Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste sportfoto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Eerste sportfoto's

Google eens wat rond om de moeilijk termen op te zoeken. Het is niet te doen om dit allemaal uit te leggen, wat ook feitelijk niet de bedoeling is.
    Robby
    Minder tijd achter de computer
    Is meer tijd achter de camera

Comment

Ok. In mijn eerste topic heb ik al massaal veel bijgeleerd! Dank u wel daarvoor!
      Gisterenavond/nacht ben ik ook wat foto's gaan nemen van een autosnelweg met lange sluitertijd. Ik ben niet zeker of ze hier bijkunnen of bijmogen? Maar ik post ze toch en hoor het later wel . Zelf vind ik de foto's rampzalig, maar ik post toch de 'betere' om terug kritiek op te krijgen en proberen beter te worden!

Foto 1

Model : Canon EOS 450D
      ExposureTime : 2,50Sec
      FNumber : F13,0
      ISOSpeedRatings : 400
      FocalLength : 55,00(mm)

Foto 2

ExposureTime : 2,50Sec
      FNumber : F5,6
      ISOSpeedRatings : 400
      FocalLength : 20,00(mm)

Foto 3

ExposureTime : 6,00Sec
      FNumber : F6,3
      ISOSpeedRatings : 100
      FocalLength : 18,00(mm)
      Canon EOS 450D.

Comment

Ik weet ook niet of ze er bijhoren maar vooruit :P
        Ik zie dat je ISO 400 hebt gebruikt.. Ik gebruik voor nachtfotografie eigenlijk altijd ISO100.. De ruis treed anders snel op. Uiteraard statief gebruiken en de timer erop om schokjes te vermijden

foto1: Witbalans is niet helemaal correct
        foto2. De lijnen van de lampen zijn schokkerig, dit is jammer
        foto 3: Evenals op foto 2 is het bordje helemaal wit, dit trekt bij mij de aandacht ipv de auto..

Tip: probeer de volgende keer een leukere compositie te kiezen.. Als je wilt spelen met lijnenspellen ga dan een uurtje na zonsondergang, dan rijden er nog een leuk aantal auto's waardoor je lekker veel kunt spelen
        Camera: nikon D90, SB600, sb-24 , Sigma 17-70 F2.8/4.0 OS , Nikkor 70-300VR 4.5-5.6, 3 statieven, parapluutjes en een paar filtertjes en nog wat strobist materiaal
        My flickr My site

Comment

Foto 1: Ik denk dat het door de oranje lichten zijn?
          Foto 2: Daar zit een soort verlaging in de weg. Op elke foo die schokken :|
          Foto 3: Inderdaad, volledig mee eens. Maar ik weet niet precies wat ik er mee moet aanvangen in Photoshop?

Bedankt alvast. Er werd ook een statief gebruikt, maar die staat niet echt stabiel... .
          De timer had ik zelf wel moeten bedenken, maar nu je het zegt... .
          En het moest zo laat omdat het eerste van 'Mijn Restaurant' was
          Canon EOS 450D.

Comment

Working...
          X