens zit, waardoor de foto onscherp zou kunnen zijn. Er zit over heel het beeld geen scherpte, vandaar dat ik dat denk.

Bij de tweede is het rechterdeel van de foto m.i. overbodig. Liever een vierkante compo met de bloem centraal. Licht is goed, maar op het randje om uitbranding te krijgen.

Derde kan me niet echt boeien. Door de kleuren van het onderwerp die ook terugkomen in de achtergrond, komt de knop er voor mij niet genoeg uit. Achtergrond is m.i. ook te druk.

Comment

Ik ga mee met Festina lente en ik hoop dat je wat met de tips kunt. Ben benieuwd naar je volgende inzending

Comment

Wat betreft compo en scherpte ga ik mee met Festina
        Ik vind wel dat je heel mooie kleuren hebt.
        Op het randje van uitgebrand, maar op het randje wil toch zeggen goed.
        Robby
        Minder tijd achter de computer
        Is meer tijd achter de camera

Comment

Welkom terug in het fotocircus.
          Festina heeft wel gelijk. Op één ding na -voor mij-, voor mij springt foto drie er uit. Lekker plaatje, mooie vormen op de achtergrond die het scherpe onderwerp helemaal niet storen. Zou ik op 50x70 durven drukken (heb er zojuist een stuk of acht door de machine gejaagd, vandaar mijn opmerking )
          Henk
          Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
          (BD1383NL)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zicolas Bekijk bericht
            Maar terug to the point: hier drie fotos, bewerkt in lightroom en gecropt in elements.
            Een beetje off-topic misschien, maar croppen kan ook in Lightroom hoor .

Zelf vind ik de tweede foto de beste, al had ik zelf de roos niet zo centraal geplaatst.
            about.me/stijnv

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
              Een beetje off-topic misschien, maar croppen kan ook in Lightroom hoor .
              Croppen doe ik natuurlijk in Lightroom.
              Ik bedoelde eigenlijk resizen en rand plaatsen in Elements.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Henk47 Bekijk bericht
                Welkom terug in het fotocircus.
                Festina heeft wel gelijk. Op één ding na -voor mij-, voor mij springt foto drie er uit. Lekker plaatje, mooie vormen op de achtergrond die het scherpe onderwerp helemaal niet storen.
                Henk
                Ik ga mee met Henk; ik vind de 3e wel de moeite, juist door de gelijke kleuren springt deze foto er uit vind ik.

mvg
                Brecht
                Twee Olympus bakjes; Enkele Olympus en Sigma bokalen variërend van 14 tot 200mm; Wat lichtjes en een zakje bijhorend speelgoed.

Comment

akkoord met Festina hier
                  2xZ6, 1xD7500, glas, licht

Comment

Working...
                  X