Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oude zak, nieuwe wijn?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Oude zak, nieuwe wijn?

Hallo allemaal,

Dit is men eerste keer dat ik mijn "kiekjes" durf te presenteren.
    Best wel spannend wat anderen erover vinden.

Toch eventjes mezelf voorstellen:
    Ik ben een "herbeginnend" amateurken.
    In een ver en grijs verleden was ik ooit de trotse bezitter van een Praktica reflex en een eigen donkere kamer met een Durst 30.
    Altijd het goedkoopste model want ik was een tiener die hiervoor allerlei klusjes moest doen om aan de nodige centen te komen.
    Tijdens mijn puberjaren vloeide de interesse volledig weg...

Enkele weken terug moest ik op reis en ging nog snel een compacte camera kopen.
    In de winkel werd ik echter naar de reflexen gezogen en werd verrast door de prijs van een Sony 200. Heel wat groter dan bedoeld maar het was zoals een "oude vlam tegenkomen" : woef, ik stond in brand

Maar terug to the point: hier drie fotos, bewerkt in lightroom en gecropt in elements.

1: Sony a 200 1/250 sec bij F/7,1 ISO 100 70mm

2: 1/640 sec bij F/5,6 ISO 100 28mm

3: 1/500 sec bij F/6,3 ISO 100 300mm

En nu: laat jullie maar eens goed gaan: ik wil leren, niet geplezierd worden!

Re: Oude zak, nieuwe wijn?

Bij de eerste denk ik dat je kort bij of net voorbij het korste scherpstelpunt van je lens zit, waardoor de foto onscherp zou kunnen zijn. Er zit over heel het beeld geen scherpte, vandaar dat ik dat denk.

Bij de tweede is het rechterdeel van de foto m.i. overbodig. Liever een vierkante compo met de bloem centraal. Licht is goed, maar op het randje om uitbranding te krijgen.

Derde kan me niet echt boeien. Door de kleuren van het onderwerp die ook terugkomen in de achtergrond, komt de knop er voor mij niet genoeg uit. Achtergrond is m.i. ook te druk.

Comment

Ik ga mee met Festina lente en ik hoop dat je wat met de tips kunt. Ben benieuwd naar je volgende inzending

Comment