Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
Weinig reactie, en misschien wel begrijpelijk. Ik vind ze eigenlijk niet zo goed. Eerste is een beetje rommelig, en 't wit bovenaan (toch ietsjes erover m.i.)roept de aandacht, de scherpe bloem rechts, net in beeld ook. Ik vind de scherpe bloemen echt niet goed uit het geheel loskomen.
Tweede... bloem staat er net niet helemaal op, had misschien helemaal scherptediepte mogen hebben, nu vind ik hem moeilijk, zeker met de afleidende kleurtjes in de achtergrond.
FestinaLente slaat de nagel op de kop, maar ik vind het een zeer verdienstelijke poging, zoals gezegd, dit is geen gemakkelijk onderwerp ... misschien eens wat ideetjes opdoen in het forum "Natuur en Landschappen", daar staat een overvloed aan bloemen
FestinaLente slaat de nagel op de kop, maar ik vind het een zeer verdienstelijke poging, zoals gezegd, dit is geen gemakkelijk onderwerp ... misschien eens wat ideetjes opdoen in het forum "Natuur en Landschappen", daar staat een overvloed aan bloemen
inderdaad ben al gaan kijken maar heb geen macrolens,vanaf ik te dicht kom krijg ik alles wazig,het is met een telelens efs 55-250 mm gedaan,
misschien is deze dan beter als ik naar de andere kijk,maar vind zelf hier de achtergrond niet zo mooi
inderdaad ben al gaan kijken maar heb geen macrolens,vanaf ik te dicht kom krijg ik alles wazig,het is met een telelens efs 55-250 mm gedaan,
misschien is deze dan beter als ik naar de andere kijk,maar vind zelf hier de achtergrond niet zo mooi
Ik vind de achtergrond wel meevallen, al is "egaal" natuurlijk beter.
Elke lens heeft een korste scherpstelafstand. D.i. de afstand tot waar je bij het onderwerp kan komen. Er zijn lenzen waar dit 1 meter bij is, en lenzen waar dit een paar cm is, te rekenen vanaf de aankoppeling van de lens aan de camera.
Je hebt eigenlijk geen macrolens nodig om bloemen te fotograferen, maar 't is iets makkelijker.
Wat deze foto betreft... scherp, met voldoende scherptediepte. Beter dan de vorige. Als je deze kant van de bloem laat zien, ga je m.i. toch moeten proberen meer spanning in de foto te krijgen, door een andere compo.
Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLenteBekijk bericht
Ik vind de achtergrond wel meevallen, al is "egaal" natuurlijk beter.
Elke lens heeft een korste scherpstelafstand. D.i. de afstand tot waar je bij het onderwerp kan komen. Er zijn lenzen waar dit 1 meter bij is, en lenzen waar dit een paar cm is, te rekenen vanaf de aankoppeling van de lens aan de camera.
Je hebt eigenlijk geen macrolens nodig om bloemen te fotograferen, maar 't is iets makkelijker.
Wat deze foto betreft... scherp, met voldoende scherptediepte. Beter dan de vorige. Als je deze kant van de bloem laat zien, ga je m.i. toch moeten proberen meer spanning in de foto te krijgen, door een andere compo.
Comment